/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Takkesang til konfirmation HJÆLP!!!!?
Fra : Hjælpmig
Vist : 219 gange
20 point
Dato : 28-04-14 20:30

Hej allesammen

Jeg skal snart konfirmeres, og er i gang med en takkesang. Jeg vil lave 7 vers men jeg er gået i stå i et af versene.

Jeg håber utrolig meget at nogen af Jer muligvis kunne hjælpe mig med at få skrevet det sidste vers. Her kommer lidt information om verset.
Verset skal handle om min lillebror Anders. Lige fra da vi var små har vi altid haft det sjovt sammen og lavet mange ting sammen, men engang imellem kan vi også skændes som man nu gør som søskende. Jeg elsker ham højt og han betyder meget for mig.

Melodien til takkesangen er: I en kælder sort som kul...

[B]Please hvis i kunne skrive verset til mig, kunne det være utrolig dejligt!:)

1)
Tænk engang, at jeg i dag
nu er konfirmeret,
sidder her i muntert lag,
mellem jer placeret.
I går var jeg en lille en,
men nu står jeg på egne ben.
Det føles rigtig herligt
Sir´ jeg ganske ærligt.

2)
Tusind tak til Far og Mor
vil jeg gerne sige
For en fest så flot og stor
I er uden lige
Største tak i begge får
for de gode barndomsår
Det har været herligt
Sir’ jeg ganske ærligt.

3)
Tak i begge også får,
tak fordi I gider,
køre mig til sport med mer´
Ih hvor I dog slider.
Hjælper med aviserne,
og med tøj, trods priserne.
Jeg har ingen klagen,
I har tjek på sagen.

4)
Far, min egen handyman,
som er så pertentlig.
Alt med en PC du kan.
Du er altid venlig.
Når jeg spiller bold er jeg,
glad for at du træner mig.
Tak for jeg kan sige,
at jeg er din pige.

5)
Kære mor til dig jeg vil
hermed gerne sige
at på vores ”store” jord
findes ej din lige
altid er du der for mig
du skal vid´ jeg elsker dig
Takker dig for livet,
som du mig har givet.

6)
Til min lillebror

7)
Tak for festen her i dag,
I mig alle glæder,
ved at fejre mig så flot,
sikke dog en hæder.
Rejs jer alle råb HURRA,
fortjent min familie har,
at vi for dem skråler,
LÆNGE LEV’ og skåler.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-04-14 20:37

Der er vist EKKO herinde.
http://www.kandu.dk/Spg170906.aspx
Du har en lille BOKS, hvor du kan FORHØJE POINTS og du ryger op som nummer## ! i spørgsmål.
I stedet for at lave flere af samme = KUN ET GODT RÅD

Og tvivler på at bruger herinde er/ = de elsker at få point´s de ikke har noget at bruge til.
Eller lav en ´superbruger profil´ så får du pludseligt en 200 point´s at gøre godt med OG du behøver bare at udfylde det med (i en kælder sort) osv

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-04-14 20:39

Dem? herinde der virkelig vil hjælpe = er ligeglade med det ene og andet, bare en lille tak/ tik eller omvendt.

Kommentar
Fra : Hjælpmig

Dato : 28-04-14 20:41

Forstår dig ikke helt.

Men jeg er medlem herinde, kun fordi jeg havde et problem med min takkesang.

Hvis ikke du havde et godt råd til mig, er det fint hvis du ikke skriver en kommentar ;)

Kommentar
Fra : myg

Dato : 28-04-14 20:42

Måske kan du bruge dette ?
Ha' en dejlig dag

Til min lillebror så kær
skal en tak da sendes.
Jo, jeg elsker dig især
når vi kærligt skændes .
Mange timer har vi nydt
ej for guld jeg vil dig byt'
Du er nemlig særlig
speciel og herlig.

Kommentar
Fra : Hjælpmig

Dato : 28-04-14 20:45

Tusind mange tak for det fine vers, det er rigtig godt!

Den sidste sætning: spieciel og herlig har du måske en anden ide til hvad der kunne stå der ;)

Kommentar
Fra : myg

Dato : 28-04-14 21:13

De sidste 2 linier kan evt. byttes med:

for du er en ener!
Det er det, jeg mener!

Kommentar
Fra : myg

Dato : 28-04-14 21:15

eller bare sidste linie ændres til:

ganske u-undværlig!

Den synes jeg nok bedst om

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-04-14 21:37

Citat
Forstår dig ikke helt.

http://www.kandu.dk/faq.aspx
http://www.kandu.dk/faq.aspx#7
Citat
Hvis ikke du havde et godt råd til mig, er det fint hvis du ikke skriver en kommentar ;)

Du har jo lige lukket samme spørgsmål som du nu skriver IGEN, men måske der er kommet flere ændringer siden sidst, men når et spørgsmål er LUKKET, koster det andre brugere point´s at se det, og ikke alle vil ofre dét på noget der er besvaret? og i dit tilfælde spørger du IGEN - om samme.

Men du har ret, jeg har intet at tilføje her eller i dit andet spørgsmål

Kommentar
Fra : Hjælpmig

Dato : 28-04-14 21:48

Tak for ideerne 'myg' :)
Du må endelig gerne skrive flere ideer til resten af takkesangen, hvis der er noget det lyder bedre ;)