/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Er abonnementet på McAfee udløbet?
Fra : steenfibiger
Vist : 1039 gange
500 point
Dato : 25-04-14 18:24

En anden computer end den jeg anveender har installeret McAfee, men af oversigten fremgår at: Last agent to server communication: 09-07-2011
Error: Agent failed to communicate with ePOserver
Version number: 880.777 12-01-2011
men,
DAT created 4/24/2014
DAT version 7418.0000

Betyder det at der ikke har været foretaget opdateringer siden 2011 og at jeg bør afinstallere McAfee-programmet og installere Avast! i stedet for? Eller er computeren stadig omfattet af McAfees sikkerhed? Jeg kan stadig scanne computeren for fejl og finde enkelte trojaner og trusler.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-04-14 18:30

Jeg ville nok ikke føle mig sikker ved sådan et gammelt Antivirusprogram, der er jo totalt outdatet - gør som du skriver installer Avast, så er du på den sikre side...

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 25-04-14 19:34

En anden gammel PC har et andet McAfee program, som jeg kan opdatere manuelt, slutter med denne besked:
Updated failed to version Engine 5600.1067 DAT: 7418.0000
Verifying amcore.mcs
Update Finished

Hvad betyder dette?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-04-14 23:04

McAfee er da vist et betalings program, så ved betaling er den vel opdateret.

Min gratis avast skal jeg forny registrering hvert år. Den fortæller mig en gang i mellem,at jeg gerne må købe en pro udgaver. Men det krydser jeg fra hver gang.

Den opdaterer selv næsten hver gang jeg åbner computeren og til tider vil den opgraderer og så skal jeg bare hakke fra og klikke på den gratis udgave.

Den kan også finde på, at fortælle om en nødvendig opdatering, fordi den gamle er udløbet. Det er også når jeg tænder en gammel computer som har stået stille længe.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-14 00:08

Citat
Jeg kan stadig scanne computeren for fejl og finde enkelte trojaner og trusler
alene det gør at du bør overveje at skifte antivirusprogram, et moderne opdateret antivirusprogram holder skidtet ude så der intet findes når antivirus scanner computeren
Citat
installere Avast! i stedet for
hvorfor netop Avast? Der findes flere gode antivirusprogrammer og den seneste test lukkede Avast lidt mere malware ind end for eksempel Kaspersky, Avira og BitDefender, AVG som for ikke så længe siden lå på linje med Avast falder igennem i denne test så man bør holde sig orienteret hele tiden for at vide om man bør skifte program, det som var godt sidste år klarer sig måske mindre godt i år, se billedet her og se om du kan finde et godt program:
http://www.computerworld.dk/fil/124074/1000
og læs siden hvor billedet kommer fra:
http://www.computerworld.dk/art/230721/stortest-her-er-de-bedste-antivirus-programmer-netop-nu
hvad jeg foretrækker kan du ikke bruge til så meget men jeg bruger BitDefender som har været i top med at holde skidtet fra døren i flere år, jeg scanner en gang imellem med et andet online program så jeg er ret sikker på at der intet skidt er på min Windows 8.1 computer

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 26-04-14 10:48

Tak for svar, men jeg vil gerne have lidt flere synspunkter om hvilket gratisprogram jeg skal vælge til at beskytte mine PC. Derfor giver jeg spørgsmålet i alt 500 point.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 26-04-14 10:53

Til orientering: De to PC-er kører på Windows XP!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-04-14 11:15

Brug AVAST, det klarer sig godt i de fleste test for GRATIS programmer!
http://www.av-test.org/en/tests/home-user

Bedst Betalte og Gratis antivirus 2014
http://pcteknikeren.dk/antivirus/bedst-betalte-og-gratis-anti-virus-i-2013

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-04-14 12:18

AVG, det kører bare i baggrunden uden at lave ballade eller tager kræfter, finder det noget, får du besked, samt det opdaterer sig selv uden du mærker det.
Har engang prøvet Avast, men det var ikke noget for mig, det sløvede min pc.

Men det er vel altsammen bare et spørgsmål om smag og behag - og TRO.
Bare fordi et program ikke finder virus, er det jo ikke sikkert at der ikke er det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-14 13:13

BitDefender
Citat
BitDefender er en mindre kendte producent af antivirus end dens storebrødre Avast og AVG. Dette er dog ikke ensbetydende med, at den er dårligere. Bitdefender Gratis versionen gør et godt job med at beskytte systemet
nemmere kan det ikke blive og så er det en af de allerbedste til at holde skidtet ude:
http://www.bitdefender.com/solutions/free.html
installer programmet og den gør arbejdet helt uden at du bemærker at du har et program kørende, BitDefender bruger næsten ikke computerkræfter, den er som standard indstillet til at arbejde mest når du holder pause.
Hvis du bruger Firefox, Crome eller Safari browser så kan du beskytte din computer ekstra med BitDefender Trafficlight som er en tilføjelse til browseren der blokerer usikre internetsider:
http://www.bitdefender.com/solutions/trafficlight.html den er også gratis

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-04-14 16:49

Når vi er igang så er det egentligt sjældent at et AV program finder noget virkeligt skadeligt og så er det som regel for sent at scanne for virus, da ens pc ikke reagerer som den burde eller virus har spredt sig og er næsten umuligt at fjerne.
Mange skriver at de har fået virus på deres pc, men tvivler på de har prøvet de virkelig barske, der virkelig ødelægger alt hvad man har på sine drev og som gemmer sig, indtil de bliver aktiveret igen (på en eller anden måde) og at man får skidt ind på sin maskine ved at installerer programmer, kan undgåés ved at nærlæse hvad man siger ja eller nej til og ellers sund fornuft.

Et program som Mallwarebytes er genialt til det daglige.
https://www.malwarebytes.org/

http://help.comodo.com/topic-82-1-157-1234-.html

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 28-04-14 11:19

Jeg afprøver o.v.n.s svar med BitDefender. Det lyder som en god løsning. Nen jeg bruger stadig Explorer, da det giver færrest proplemer med min mail og bank.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 29-04-14 10:11

Den er nem, du skal oprette dig som bruger med en e-mail og kodeord, jeg har aldrig oplevet at der er kommet mail fra Bitdefender, så det kan du rolig gøre, bagefter kan du læne dig tilbage og næsten glemme at du har en antivirus kørende, det sker en gang imellem at programmet popper op og fortæller at en ny version er installeret og du skal genstarte før den er aktiv

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 02-05-14 19:41

Tak for svaret o.v.n.. Jeg prøver BitDefender