/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
OBS til Jer e-cig dampere
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 489 gange
10 point
Dato : 23-04-14 21:42

Bare lige et lille hip til Jer, som damper på e-cig. http://www.dagens.dk/sundhed/cancerorganisation-e-cigaretter-er-ufarlige
Det må være en glædelig nyhed !
- Hvad mon banditterne i habitterne (Kræftens Bekæmpelse) siger til de oplysninger...?
Det er nok løgn, siger KB. Det er kun Nicorette med de mange bivirkninger der du'r, fordi, vi modtager nemlig milliarder af sponsor kroner fra Nicorette.

Fortsat god damp..!

Mvh.
Tommy.
Ikke ryger - ej heller damper.
Men derfor behøver man vel ikke at være fanatiker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-04-14 21:52

Tja - der er efterhånden så mange lobbyister og "betalte" eksperter, at det snart ikke vides hvad der er sandhed og hvad der er slagskampagne.

Ikke ryger på 10. år uden surrogater.................men ikke fanatiker over for rygere.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-04-14 06:17

Det er sjovt som man har det med, at være enig med de lobbyister der siger det man gerne vil høre.

Hvorfor er den ene historie mere troværdig end den anden?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-04-14 08:41

Inhalation af alt andet end atmosfærisk luft er usundt ! BASTA...

Jeg er ryger, men undres til stadighed over, at der aldrig tales om konsekvenserne ved at dyrke motion i luftforurenede omgivelser, som jeg personligt finder langt mere problematisk, helbredsmæssigt, end passiv rygning.

10.000'er af håbefulde og dedikerede motionister løber hver dag kilometervis af kalorieforbrændende skridt i håb om et bedre helbred. Hvorfor er der ingen der undersøger effekten af dagligt, at stolpe rundt i Københavns trafik, medens der hives efter vejret?

Få dog nogen af alle de biler UD af byen ! ..og gerne med samme ihærdighed som ved gennemførsel af div. rygeforbud på offentlige steder.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-04-14 08:49

Det skulle lige være en ryger der formastede sig til at sidde og ryge i børnehøjde, når børnehaven går den daglige tur til legepladsen midt i byen. Sikke et spetakkel der bliver, hvis poderne kan lugte en cigar. Ikke en kæft siger noget som helst om de biler der oser børnene lige op i hovedet.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-04-14 08:59

Kortoververden ->
Citat
Hvorfor er den ene historie mere troværdig end den anden?

One million dollar question.

Hvorfor er regeringens 'troværdige' politik drevet af 'nødvendighed' og 'hensyn', når alle dens vælgere mener det modsatte?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-04-14 09:23

Tænk hvis man brugte lige så megen energi og spalteplads som hér:

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article2267584.ece

..på problematisering af bilernes miljøbelastning i byerne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-04-14 13:27

Citat
Hvorfor er den ene historie mere troværdig end den anden?
Historierne du hører fra Kræftens Bekæmpelse er ikke troværdige. Og hvorfor er de ikke det...?
Fordi, Kræftens Bekæmpelse modtager milliarder i støtte fra Nicorette-salget.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-04-14 13:30

Og du tror ikke at den tyske organisation evt, får et bidrag fra dem der laver e-cigaretter?

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 24-04-14 13:51

Tjaaa - der kan siges meget om dette emne, jeg har aldrig røget og har kun overfladisk interesse i alt deres snak, blot er jeg glad for at kunne gå i byen uden at øjnene løber i vand flere timer efter jeg er kommet hjem.

Men til det egentlige emne, så kan jeg godt tilslutte mig at der er mange forskellige hjælpemidler til rygestop, men mon ikke de alle er skadelige i mere eller mindre grad, for om det er E-cigaretter - nikotin tyggegummi - plaster eller andet, så er det noget som skal virke inde i kroppen på den ene eller anden måde, så er der spørgsmålet tilbage, hvad er MEST skadeligt, for tro mig, det er nok skadeligt alt sammen.

Nej det mindst skadelige er nok alligevel en god gammeldags "kold tyrker" for det er trods alt kun en overgang, alle anti rygenidler hænger de fleste fast i i meget lang tid, så det hele er nok et spørgsmål om tro - mis tro og til tro, og er det hele medicinal industrien, så kan min til tro ligge på et meget lille sted.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-04-14 15:17

Jeg synes det er nogle gode indlæg molokyle har. Det viser dobbelt moralen,i alt sin vælde.
Den hellige automobil,skal intet vederfares.
Jeg husker endnu,hvordan det er at færdes på Christianshavns Torv,en lun sommerdag. Svien i øjnene og halsen.
Så ved man da,hvad det er med en "frisk" gyllelugt på landet. Det er ialtfald ikke sundhedsskadeligt,på samme måde.
Og alle de mere eller mindre halvhjertede forsøg,på at nedbringe bilernes skadelige udledning,forslår som en snebold i helvede.
Der bliver svindlet med tingene. En gammel benzin bil der skal til syn,fjerner man luftfiltret på. I forsøg på at overholde synskravet. En diesel bil,justere man pumpen på,så den lige kan kravle hen til synshallen. Bagefter åbnes der op igen,så olieskyen vælter ud af udstødningsrøret. Partikel-filter......jeg vil tro den forurener endnu mere,halvdelen af tiden,end uden.

M.

N.B.: Jeg er selv,i middelsvær grad, forbruger af Opel Astra og Mac Baren`s Mixture.
Så min samvittighed,er også plettet.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-04-14 15:38

Citat
Og du tror ikke at den tyske organisation evt, får et bidrag fra dem der laver e-cigaretter?
Det ved jeg så ikke - det ved andre heller ved.
Men KB modtager sponsorpenge af Nicorette, og derfor - indtil videre ihvertfald - er tyskerne mest troværdig.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-04-14 15:47

Det er en lidt mærkelig logik

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-04-14 17:26

Citat
Det er en lidt mærkelig logik
Hvad er en mærkelig logik...?
Ikke at tro på den tyske undersøgelse fordi de nok modtager penge under hånden...!!???

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 10 point
Dato : 25-04-14 08:05

Tjaeh.. Mosebaek.

Her hvor jeg bor ligger der en legeplads klods op af en rimelig trafikeret vej: T-krydset; Kastrupvej, Italensvej. Der er opsat et skilt med rygning forbudt på legepladsen, hvorfor pædagoger (..og bumser som jeg) sidder og ryger på bænken ved det lille torv lige uden for hegnet. Det skal fedt hjælpe på de små's helbred er jeg sikker på. Benzinos og (hash-)røg skal nok holde sig på den rigtige side af forbudet mod tobaksrøg på legepladsen. Ok. børnene bliver nok slet ikke nysgerrige over at de voksne forlader dem i 10 min. og de bli'r dermed ikke DRAGET mod den forbudte røg.
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-04-14 13:32

Værs'go molokyle, her er 10 point - brug dem fornuftigt.
Du er sidder og smøger den ikke langt fra hvor jeg blev født, nemlig Donaugade.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-04-14 08:07

Takker
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-04-14 09:01

Logikken er besynderlig fordi du antager at de penge Kræftens Bekæmpelse modtager, er udslagsgivende for deres holdning til e-cigaretter.

Samtidig accepterer du fuldstændig ukritisk en undersøgelse fra en organisation, som du intet ved om.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-04-14 13:50

Citat
Samtidig accepterer du fuldstændig ukritisk en undersøgelse fra en organisation, som du intet ved om.

Hvad er det for pjat at skrive..? German Cancer Research Center beliggende i Heidelberg, er et anderkendt forskningcenter - modsat Kræftens Bekæmpelse. Endvidere har overlægen på Rigshospitalets Lungeafdeling sagt god for e-cigen.

Det, Kræftens Bekæmpelse øffer op om, er adfærdsregulering....... tilsat en stor portion løgn.