/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
accu sol klipning
Fra : svendgiversen
Vist : 496 gange
207 point
Dato : 11-04-14 12:44

Vi har en håndskubber, selvfølgelig en der klipper, ikke slår, græsset,
men efterhånden må jeg holde nogle pauser under klipningen.

Da vi nu også har solceller på taget med overskud,
vil det jo være nærliggende at anskaffe en batteri dreven plæneklipper.

Der må jo følge en oplader med, som vi kan tilslutte vor nu sol baserede elforsyning.

Men så kommer problemerne,
accu plæneklippere er meget dyrere end de motoriserede og dem med ledning,
og de er tilsyneladende alle rotor plæneklippere?

Hvem kan anvise en accu plæneklipper til en rimelig pris med rigtig tromle klipning?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-04-14 13:33
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-04-14 14:44

Det hedder en cylinder klipper

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-04-14 14:45
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-04-14 19:36

Selvfølgelig cylinder klipper, og der findes altså accu cylinder klippere,

jeg havde ellers en teori om at cylinder klipning var mere energi krævende end rotor klipning,
og batteriet derfor blev tømt for hurtigt? Derfor overvægten af rotor accu klippere...

Og vi tænker ikke på at købe brugt.

Men foreløbig lidt for mange løse links og for lidt konkret om hvad vi bør købe...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-04-14 19:57

Kan kun hjælpe med ´løse´ links, da jeg ikke kan bruge en aku? eller EL i min have, den ville sikkert brænde sammen første gang jeg brugte den = når en benzin rotorklipper ikke kan klare det uden at brokke sig.
Citat
jeg havde ellers en teori om at cylinder klipning var mere energi krævende end rotor klipning,
og batteriet derfor blev tømt for hurtigt? Derfor overvægten af rotor accu klippere...

Tror du skal tænke på selve udvekslingen på ´dyret´ - det er sværere at holde store blade kørende end en lille cylinder, men hvad ved jeg, kun en tanke...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-04-14 20:00

Du har mange luxus-problemer, Svend.

Citat
Da vi nu også har solceller på taget med overskud,
vil det jo være nærliggende at anskaffe en batteri dreven plæneklipper.
De par kw/h en eldreven plæneklipper vil tappe, er ikke engang værd at regne med.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-04-14 20:13

Kig på den Huskvarna din nabo (Gråsten Slot) har kørende - den lader sig selv op.
Den er fuldautomatisk, og selv mine store platfødder, kører den uden om.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-04-14 20:19

UNDSKYLD/ sorry og alt andet = du kan altid blackliste mig.
Citat
Da vi nu også har solceller

Hvem er vi..?

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 207 point
Dato : 12-04-14 03:18

Citat
jeg havde ellers en teori om at cylinder klipning var mere energi krævende end rotor klipning,
og batteriet derfor blev tømt for hurtigt? Derfor overvægten af rotor accu klippere...

Det har jeg såmænd også, det er jo en saks hvor to dele skal glide mod hinanden for at opnå klippeeffekten, jo strammere/forkert den er stillet, desto tungere er håndskubberen, og det udfordrer naturligvis også et batteri.......den modstand er der slet ikke i en rotorklipper.

Men en cylinderklipper giver også en langt pænere klipning end rotor

http://www.frishop.dk/pi/Gardena-genopladelig-h%C3%A5ndpl%C3%A6neklipper-380-Li-4025-_423670_21819.aspx

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-04-14 09:32

Tak for svaret LuffeA.