/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Importer.
Fra : Mosebaek
Vist : 422 gange
100 point
Dato : 18-04-14 00:29

Outlook Express 6.

Jeg har lige taget Backup af mine mails til en USB medie.

Kan jeg importere dem igen,til f.eks. Gmail ???

Venligst M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-14 01:33

G-mail er en mail tjeneste på nettet og jeg tror ikke du kan importere dine mails til din Google konto på nettet, men hvis du nu bruger et program som for eksempel Thunderbird til at læse og skrive nye G-mails så kan du godt importere de gamle Outlook Express mails ind på computeren, de bliver lagt i en mappe for sig selv og ikke i Indbakke:
http://www.mozilla.org/da/thunderbird/
Har du brugt funktionen Eksporter eller har du kopieret hele Outlook Express mappen?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 18-04-14 01:54

Faktisk var jeg lidt i tvivl om jeg kunne importere mails fra Outlook Express som var på en gammel computer med Windows XP til Thunderbird på min nye Windows 8.1 bærbare, så jeg fandt en gammel backup fra juni 2008 som ligger på en anden harddisk.
Thunderbird importerede og omdannede uden problemer alle mapper og der kom en ny mappe som hedder Outlook Express Import

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-04-14 09:49

Citat
Har du brugt funktionen Eksporter eller har du kopieret hele Outlook Express mappen?

Først brugte jeg "Send til". Det virkede ikke. Så godtnok ud til at overførsel var igang. Både i fremkomne box,og lys i pennen.

Så trak Jeg blot hele mappen fra Skrivebord,til USB pennen. Det virkede fint.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-14 10:18

Det var dumt af mig at spørge om hvordan du fik dannet din sikkerhedskopi.
Det ville være mere relevant at spørge om du vil importere til din Google konto på nettet eller du vil bruge et program som kan åbne .dbx filer fra Outlook Express.
Det første kan ikke lade sig gøre, jo du kan gemme din backup i din konto på det som hedder Google drev men du kan ikke åbne filerne hvis du læser G-mail i browseren, du kan importere dine kontakter men ikke selve brevene

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-04-14 11:08

Tak for svaret o.v.n.. Det er ikke aktuelt lige nu. Det var med tanke på Notebooken,som er med Gmail.

Men ellers udstyrer vi den,med et andet mail prg.

Vh. M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-14 11:12

Tak for accept og god påske