/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Bluetooht audio fra TV
Fra : klanger
Vist : 421 gange
100 point
Dato : 04-05-14 09:02

Hej derude.

Inden jeg køber mig helt fattig i så den ene og så den anden "Dongle" der lover alt...

Findes der er "Dongle" der sende lyden fra mit Sony Tv over Bluetooht til mit Bluetoht headset?

Har netop købt en "Bluetooht audio dongle" som jeg troede kunne "parres" med mit Bluetooht headset men JEG kan ikke få det til at fungere!

Dongle'n lyder navnet BYL-918 mit TV er et Sony KDL 40EX500 med masser af ind/udgange.

En der kan hjælpe mig?

ps. Har med held købt en Dongle til mit Stereoanlæg så jeg via Bluetooht fra min IPhone hører musikken på mit anlæg...men i mit ovenstående spørgsmål er det vel den anden "vej" der skal sendes..?

På forhånd tak!

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 100 point
Dato : 04-05-14 16:20

Hvis man søger lidt på "BYL-918" kan man se at det er en "audio blootooth receiver", dvs. en modtager. Det du skal bruge er en sender, dvs. en transmitter. Bortset fra det aner jeg intet om emnet og vil lade være med at udtale mig yderligere.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-05-14 20:25

Dine USB stik på tv'et er i følge manualen INDgange

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 04-05-14 22:26

Jeg har stadigvæk ikke forstand på det det blåtand noget, men man kunne måske bruge sådan en:
http://www.av-cables.dk/traadloes-lyd/traadloes-bluetooth-audio-afsender.html
Den kræver bare at du har et 3,5mm jack stik i TV'et. Den får strøm fra en almindelig USB lader, men der kan du sikkert bruge et USB stik på fjernsynet. Du kan sikkert også finde sendere med andre stik forbindelser, eller du kan købe en adapter, hvis dit TV ikke har 3,5mm jackstik. Jeg tror ikke at du skal have lyden ud fra et USB-stik.

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 12-05-14 19:56

Tak for svaret fun2, og undskyld der gik lidt tid. Jeg skule lige først have fundet en Transmiter. Det er nu gjort og alt virker! Tak.