/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
overføre billeder fra telefon til comput
Fra : jensviggo
Vist : 598 gange
100 point
Dato : 06-05-14 07:19

Har nu en Samsung Galaxy Fame GT6810P, og vil gerne overføre billeder taget af telefonens camera, men kan da overhovedet ikke finde ud af det , hvordan gør jeg, jeg har kabel fra telefon til laptop via usb.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 06-05-14 07:40

Den nemme måde er at bruge dette program til Samsung her
http://samsung-kies.da.softonic.com/

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 06-05-14 08:34

der skal åbnes et eller andet på telefonen som jeg ikke kan finde

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 06-05-14 09:44

hvad er det du mener der skal åbnes ? du skal sætte stikket i tlf og til usb på din pc Når du har installeret programmet, så skulle det køre

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 06-05-14 10:01

Ja der sker det at billederne bliver overført via Corel downloader, og det har jo intet med Kies at gøre, men det kan jo osse bruges eller hvad?

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 06-05-14 10:35

Jo da og når du har sat tlf til pc vil du se telefonen via "computer" lokal E eller F, alt efter hvor mange drev du har på din pc, og gå direkte ind i din tlf og finde dine foto

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 06-05-14 11:22

Du behøver hverken kabel eller et program til at få billeder fra telefon til computer, brug Dropbox så går det helt automatisk, et øjeblik after at du har taget et billede så er det i Dropbox på nettet og på computeren, du skal oprette dig som bruger (det er gratis) og installere Dropbox på både computer og på telefonen:
https://www.dropbox.com/
brug telefonen til næste link:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dropbox.android

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 06-05-14 13:43

Til OVN, det vil jeg prøve

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 06-05-14 13:54

Det må jeg nok sige lykkes i første forsøg, 44 billeder i dropboksen

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 06-05-14 14:12

dropboksen var som app på telefonen

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 06-05-14 14:20

ja dropboksen virker da fint - men det var ikke dit spørgsmål hehe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-05-14 14:57

Citat
overføre billeder fra telefon til comput
det var spørgsmålet og Dropbox er en meget nem måde at gøre det på

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 06-05-14 16:35

Citat
men kan da overhovedet ikke finde ud af det , hvordan gør jeg, jeg har kabel fra telefon til laptop via usb.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-05-14 16:47

I Android får du et USB symbol der ligner en 'trefork' øverst på skærmen, når du har tilkoblet telefonen til pc'en via. USB kabel til computeren.

Derefter 'swiper' du med fingeren fra ØVERSTE linje og ned. Dermed får du et skærmbillede (på min enhed med grå baggrund), hvor en linje skriver:

USB forbundet

Vælg at kopiere filer til/fra computeren

Dette punkt 'prikker' du med fingeren til.

Nu kommer en side:

USB forbundet

Du har forbundet din tilefon til din computer via USB. Vælg knappen nedenfor, hvis du ønsker at kopiere filer mellem din computer og din Androids SD-kort.

'Prik' nederst kanappen: [Forbind USB-lager]

Så kommer en 'ADVARSEL':

Forbind USB-lager ..osv.

'Prik' knappen nederst [Ok]

Sådan!

Nu kan du via Stifinder på computerren flytte/kopiere/slette filer på din Galaxy.

HUSK:

Når du frakobler; Først at frakoble telefonen via ovenstående fremgangsmåde. Derefter i stifinder vælge dit drev (Det som vistes med dit devicenavn, nu hedder det: Flytbar disk ..og et drevbogstav) med højreklik og menuen: Skub ud

NU kan du fjerne din Galaxy fra computeren igen

Ps. Jeg rodede også lidt rundt i det til at begynde med
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-05-14 20:40

Til oplysning findes et program i google play til at flytte filer ud og ind.
Der er to vinduer (som i commander programmer) hvor der kan flyttes og kopieres.

Det hedder > xplore file manager <

Det findes ved bare at søge på > x-plore < - der er tegnet en skiftenøgle i logoet.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 07-05-14 06:50

Molokyle, ja det er der osse på min, så der åbner sig uanede muligheder nu tak, ja tak til alle, nu skal der flyttes billeder

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 09-05-14 07:38

Tak for svaret o.v.n.. Særdeles god løsning

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-05-14 12:50

godt du kunne bruge forslaget om Dropbox God weekend