/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
regler v Bed & Breakfast
Fra : mikjons
Vist : 786 gange
40 point
Dato : 13-04-14 06:59

Hej
Pga af skilsmisse sidder jeg tilbage med et hus der er alt for stort og også for dyrt med en enkelt indtægt, men da et evt salg vil give mig et tab der ikke kan accepteres af hverken bank, realkredit eller undertegnede - er det heller ikke en mulighed
Min 1 sal har eget bad og køkken og et par fornuftige værelse samt en terrasse og fjordudsigt. Jeg kan om nødvendigt blænde den indvendige trappe af og etablere egen indgang udefra til denne del af huset (en afblænding af trappen vil give mulighed for at etablere et værelse yderligere)
Dette gør det oplagt at anvende 1 salen som enten ren udlejning som bolig eller benytte det til B&B.
Har egentlig mest lyst til sidstnævnte, da jeg så ikke binder mig op på en fast lejer med lejekontrakt og alt hvad det indebærer.
Ved godt at B&B er mere ustabilt mht regelmæssighed, men jeg har en ide om at jeg måske alligevel sagtens kan nå op på en indtjening der modsvarer det en fast lejer ville indbringe.
Min bank siger at jeg skal have mindst kr. 6000 pr måned i indtjening på 1 salen for at det kan løbe rundt for mig. (og mon ikke at de mener at det er når en evt skat er betalt)
Men hvordan er det med skatten hvis jeg vælger B&B vejen?
Er der andre regler end dem ved normal udlejning og bør man ikke kunne fratrække udgifter til mad, rengøring, vask, annoncering osv udover de 1,33% (ved bundfradragsreglen - som jo nok er den vej jeg skal vælge, da mit hus har en off vurdering på kr. 2.4 mio)?
Kan oplyse at jeg har en gæld på 2,5 og at jeg har et enkeltmandsfirma inden for byggeri og rådgivning, så jeg er med andre ord momsregistreret i forvejen (dog ikke inden for udlejningsområdet)
Hvad er det smarteste jeg kan gøre når nu jeg SKAL blive i huset og hvilke regler gælder specielt for B&B?

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 30 point
Dato : 13-04-14 07:27

Lækkert, jeg har rejst meget i Irland og har vel haft omkring 100 overnatninger på B&B lige fra fugtige værelser med hele høns i dynerne til forhold som tangerede et luksushotel.

Jeg ville kontakte en side som denne hvor der sikkert er behjælpelige folk og andre værter at udveksle erfaringer med
http://www.bedandbreakfastguide.dk/dk/forsiden.htm

Du slipper nok ikke uden om brandmyndighederne eller sundhedsmyndighederne........og i den forbindelse, sådan noget som at servere smør, marmelade og mælk til morgenmad i små brikker er møgirreterende for os turister, men det er en nem måde at slippe for forurening af fødevarer, man kan også købe både hvid og brun sukker i portionsposer.

Godkendelse af svar
Fra : mikjons

Dato : 13-04-14 07:35

Tak for svaret LuffeA.
Desværre er der ikke meget om regler på den side, men har dog sendt en mail til webmaster på siden.
God påske

Kommentar
Fra : kj

Dato : 13-04-14 14:47

Dokumenterede udgifter burde jo kunne trækkes fra.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 13-04-14 17:54

Citat
Desværre er der ikke meget om regler på den side

Du skal nok ikke lukke et spørgsmål så hurtigt, hvis du har brug for hjælp.