/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
cykel eger værktøj
Fra : torbens1
Vist : 473 gange
100 point
Dato : 04-05-14 21:15

Jeg har et cykel eger værktøj (til opstramning af eger).
Det har 8 ”nøglevider”, men de tal der står ud for har intet med noglevide i mm eller tommer at gøre.
Er der nogen der har en forklaring på tallene som er: 12 – 14 –10 –15 – 11 –13 –9 – og 15 igen.
9 ser ud til at være den største og 15 er den mindste.
Venlig hilsen
torbens@sol.dk

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-05-14 21:23

UPS jeg kom desværre til at annullere svaret

Spørgsmål
- Ubesvarede   1
- Besvarede    1
- Annullerede   9
- Slettede   0
Ialt   11

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-05-14 22:00

Det kunne vaere storelsen/ tykkelsen paa egerne de tal henviser til.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-05-14 07:54

Som skrevet, må det sikkert henvise til eger TYPE/ tykkelsen eller hvor kraftigt egeret skal strammes.
Men ellers er det da rimelig ulogiske tal
http://classicrace.dk/eger.html

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-05-14 09:04

Det universalværktøj er noget l*** at rode med, tag hellere en strimmel pladejern, skær en slids i hver ende og buk det i V-form.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 05-05-14 20:35

Det drejer sig om diameteren af egeren målt i "gauge" se omregnings tabel her
http://www.mesteel.com/cgi-bin/w3-msql/goto.htm?url=/info/carbon/thickness.htm
/Janus

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 05-05-14 20:40

Her kan man læse sig til mere om eger og hjul end de fleste har lyst til at vide...
http://sheldonbrown.com/wheelbuild.html#tools

/Janus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-05-14 21:48

JanusN - ja den er omfattende og tungen skal holdes lige i munden.........oversættelsen er ikke så god.
Men sikke nogle tøsedrenge der bruger opretter gaffel.

Det morsomste er den tandlæge reklame der kommer midt i det hele.............hvad forventes der.

Jeg har spændt et par hjul op med og uden tromlebremser, for længe siden, og jeg er glad for ikke at skulle følge anvisningen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-05-14 23:32

Citat
jeg er glad for ikke at skulle følge anvisningen.