/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Løgn, løgn, løgn og atter løgn.....
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 895 gange
100 point
Dato : 08-05-14 19:49

Her er citater fra vores toppolitikere, som desværre viste sig at være LØGN, LØGN, LØGN OG ATTER LØGN.
Det værste er dog, politikerne vidste godt de løj. Kort sagt, de løj for en hel nation.

’’Den sociale lovgivning er helt vores egen. Der vil ikke komme nogen forringelser efter krav fra EF. Det er slået udtrykkelig fast i Edinburgh-aftalen, at det enkelte land helt bestemmer sin sociallovgivning".
Poul Nyrup Rasmussen (S), statsminister, 15. maj 1993, før afstemningen om Edinburgh-traktaten, BT

’’Vi bestemmer fortsat vor fordelingspolitik og størrelsen af vore sociale ydelser, så alle myter om angreb på folkepensionen eller hele velfærdssystemet kan manes definitivt i jorden som det pure opspind, det altid har været".
Mogens Lykketoft (S), finansminister, 4. maj 1993, Politiken

’’Der kan svares kort på, hvad et ja til Amsterdamtraktaten vil betyde for folke- og førtidspensionen. Svaret er ingenting. EU har ingen indflydelse på, hvordan vi indretter vores sociale ydelser og får det heller ikke efter et ja til Amsterdamtraktaten".
Poul Nyrup Rasmussen (S), statsminister (S), 15. maj 1998 ved folkeafstemningen om Amsterdam-traktaten, Ekstra Bladet

’’Som en sikkerhedsforanstaltning vil vi gennemføre princippet om den frie adgang til det danske arbejdsmarked, på en sådan måde, at arbejdstagere fra de nye medlemslande ikke får adgang til at modtage sociale ydelser".
Anders Fogh Rasmussen (V) statsminister, ved østudvidelsen i 2003, Altinget

’’Nu kan danske lønmodtagere sove trygt og roligt. EU-udvidelsen vil ikke føre til løntrykkeri på det danske arbejdsmarked. Virksomhederne kan glæde sig over, at de får adgang til arbejdskraft fra de nye EU-lande. Og vi kan alle glæde os over, at vi har fået sat hegn om de danske velfærds-ordninger".
Claus Hjort Frederiksen (V), beskæftigelsesminister, 4. december 2003, Berlingske

’’Der bliver fri adgang til arbejdsmarkedet for dem, der kan og vil arbejde, men ikke fri adgang til sociale ydelser".

Anders Fogh Rasmussen (V), statsminister, 2003

Kan vi nu være sikker på, at Patentdomstolen er det bedste for Danmark..? Vi skal dog afgive suverænitet.
- Og vi husker på, at alle detaljer er ikke forhandlet på plads endnu. OG, at danske politikere fortæller ikke sandt sålænge de ved løgn.

Derfor, snup en helgardering - stem NEJ.
Vi kan altid gå med hvis det mod forventning viser sig, at det er så godt som de siger.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-05-14 22:20

Til lykke Tommy, et afbalanceret spm, 3 skurke fra hver side!

Man kan så have en lang diskussion om det var løgne, altså bevidste usandheder, eller om det var det de pågældende mente var rigtigt på det tidspunkt?

Men, patentdomstolen?

Såvidt jeg har forstået, er næsten alle danske firmaer for den, Messerschmidt kunne huske et fiorma, der skulle være imod, de var for på TV.

Hvis vi ikke er med, vil danske firmaer, der vil beskytte deres patent i resten af Europa (det er ikke en EU-sag, men en europæisk sag) skulle søge patent såvel i Dk som i resten af Europa (=dobbelt udgift og mere bøvl), en sag om overtrædelse af patentet i andre lande vil blive afgjort af patentdomstolen, men når vi ikke er med vil der aldrig være en dansk dommer med i bedømmelsen!

http://www.euo.dk/emner/Patentdomstolen/

For en ordens skyld, jeg har arbejdet for mange ministre, alle har mindst en gang løjet/fortalt en usandhed, men jeg har heller aldrig kendt et menneske, der ikke gjorde det samme!

"Does my bum look big in this?"

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-05-14 23:12

Ja firmaer/virksomhederne vil......Menæh, de sluger jo alt råt. Firmaerne/virksomhederne ville partout også ha' euroen.......................historien kender vi. Ingen grund til at rippe op i den.

Men hvad siger juristerne..? http://www.information.dk/496163
Og erfaringen siger jo, det som gælder idag, gælder sikkert ikke i morgen.
Hvorfor så ikke satse på det sikre..? Se hvordan tingene udvikler sig - og så hop med på vognen.

Citat
For en ordens skyld, jeg har arbejdet for mange ministre, alle har mindst en gang løjet/fortalt en usandhed, men jeg har heller aldrig kendt et menneske, der ikke gjorde det samme!
Ja, nu er løgn jo blevet helt legalt. Ministrene har fået carte blanche til at lyve for alt og alle......

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 08-05-14 23:25

Ja, og det er ikke engang løwn!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-05-14 06:51

Citat
Ja, nu er løgn jo blevet helt legalt. Ministrene har fået carte blanche til at lyve for alt og alle......

Nej, du er helt galt afmarcheret, det er kun embedsmænd der må lyve, når nøden er størst

Ministrene er afhængige af tallet 90, Fogh blev jo ikke fyret pga. Irak-løgnen, Claus Kronhjort heller ikke trods grundlovsbrud

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 100 point
Dato : 09-05-14 07:04

Ja cirkus EU planer er på sigt at opsluge "de forskellige folketing" rundt om i EU

1 Ekskunne freks.være religionerne som mister "penge, selvbestemmelse mm" over for folketinget på samme måde rykker cirkus EU ind over for de forskellige landes selvbestemmelse og det er jo sjovt at så mange top politiker som efterfølgende af en tur i "folketinget" bliver takket med en top post i cirkus EU

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 09-05-14 11:36

hvis det kun var for patent ville jeg stemme ja men hvad andet ryger med ind under jaet

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-05-14 13:57

Ja vagnr, det viser det stadie mange af vores politikere befinder på - og især Venstre, Socialdemokratiet, Konservastive og tildels De Radikale. De Radikale ser jeg lidt gennem fingrene med...Det er jo et gammelt husmandsparti som kæmpede for afholdssagen Jeg tænker bl.a. på Lars Larsen-Ledet.......Kan vi stole på folk der ikke drikker..? Absolut NEJ!!
Nå fred være med det. De Radikale har fundet andre "rednings projekter". Muslimer, miljøet. Badutspringere, ja hele verden.

Det ikke så underligt Venstre og især Socialdemokratiet bløder vælgere til DF

Nå, men det var patentet vi skal snakke om.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-05-14 13:59

Citat
hvis det kun var for patent ville jeg stemme ja men hvad andet ryger med ind under jaet
Korrekt...! Det med småt, må vi ikke læse/få kendskab til.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-05-14 16:25

Citat
Kan vi stole på folk der ikke drikker..? Absolut NEJ!!

Endelig noget, vi er enige om

Citat
"Never trust a man who doesn't drink."

som fornuftige mænd som W.C. Fields og John Wayne begge citeres for

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-05-14 17:04

Citat
Endelig noget, vi er enige om
Ja ja, det passer vi lige på med. Det ska' æt hedde sig

Et af W.C. F. citater er bla. dette her; "Leveomkostningerne er igen gået op med en dollar pr. flaske"

Der findes et hav af hans citater - jeg har googlet dem Åh ja, han var squ en morsom herre.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-05-14 17:18

Citat
Women are like elephants. I like to look at 'em, but I wouldn't want to own one.

W. C. Fields

Kommentar
Fra : LTPTiger

Dato : 10-05-14 05:52

Anders Fogh før hans 1 periode....Hvis jeg bliver statsminister ska vi da ha gjort noget ved Israel-\Palastina krigen....dog sagt med andre ord....

Hvem faen ku vide at han er på Israel side ligsom DF....

PÅ Wiki står der om DF...Partiet har kun få internationale bånd til andre partier, men plejer et samarbejde med bl.a. højrekræfter i Israel gennem organisationen European Friends of Israel samt det antikommunistiske Kuomintang i Taiwan...

Bare til orientering....

Undskyld alle fejl....

LTP...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-05-14 13:40

Citat
Hvem faen ku vide at han er på Israel side ligsom DF....
????Hmmmm.... Hvad er der galt i det..?

Det lyder som om du er ked af, at jøderne ikke nåede at blive udryddet...?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-05-14 15:29

Meget apropos - palæstinenseres syn på jøder...... sådan i almindelighed.....

Nørrebro-palæstinenser: Vi intet imod jøder, men hvis man kommer her med kalot, så søger man ballade

Citat
Journalisten Mads Bonde Broberg har været en tur på Nørrebro, for at lodde herboende muslimers holdning til danske jøder. Det endte ikke overraskende med en opvisning i den særligt islamiske ‘passiv-aggressiv dialogform’. Man kan tage palæstinenseren ud af Arabien, men man kan ikke tage araberen ud af palæstinenseren. Fra gårsdagens udgave af Jyllands-Posten – En zigzag-tur mellem kærlighed og had til jøder (ikke online).

“Ved Folkets Park møder vi palæstinensisk-fødte Ahmed Al-Kassab, der ikke har noget imod jøder: »Der er ikke noget der,« siger han.

»De er da velkomne.« Da vi spørger lidt mere, siger han, at jøderne jo også selv kan være ude om det: »Hvis man skal lave propaganda, så kommer overrabbineren herind med kalot. Så ved man, at han er efter ballade; at nogen skal sparke ham eller smide et eller andet på ham.«. …

15-20 meter derfra står seksotte indvandrerfyre. … Lidt efter støder en ledertype til, og vi fornemmer på flokken, at det nu er ham, vi skal tale med. Han vil ikke give hånd. »Jeg har ikke noget imod nogen,« siger han dog. I første omgang.

Men forespurgt, hvorfor jøderne bliver overfaldet, lyder det pludselig: »Lad palæstinenserne få deres fucking land. Så kan vi diskutere, om vi skal lave smoothies til jøderne eller give dem en finger i røven eller hvad fuck, der skal ske. …

Det er meget vigtigt. De har taget vores land, og så stikker de af hertil, og så går de rundt og går i skole og ungdomsskole. Det går ikke,« siger lederen og afviser, at der er forskel på jøder i Danmark og staten Israel.

Efter yderligere udsagn med høj »fuck« -frekvens går han, før vi har fået hans navn til artiklen.

Undskyld, hr., jeg skal lige have dit navn? »Er du dum eller hvad? Skal du have mit navn? Skal jeg fucking krølle dig sammen eller hvad? Hvad fuck skal du med mit navn?« siger han og hiver notesblokken fra journalisten.

Giv mig den der! »Hvorfor vil du have mit navn?« Fordi vi skal have navne på folk, der »Du er da helt væk, mand.

Du er da en nar, mand. Kom så, I har fem sekunder til at forlade det her område.

En« begynder han. »To«. Der opstår en diskussion.

Også fotografen beder ham aflevere blokken. Men lederen fortsætter nedtællingen.

Vi er i undertal, så vi går med et sekund tilbage. Det er ikke værd at få bank for en notesblok, og han tog ikke diktafonen, så vi har alligevel det hele på bånd. Kort efter kommer en af de menige fra gruppen i øvrigt hen til os og returnerer blokken.”

"guten Appetit"

Kommentar
Fra : LTPTiger

Dato : 11-05-14 10:33

Citat
Det lyder som om du er ked af, at jøderne ikke nåede at blive udryddet...?

Dog ikke....Kender Jøder, de er sku' ligsom os....

Men Israel..Bryder den ene aftale efter den anden...udvider og udvider...bygger og bygger...har apartheid ligne tilstande...bruger kibbutzer som skjold...verden største fængsel Gazastriben...

Men hva'..det er jo i guds navn...Så dem ska' vi da støtte...

LTP...

P.S. Det sku lige ha været Jylland eller Fyn (med Langeland som Gazastriben) så havde tonen nok været anderledes...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-05-14 14:02

Gid dog hele det spørgmål var så simpelt, som du her vil gøre det til.
Men det er det....... desværre ikke. Beklager, Tiger.

Kommentar
Fra : LTPTiger

Dato : 12-05-14 15:19

Næææ...desværre..

Hygge Hygge..

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-05-14 22:33

Jeg linker herved en artikel skrevet af
Oberstløjtnant Jens Kristian Bech Pedersen.

Siden 1979 har vi hvert femte år haft direkte valg til Europaparlamentet. Nu sker det igen. Den 25. maj skal danskerne vælge de 13 danske repræsentanter til EU-parlamentet. Men de 13 danske kandidater opstiller ikke for Danmarks Parti, og samler sig i EU-parlamentet ikke som Danmarks samlede stemme over for EU.

Men selv om de gjorde, så udgør de 13 danske EU-parlamentarikere også kun 13 ud af EU-parlamentets i alt 751 medlemmer, altså 1,73 %. Selv om de 13 danske parlamentsmedlemmer stillede sig op og råbte samlet i kor med en enig dansk røst, så ville de altså næppe blive hørt. Ja, jo, måske nok hørt i enkelte tilfælde. Men i stemmemagt ville de altså kun udgøre 1,73 %, når EU-parlamentet stemmer om, hvilke interesser, der skal fremmes, og hvilke EU-love, der skal gælde i Europa og dermed også inden for Danmarks grænser.

De øvrige 98,27 % af EU-parlamentet er dem, der – sammen med EU´s ministerråd – kan vedtage EU-love, som gælder for borgere i Danmark, uanset hvad de danske EU-repræsentanter måtte mene herom, og uanset hvad Folketinget måtte mene herom.

For EU-retten har forrang for national lovgivning. Danmark har altså i EU-parlamentet 1,73 %´s indflydelse i Europa, men vi har 98,27 %´s udenlandsk lovgivningsmagt i Danmark. EU er derfor en magtkonstruktion, der effektivt sætter Folketinget ud af spillet, og som effektivt fjerner de danske vælgeres eneret til – gennem Folketinget – selv at bestemme, hvilke love, hvilke borgerrettigheder og hvilken samfundsadfærd, der skal gælde inden for Danmarks grænser.

EU er hverken demokrati eller samarbejde
Den 25. maj vælger vi altså danske repræsentanter til et EU-parlament, der er udråbt og glorificeret som et europæisk demokrati, men som i virkeligheden er en magtkonstruktion, hvorigennem andre lande og ikke-danske EU-parlamentarikere kan bestemme, hvad der skal gælde som lov i Danmark, og hvor den danske befolknings egne indenrigspolitiske ønsker og interesser er totalt undertrykt.

Udlændinge regerer i Danmark. Sikke et demokrati!

Den tidligere tjekkiske præsident, Vaclav Klaus, har for nylig udtalt, at Tjekkiet har ”nul indflydelse i EU”, og at de store lande sidder på al magten. Det har han ret i.

For EU har intet at gøre med samarbejde mellem nationerne. EU vil nemlig slet ikke samarbejde med nationerne og de nationale myndigheder, hvis det er på den betingelse, at det enkelte land kan sige nej. EU er en magt i sig selv.

EU har heller intet at gøre med demokrati. For et sandere og bedre demokrati har intet at gøre med en talmæssigt større vælgerskare og mange flere parlamentarikere fra hele Europa.

EU-parlamentet er derimod et udtryk for et europæisk magtsystem, hvor det nationale demokrati og al nationalmagt er ophævet og opslugt af et større europæisk demokrati, som alle EU-politikere jubler over.

Ligesom når de Radikale herhjemme under den nuværende valgkamp siger” ”Vi tror. På Europa”, og dermed angiver, at de danofobisk kæmper for, at det særligt danske skal drukne i det fælles europæiske, og at al national identitet og selvbestemmelse skal opløses. Men der er ingen grund til at juble over EU-parlamentet. For der er intet demokrati i dette.

EU er anti-dansk i hele sit virke
EU er et magtsystem, hvor det nationale værn og den nationale ramme om al lovgivning, levevilkår, borgersikkerhed og samfundsmæssig solidaritet er under stadig nedbrydning. Deri ligger hele EU´s nuværende formål, magtstrategi og indsats: at ophæve Danmark som selvstændigt lovgivningsområde, som selvstændigt landområde og som selvstændig ramme om den folkelige solidaritet, velfærd, sikkerhed, historie og kultur.

Der findes i EU-regi ingen særlig solidaritet med det danske folk og dets interesser. Ingen danskere i EU´s institutioner, hverken en dansk EU-parlamentariker eller en dansk EU-kommissær, er i stand til at forhindre, at danske interesser og dansk modstand mod EU-love med gyldighed i Danmark bliver negligeret og nedstemt i EU’s beslutningsproces.

Alt skal integreres og ligestilles i en paneuropæisk ramme. Derfor sidder EU-tilhængerne blandt danske ministre og politikere konstant på spring til at ride på en pludselig EU-populistisk stemning og udløse folkeafstemninger om ophævelse af de fire danske EU-forbehold. De fleste af alle vore politikere er jo EU-populister. Hvis de nemlig ikke havde været det, så havde de været danskere.

For en ægte dansker er en person, der med hjertets forpligtelse og mod ser det som en national-etisk opgave at forsvare danskernes magt til selv – gennem det nationale demokrati, Folketinget – at bestemme, hvad der skal gælde i Danmark af lov og ret, levevilkår, og samfundsmæssig adfærd. Et andet indhold kan forsvaret af fædrelandet ikke have.

Kun danskerne selv er i stand til at værne om Danmarks samfundsindretning og dansk kultur. Ingen udenlandske magter har det hjerte og den klogskab på det danske, der kræves for at værne om Danmark. Derfor skal alene danskerne bestemme i Danmark. Dette er det eneste mulige udgangspunkt for en politik, der vil kalde sig dansk og gavnlig for Danmark i samarbejdet med andre europæiske lande. Alt andet er EU-populistisk og ideologisk projektmageri, der har til formål at skubbe Danmark og den danske vælgerbefolkning ud på et sidespor, hvad angår magten i Danmark. Og det er det, der er sket i EU.

Vil man stemme dansk den 25. maj, er der derfor intet andet at gøre end at ignorere EU-parlamentsvalget, sådan som man har skullet gøre ved alle de tidligere direkte valg til EU-parlamentet. For at afgive en stemme til EU-parlamentsvalget vil være en sanktionering af EU-parlamentets magt over forholdene i Danmark.

Kun ét dansk demokrati: Folketinget
Man kan jo glæde sig over, at der i Europa er stigende folkelig modstand mod EU-projektet. Og man kan glæde sig over, at også Danmark i EU-parlamentet har haft nogle få repræsentanter, der med flid, saglighed og en uhørt omfattende detailindsigt har fremført en seriøs kritik af EU-systemet og afsløret magtspillet i EU´s institutioner. Fx DF´s Morten Messerschmidt. Hans arbejde i EU-parlamentet kan glæde en ægte dansker.

Men her er mere på spil end nogle få personlige sæder i EU-parlamentet. Her drejer det sig om noget meget mere, nemlig spørgsmålet: Vil De anerkende EU-parlamentets magt over det danske Folketing og over Danmarks interne anliggender? Ja eller nej? Hvis ikke, så lad være med at afgive Deres stemme til EU-parlamentsvalget den 25. maj!

EU-parlamentet er et anti-dansk demokrati. Nationalpolitisk er EU´s magtstruktur antidansk. For danskere findes der kun ét demokrati: Folketinget. EU´s magt skal ikke styres i EU indefra gennem EU-parlamentet. For det betyder blot en politisk anerkendelse af EU´s lovgivnings- og beslutningsmagt.

EU´s magt skal stækkes, kontrolleres og styres fra Christiansborg og fra de øvrige nationale parlamenter.

EU-parlamentet skal nedlægges
Men skal Danmark da ikke samarbejde med Europas lande? Jo, selvfølgelig skal Danmark det. Men forudsætningen for ethvert internationalt samarbejde er, at der eksisterer et suverænt dansk Folketing, der altid og i hvert enkelt tilfælde har mulighed for at sige nej. At den danske befolkning kan sige nej – gennem Folketinget.

Al fælleseuropæisk udvikling skal derfor foregå ved forhandling og samarbejde i de europæiske ministerråd mellem landenes ministre. Og alene de nationale parlamenter skal have magt til at acceptere, afvise eller tilbagekalde et lands deltagelse i en fælleseuropæisk ordning eller traktat om ethvert detailemne.

EU-kommissionen skal reduceres til et sekretariat og støtteorgan, der i al sin virksomhed er underlagt de europæiske ministerråd.

EU-domstolen skal nedlægges; eller EU-domstolen skal fratages sin selvstændige, juridiske myndighed, underlægges ministerrådene, og alene virke for disse råd som et rådgivningsorgan hvad angår overholdelse, opsigelse eller konsekvenser af de fælleseuropæiske ordninger og detailtraktater.

Det nuværende EU skal reformeres totalt. De europæiske folks fulde frihed skal genoprettes og bevares gennem de nationale parlamenter. Og der skal lægges en national-folkelig begrænsning, besindighed, langsommelighed og nationalparlamentarisk kontrol over det europæiske samarbejde.

Det er alt for farlig uden. Freden og samarbejdet i Europa kan kun bevares med fuld respekt for den nationale selvbestemmelse.

Tak for de kloge ord, Jens Kristian.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-05-14 18:23

Sikken et regnestykke!

Når jeg stemmer til Folketingsvalget, og jeg er heldig nok til at få min kandidat ind, har hen 0,56% indflydelse og sådan er det hele vejen igennem.

Mit bidrag til alm. vrøvl

Det JK beskriver er totalt impotent ligesom FN, og vi ville ikke engang have USA til at tage affære når ingen kan finde ud af nogetsomhelst andet end at stå hver sit sted!

Ikke at jeg altid er enig med USAs indgriben, men en impotent verden er nok endnu værre

Og JK "glemmer" helt, at der faktisk er et pænt flertal i befolkningen for dansk medlemsskab af EU, han generaliserer ud fra sine egne synspunkter, der lyder som om han er DF'er

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-05-14 21:07

Citat
Og JK "glemmer" helt, at der faktisk er et pænt flertal i befolkningen for dansk medlemsskab af EU, han generaliserer ud fra sine egne synspunkter, der lyder som om han er DF'er
Du glemmer en ikke så uvæsenlig ting vagnr. DF ønsker ikke Danmark ud af EU,
DF ønsker EU ud af Danamrk.
Det kan jeg godt følge DF i.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-05-14 22:08

Citat
DF ønsker ikke Danmark ud af EU,
DF ønsker EU ud af Danamrk.

ØHHHH, hvordan kan man gøre det ene uden at gøre det andet?
Vi får vel ikke EU ud af Danmark, medmindre vi melder os ud af EU?

For nu ikke kun at citere W.C. Fields, men en anden komiker der var morsom, nemlig Groucho Marx "I wouldn't become member of any club, that would accept me as a member!"

Men den, for nogle, sørgelige sandhed, er, vi kan ikke komme udenom EU, uanset hvad vi gør, forskellen er kun, om vi vil stå udenfor og råbe, jayyyhhh, det giver stemmer, men ligesom Norge følge EU i tykt og tyndt, dog uden indflydelse, eller indenfor, og have en smule indflydelse.

Og, selv med risiko for at få slidgigt i armen af at klappe mig selv og mange kolleger på skulderen, de 25 år jeg deltog i div. EU og andre møder i internationale fora var det min erfaring, at kommer man velforberedt til møderne, snakker roligt med de andre lande, forbereder sig på deres forventelige holdninger, holder en god "stil" mv., så får man ofte mere indflydelse, end ens stemmer berettiger til!

Vores ry for at være saglige og et af verdens mindst korrupte lande hjælper også, som Obama (og mange af hans forgængere har sagt når de har mødtes med Dk og andre venligtsindede småstater "Denmark, ......, punches abowe their weight!"

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-05-14 23:02

Citat
ØHHHH, hvordan kan man gøre det ene uden at gøre det andet?
Vi får vel ikke EU ud af Danmark, medmindre vi melder os ud af EU?

ØHHHHHHHH, det er vel bare at sige nej tak til mere union.
Rundt om i andre EU-lande vokser der samme skeptisk overfor unionen.

Husk på:
Citat
EU har ingen indflydelse på, hvordan vi indretter vores sociale ydelser og får det heller ikke efter et ja til Amsterdamtraktaten".
Poul Nyrup Rasmussen (S), statsminister (S), 15. maj 1998 ved folkeafstemningen om Amsterdam-traktaten, Ekstra Bladet

Citat
"Unionen er stendød" - Poul Schlüter (K)

Læs Morten Messersmiths kronikker om EU-fråds.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-05-14 06:29

Citat
ØHHHHHHHH, det er vel bare at sige nej tak til mere union.

OK, så du og andre "skeptikere" er helt tilfredse med tingene som de ser ud nu????????????????

Det er ikke mit indtryk!

Jens Kristian, du og de andre "skeptikere" har helt glemt fredens projekt, over 50 år uden så meget som en eneste krig mellem EF/EU-medlemsstater, ikke set siden Pax Romana for 2000 år siden, hvor det var Rom der bestemte takten!

Næhh, genindfør krige, grænsebomme, toldgrænser, visum, arbejdstilladelser, undervisning kun på det lokale sprog, hvert land sin mønt, sine regler for hvordan en vare skal laves (bare tænk på de danske LK-kontakter, nærmest et monopol i Dk, godt nok pæne men hamrende dyre, passer ikke til de jordede tyske Schuco-stik, som stort set alle større husholdningsapparater leveres med), listen over ting vi alle (inkl. DF'ere, PK ville sikkert ikke kunne have sommerhus på Santorini) ville savne hvis vi stod udenfor er endeløs!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-05-14 14:42

De udsagn du kommer med der, tror jeg liiiige, jeg lader stå uimodsagt et dage.
Jeg tror næppe vi er enige.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-05-14 14:44

Citat
jeg lader stå uimodsagt et dage.
- Et par dage - skal der stå

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-05-14 19:30

Citat
Jeg tror næppe vi er enige.

ENIG!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-05-14 22:16

Det blev så lidt før.

http://www.dit-soroe.dk/2013/07/interview-med-messerschmidt/

Klik på vedlagte link. Spol frem til 3 min 20 sek. Så får du forklaringen.
Sikke en masse skrevne ord den gode Morten sparer mig for.

Tak Morten!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-05-14 23:32

Hej Tommy

Jeg kiggede fem min. frem fra 3.20!

MM er en demagog, endda en dygtig en af slagsen, men som alle demagoger har han den holdning, at sandheden er så kostbar en vare at man ikke skal rutte med den, men det er OK at fordreje virkeligheden=lyve.

Omkring 8 min inde begynder han at tale om Tyrkiet, som om landet reelt er på vej ind i EU!
Tyrkiet har i årevis ikke været villig til at opfylde, eller bare nærme sig at opfylde, EUs krav (presserfrihed, ingen censur, ingen politiske fanger, "ingen korruption" osv), og ingen af de store EU-lande støtter optagelse af Tyrkiet, som det opfører sig nu, og så længe de er muslimer!

Alt det ved MM selvf, men det er godt til at jage ubefæstede sjæle en skræk i livet,

UUUHHHH, tyrken kommer!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-05-14 23:48

Det er da ellers din egen partiformand hedeste ønske, at få tyrken ind i EU.
Det kan du da ik' benægte.

Kanen kalder. Jeg skal på bukkejagt i morgen kl. kvart i kvalme

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-05-14 00:02

Citat
Det er da ellers din egen partiformand hedeste ønske, at få tyrken ind i EU.

Har du et citat, det har jeg ikke?

God jagt imorgen, uden bukkefeber

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-05-14 22:44

Jeg er åbenbart ikke alene med at mene MM er dybt utroværdig

http://www.press-report.dk/clanek-17941392-danskerne-han-er-den-mindst-troverdige-spidskandidat

Fik du en buk, eller måtte du som Tom Lehrer nøjes med

"Two game wardens, seven hunters and a cow"?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-05-14 19:48

Citat
Fik du en buk, eller måtte du som Tom Lehrer nøjes med
Nej nej, ingen Tom Lehrer her. Jeg fik en buk til fryseren. Den historie kan læses på "jagt" når jeg engang - om et par dage - får tid til at skrive om oplevelsen. Der er mange elementer i den oplevese - og vi ska' jo ha' det hele med.

Nå, til sagen......Du svarede:
Citat
Har du et citat, det har jeg ikke?
vedr. Helles hedeste ønske....Arh..... et af hendes hedeste ønsker

Nu ved jeg selvfølgelig ikke, om du er gået hen og blevet radikal og derved lukker øjnene for kendsgerningerne i håbet om, at det "jeg" ikke ser, er ikke eksisterende...

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/06/14/0614125921.htm

Minsandten et til - endda fra din partiavis http://politiken.dk/indland/politik/ECE1656123/thorning-paa-lynvisit-i-ankara-presser-paa-for-tyrkisk-eu-medlemskab/

At Morten skulle være den mindst troværdige.....Ha ha ha ha Den må du - eller din kilder længere ud på landet med. Men det kan vi snakke om efter valget.

Troværdighed = Bent Betjentsen og Jeppe Kofoed Altså vagnr, helt ærligt......Du tror ikke selv på det "karaktermord" du linker til....Vel?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-05-14 19:59
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-05-14 21:45

Først, tillykke med bukken

Jeg starter her

http://www.b.dk/politiko/danskerne-messerschmidt-den-suveraent-mindst-trovaerdige

Paradokset er vel, at et flertal mener, som jeg, at MM er helt utroværdig, men et (stort) mindretal vil alligevel stemme for ham/DF!

Af det kan man lære, at et flertal er større end et mindretal!

Og at en stor del af mindretallet flokkes om en kandidat, der er en glimrende demagog, men ikke skelner mellem løgn og latin.

Begge dine links om sosserne og Tyrkiet er to år gamle, HTS siger det ser svært ud!

Hver gang de sidste snart 50 år der er forhandlet om fred mellem muslimer og jøder starter parterne med mere eller mindre positive meldinger, ingen af dem tror på det, det gjorde HTS og Erdogan nok heller ikke!

Man kan nu engang ikke starte et møde med at sige, "der er ikke nogen mulighed for at vi får nogetsomhelst ud af mødet", for så skal mødet aflyses, længere er den ikke, det vidste de godt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-05-14 22:46

Citat
Først, tillykke med bukken
Mange tak for det!

Citat
Paradokset er vel, at et flertal mener, som jeg, at MM er helt utroværdig, men et (stort) mindretal vil alligevel stemme for ham/DF!
Altså uanset, hvordan du og Berlingske vender og drejer, vrider og bøjer, og gør fakta snoet, så er det - og bliver MM, der kommer til at høste laaaaaangt størstedelen af stemmerne den 25 maj. Jeg vil næsten vædde på, han kommer til at sætte rekord i antal stemmer.

Eliten kan kun se en vej frem, nemlig, mere union, mere union, mere union og allerhelst nationalstaterne endeligt. Se, det er utroværdigt for mig og jeg vil bekæmpe EU, kammerat Barroso og Rumpegøj med alle de midler jeg har til rådighed - desværre kun mit X

Tilbage til Helle.

Citat
Begge dine links om sosserne og Tyrkiet er to år gamle, HTS siger det ser svært ud!

Hver gang de sidste snart 50 år der er forhandlet om fred mellem muslimer og jøder starter parterne med mere eller mindre positive meldinger, ingen af dem tror på det, det gjorde HTS og Erdogan nok heller ikke!

Man kan nu engang ikke starte et møde med at sige, "der er ikke nogen mulighed for at vi får nogetsomhelst ud af mødet", for så skal mødet aflyses, længere er den ikke, det vidste de godt.

Strit nu ikke mere imod vagnr, din partiforkvinde er tyrkiet-gal, og et af hendes aller hedeste ønske er, at få Tyrkiet med i EU.

Ja ja, mine link var et par år gamle men stadig højaktuel.

Her er et link fra marts 2014 - det kan vel næppe blive nyere
http://www.b.dk/politiko/thorning-forhandlinger-med-tyrkiet-er-vejen-til-reformer

Citat
Og at en stor del af mindretallet flokkes om en kandidat, der er en glimrende demagog, men ikke skelner mellem løgn og latin.
Det undre mig egentligt lidt, at du som sosser, bruger ord som: "demagog" "løgn" "og latin"

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 17-05-14 23:25

[CITAT]Eliten kan kun se en vej frem, nemlig, mere union, mere union, mere union og allerhelst nationalstaterne endeligt. Se, det er utroværdigt for mig og jeg vil bekæmpe EU, kammerat Barroso og Rumpegøj med alle de midler jeg har til rådighed - desværre kun mit X
/CITAT]

her er jeg fristet over evne til at linke til en blændende demagog i MM´s gruppe, nemlig Nigel Farage:

https://www.youtube.com/watch?v=j4FdbIVa2j0

jeg kan ikke gennemskue ham, men en blændende taler er han.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-05-14 06:56

Citat
er det - og bliver MM, der kommer til at høste laaaaaangt størstedelen af stemmerne den 25 maj. Jeg vil næsten vædde på, han kommer til at sætte rekord i antal stemmer.

Jeg tager IKKE mod væddemålet, jeg hader at tabe

Og fra HTS/Tyrkiet artiklen du linker til

Citat
»Jeg har rost præsidenten for fremskridtene i Tyrkiet med hensyn til demokratiske reformer og forbedringer af rettigheder, herunder især inden for minoritetsrettigheder. Men jeg har også indikeret, at nogle spørgsmål giver os anledning til bekymring, særligt i forhold til retsvæsenets uafhængighed og ytringsfrihed,« fastslog hun.

Det kan højst tolkes som en opbakning til et Tyrkisk EU-medlemsskab, hvis de ad åre bliver til et vestligt demokrati, det er der vist ingen chance/risiko for i min, din eller HTS's levetid

Officielle udtalelser lyder (nøsten) altid positive, djævlen ligger som bekendt i detaljen, i forhold til Tyrkiet er der uendelig mange detaljer, ikke mindst at der er stor modstand i EU-landene, og ikke mindst deres befolkninger!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-05-14 14:21

Jeg tror vi snakker forbi hinanden. (Du snakker om Tyrkiet - jeg snakker om Helles ønsker.)

Nej Tyrkiet opfylder ikke kravene til EU-medlemsskab - på nuværende.
Men det er heller ikke min pointe. Pointen ligger i, at det er Helle's/socialdemokratiets/venstres hedeste ønske at Tyrkiet kommer med, hvis og såfremt...................Det til trods for, at Tyrkiet ikke er et europæisk land.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-05-14 14:49

Nej Tommy, jeg snakker om den virkelighed, der er i internationale forhandlinger.

HTS ville ligeså lidt som frau Merkel byde det nuv. Tyrkiet velkommen i EU, de er muslimer, de er for mange, og de passer ikke ind!

Men det siger man ikke højt

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-05-14 17:56

Jeg opfordrer alle til at læse dette link http://patentdomstol.eu/dansk-ja-til-patentdomstol-koster-88-milliarder/

Det handler om, at et JA kommer til at koste 88 milliarder..
Det synes jeg da ikke den snakkende-eliten har oplyst noget om ??? Eller hvad.....

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-05-14 21:12

i år 2000................ da vi skulle stemme om euroen, sagde Poul Nyrup flg.:

https://www.youtube.com/watch?v=lEhSf0hD2-A

Poul er en stor løgnhals

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-06-14 17:46
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-06-14 21:56

Sjovnalisterne stod måbende som de idioter de var, da "lille Lars fra Græsted" tog røven på dem
Skål i fadbamse...

Jeg håber at tilskuddet til div. aviser og blade ryger væk.
Kort sagt; det, der ikke kan stå må falde

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-06-14 20:05

JYLLANDS POSTEN

DAGENS AVISLEDER 11.06.14 kl. 03:00
Skat og spin
Regeringens stort anlagte forsøg på at bære ved til konspirationstænkningen omkring afgørelsen af ægteparret Thorning/Kinnocks skattesager ser ud til at falde til jorden med et brag – og stor tak for det.

Dårligt nok var den nye regering under nu statsminister Helle Thorning-Schmidt kommet ned fra det sorte tårn på Amager efter at være rykket ind i regeringskontorerne, før kommissionen blev nedsat med brask og bram på baggrund af løse rygter og halvkvædede viser i de dele af medierne, der villigt lod sig bruge. Det var regeringen meget magtpåliggende, at forvaltningsretligt så tungt et apparat som en kommissionsundersøgelse skulle tages i anvendelse – også selv om den økonomiske krise buldrede på dette tidspunkt, og der var så meget andet, man kunne give sig til. Forslaget fik bred opbakning i Folketinget. Det ville have set mærkeligt ud, hvis de borgerlige partier havde søgt at undslå sig.

I sidste uge fik sagens hovedpersoner så lov til at se, hvad udkastet til en kommissionsberetning foreløbig indholder om dem hver især, og bortset fra mindre forhold er det overordnede billede, at der absolut intet er at komme efter. Der har ikke været nogen overdreven interesse for Thorning/Kinnocks skattesag på Slotsholmen eller blandt borgerlige politikere; der har ikke været forsøgt lagt pres på for at påvirke udfaldet af sagen, og det foreligger heller ikke oplyst, hvem der lækkede detaljer om skattesagen til dagbladet BT.

Sagens hovedpersoner synes alle at gå fri: Skatteministeriets suspenderede departementschef, Peter Loft, daværende skatteminister Troels Lund Poulsen og dennes spindoktor, Peter Arnfeldt, som Ekstra Bladet hængte ud på forsiden uden skyggen af bevis for, at han skulle have lækket oplysningerne til BT. I betragtning af det kæmpemæssige maskineri, som SRSF-regeringen satte i gang, må konklusionen være glasklar: Den kommission har været aldeles overflødig.

Tilbage står formodningen om, hvad meningen mon var. Var det i virkeligheden at aflede opmærksomheden fra striben af massive løftebrud, som den nye regering netop på dette tidspunkt var ved at gøre klar til? På alle vigtige politikområder forberedte regeringen at føre den stik modsatte politik af, hvad man havde lovet før valget. En kommissionsundersøgelse rettet mod nøglespillere fra VK-regeringen ville være optimal. En sådan fortolkning er præcis så legitim som alle de rygter, som SRSF selv reagerede på.

Meget lidt står tilbage efter kommissionens arbejde, men lidt har også ret. Det er udtrykkeligt blevet fastslået af kommissionen, at offentligheden havde en berettiget interesse i at blive oplyst om Thorning/Kinnocks mellemværender med skattevæsenet. Det var dem, der handlede om, at ægteparret virkelig regnede helt ud på yderste decimal for at få flyttet Stephen Kinnocks skattebetaling til det betydeligt nådigere Schweiz. Det handlede også om, at ægteparret afgav forskellige sæt oplysninger til forskellige myndigheder om Kinnocks ophold i Danmark. Det er, hvad der står tilbage efter kommissionens arbejde – og det var næppe meningen.

Skattesagen er derfor blevet et stort selvmål for regeringen. Det er og bliver en uskik, at man søger at gå efter den politiske modstander med andre end politiske midler. Krig er politik med andre midler, sagde von Clausewitz. Hvis vi skal til at se politik som jura bare med andre midler, har vi alle tabt.

Politikere skal gå til hinanden med politiske argumenter og ikke søge at kriminalisere hinanden. Regeringens fremstød slog fejl, men demokratiet har vundet.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-06-14 23:22

Tak for svaret rotw.