/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Heltborg Bekhoj Mors
Fra : svendgiversen
Vist : 1416 gange
150 point
Dato : 29-04-14 14:40

Da jeg, som gammel slægtsforsker, mødte min nye kone Erna Bekhøj fra Mors,
kunne jeg jo ikke lade være med at søge også i hendes aner.

Hendes mor havde hele 10 søskende, så der var straks et stort slægts træ...

Blandt og indgift med hendes kusine joHanne Bekhøj, fandt jeg frem til Mors største slægtsforsker:
Hans Heltborg, der dagligt tog til landsarkivet i Viborg og kortlagde næsten hele Mors og dele af Thy.

Da jeg, efter et par måneders Bekhøj søgning, foreslog at vi udveklede slægtsdata sagde han nej,
jeg, som ny Bekhøj tilkobling, skulle ikke havde alt hans forskning forærende...

Nu er han død, men hans enke, Ernas kusine, har lovet
at hans forskning bliver bevaret for eftertiden, men hvor?

Hvem kan finde frem til hvor Hans Heltborgs slægtsdata for hele Mors nu er arkiveret??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-04-14 18:23

Måske Landsarkivet Viborg.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-04-14 18:27

Kan det være ham, der nævnes http://www.ekdahl.org/karldenstore/175.htm

En annan släktforskare, Hans Heltborg i Danmark, har skrivit en bog om Heltborg slægten der vil i finde alt om slægten, som han också skickat till någon av släktingarna i Sverige.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-04-14 19:48

Jeg kan ikke tro at Hans Heltborg, vist oprindelig Christensen, ville skrive en bog on Heltborg slægten?

Både han og min kones kusine skulle være født i 1949:

http://familytreemaker.genealogy.com/users/b/e/k/Erna-Bekhj-/PDFGENEO3.pdf

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-04-14 21:09
Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-04-14 21:31
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-04-14 15:21

Tak for nye oplysninger om Bekhøj Bækhøj familien fra Mors, og Heltborg familien, indgift i den,
men dette spørgsmål drejer sig primært om hvordan vi kan få adgang til Hans Heltborgs materiale?

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 150 point
Dato : 30-04-14 16:21
Kommentar
Fra : senta

Dato : 30-04-14 16:28

det kan du ved at bruge myheritage hvor mange oplysninger om Bekhøj Bækhøj familien fra Mors, og Heltborg familien,du kan få uden betaling ved jeg ikke prøv selv at søge ,oplysningerne om familie skal du hvis betale for at få?
eller kontakt MyHeritage Family Slægtstræer

Bekhøj Mouritsen Web Site administreret af Mathilde Bekhøj Mouritsen
fra www.facebook.com/search/results.php?q=Mathilde+Bekhøj+Mouritsen&init=public

Mathilde Bekhøj Mouritsen www.facebook.com
Arbejder hos Sjørring SkoleHar studeret på Sjørring SkoleBor i Thisted
Send Besked kan du forsøge på

http://www.myheritage.dk/
Slægtsforskning
Udforsk

senta

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-04-14 17:01
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-05-14 16:39

Vi er ikke på facebook og ønsker ikke at være der,
hvis der her er link til Heltborgs slægts arkiv må I gerne oplyse det?

Alternativt vil jeg prøve at få Erna til at ringe til hendes kusine...

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-05-14 17:43

søg Udforsk på myheritage hvor der kommer mange heltborg + bekhøj    frem
kontakt så den der administreret de forskellige hjemmesider.

Slægtsforskning
Udforsk
Efternavn
DNA tests
U.S.A's folketællinger
Medlem
ellers er der kusinen
god jagt
senta

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-05-14 19:21
Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-05-14 16:35

svendgiversen

Hvorfor skal dette spørgsmål nu være endnu et afsnit i føljetonen "svendgiversen, samleversken og dagligdagen i Egenrsund?

Din samleverske burde da, inden du stillede spørgsmålet, havde ringet til sin kusine. Kusinen ved hvor materialet bliver bevaret.

Vi er ikke på facebook og ønsker ikke at være der

Du fik jo sat en stopper for, at din samleverske skulle have en profil på facebook.

Du behøver ikke selv at have en profil der, for på kandu kan man læse meget mere om dit liv, end på facebook, hvor det kun er familie og venner, der kan følge med, hvis man kan finde ud af at begrænse det.

Jeg har den opfattelse, at du betragter brugerne på kandu som dine "venner" og selvfølgelig skal alle da vide hvordan det går hos dig og din samleverske. Ikke alle "vennerne"deltager i dine spørgsmål, men jeg tror, der er mange der læser med. (venner eller ej)

Citat
Da jeg, efter et par måneders Bekhøj søgning, foreslog at vi udveklede slægtsdata sagde han nej,
jeg, som ny Bekhøj tilkobling, skulle ikke havde alt hans forskning forærende...

Hvorfor skulle du også det? Din samleverske skulle have rettet henvendelse. Det er jo hendes familie.

Jeg er bange for, at du har været for meget "Kloge Åge"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-05-14 19:11

Dette spørgsmål drejer sig om hvor Hans Heltborgs omfattende slægtsmateriale er gemt?
og hvordan man kan få adgang til det??

Hvordan vi nu lever vort liv her "o e tangsti" er sagen uvedkommende...

Hvis man ikke har set og kontaktet sin kusine i over 40 år, er det jo sin sag at ringe,
bare for at fiske, i dette tilfælde om oplysninger hendes afdøde mand havde nægtet mig.

Måske er der lidt knas der, de deltog således ikke i vor sidste familie fest,
med besøg af 3. generations Bekhøj emigranter fra USA?

Bortset fra det har vi i øjeblikket et af Danmarks skønneste udsigter på Fjordvej 25 i Egernsund.
Alle positive kandu brugere er velkomne...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-05-14 19:28

De har sikkert ikke taget beslutning om at arkivere det på nettet endnu.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-05-14 19:46

Det ligger sikkert i en kommodeskuffe hos enken.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-05-14 12:27
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-05-14 14:44

Hans Heltborg havde 3 - 4 computere kørende med store hard diske, så ikke et skuffe projekt.

Jeg var kort inde på myheritage via my ipad, men skulle betale tæt ved 10 $
Og nu, her fra min stationære, kan jeg slet ikke få adgang.

Har kun den den danske version af FTM, der jo administreres fint af Bille...

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 18-05-14 17:59

Hej Svend
Lidt uden for dit spørgsmål!
Mit spørgsmål er: Har du set denne:
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2156984
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-05-14 09:09
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-06-14 12:47

Min kone har nu fået sin kusines telefon nummer af sin bror, der også stadig bor på Mors,
og hun har lovet at ringe til hende.

Så får vi nok snart adgang til Heltborg Bekhøj arkiverne...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-06-14 14:32

Tak for svaret katekismus.