/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Forretningsbrev
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 475 gange
50 point
Dato : 06-04-14 16:21

Jeg modtog en mail med følgende ordlyd:

hej Historisk forslag

Det er forst?eligt, at du kan v?re en smule bet?nkelig, fordi du ikke kender mig , tilgiv venligst denne us?dvanlige m?de at kontakte dig, men denne s?rlige brev / e-mail er af us?dvanlig og meget privat karakter , som i kraft af mit udsigtspunkt position i min land Libyen , jeg har en lukrativ forretning forslag af f?lles interesse til at dele med dig . Der er ingen m?de for mig at vide, om jeg vil blive forst?et rigtigt , men det er min pligt at skrive og n? ud til dig , stole p?, at du vil give dette forslag en positiv overvejelse.

Jeg er Rod Thompson en af direkt?rerne i en bank her i Libya.I bliver du n?dt til at hj?lpe mig i at udf?re en virksomhed projekt fra vores bank v?rd US $ 21,1 mio . Disse midler blev deponeret hos vores bank af en kunde i vores bank , der er statsborger { borger } af dit land / omr?de , som desv?rre d?de for 10 ?r siden . Jeg skal give dig mere information handler om denne operation , da jeg modtager dit svar.

send dit svar til denne e-mail -adresse: rodthompson222@aol.com

Dr.Rod Thompson

Ha ha ha ha ha.......manden må være jubel idiot.

Mvh.
Tommy.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 60 point
Dato : 06-04-14 16:28

Nå du er osse en af de heldige, jeg har fået 2 hvor jeg arver 18mill $, jeg har skam skyndt mig at sende alle relevante oplysninger så jeg kan arve min rige onkel, eller hva' det nu er!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-04-14 16:40

Hmm, hvorfor bruger de ikke kurèrpost når brevet er så privat ??????????

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-04-14 17:36

Ret underbegavet - så den slags ryger direkte i skralderen...

Kommentar
Fra : poten

Dato : 06-04-14 17:38

Der kunne jo være en tåbe imellem der hoppede på limpinden...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-14 18:18

Jeg har da fået pengene.
Men jeg kan ikke bruge dem alle.
Send mig dit kontonummer / udløbsdato / udløbsår / kontrolciffer, så jeg kan sende et par millioner til dig.
Hilsen S.V.Inden

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-04-14 21:58

Citat
Send mig dit kontonummer / udløbsdato / udløbsår / kontrolciffer, så jeg kan sende et par millioner til dig.
Åkæ, hvem ka' sige nej til et godt te'bud. Her kommer mine data.

Konto nr: 435678 -541719-9
Udløbsdato og år: 31 - 2025
Kontrolciffer: 4711

Husk!!!!!!! At indsætte moneterne i morgen. Tak for det!

Mvh.
Tommy
Nu millionær, takket være Eyvind.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 06-04-14 22:19

Citat
Ha ha ha ha ha.......manden må være jubel idiot

Tja, du husker vel Nigeria-brevene(ak ja, det var dengang: breve), som for vel 25 år siden til ihvertfald mit firma kom i en lind strøm og jeg husker da, at der var jubel-idioter, som hoppede på limpinden -
det var for øvrigt også i de år, at begrebet selskabstømmer dukkede op - og var der her tale om idioter, så var det på det korte sigt tilsynsmyndighederne, men på det lange indhentede lovens lange arm heldigvis tømmerne -
i dag har vi så opgøret med de fallerede ejendomsmatadorer -
og endelig: nye endnu unavngivne svindlerier er garanteret i deres vorden.

Konklusion: det må jo ligge dybt i den menneskelige at gå efter den hurtige gevinst - her eller i Libyen -
Dit brev vil jeg henregne til kuriøs underholdning - mens vore hjemlige eksempler virkelig kan bringe mit pis i kog.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-14 23:40

Tommy - det er jo den konto pengene blev sat ind på - du har skrevet forkert.
Men nu kan du bare selv hente, men kun et par millioner...der skal også være til de andre.

PS. Er der nogen som lige kan lægge ud for mig til en TAXA hjem.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-04-14 11:41

Ja, der bliver skam også forsket i hvorfor lortet virker...

http://videnskab.dk/kultur-samfund/derfor-virker-nigeria-breve

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-04-14 13:49

Tju hej hvor det går. Fik jeg da lige en til.
Mig bekendt, har jeg ikke annonceret efter noget som helst.

Jag är Rachelle är intresserad av din annons Jag är också ute efter en god vän
och en partner i näringslivet, kommer jag vilja att ni skriver mig genom min e-
post ( rachelle_abduo@gmx.com ) Tack och hoppas att höra från dig.

I am Rachelle am interested in your advert i am also looking for a good
friend and a partner in business, i will like you to write me through my email
( rachelle_abduo@gmx.com ) Thanks and hope to hear from you.

Hvis I vil, kære Kandu-brugere, må I gerne benytte "rachelles" e-mail adresse

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 08-04-14 18:10

Et forslag her fra Århus:

Lad det koste 10 øre at sende en mail....selvf. en anden møntfod i Nigeria/Libyen osv. Så kan det blive en bekostelig affærde at sende 100.000 spam-mail som ovenstående.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 09-04-14 11:55

Citat
Hvis I vil, kære Kandu-brugere, må I gerne benytte "rachelles" e-mail adresse

Den får du beholde for dig selv - sammen med de 100 andre...

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-04-14 17:50

Tak for svaret Klaudi.
Du var den første der svarede, så er det vel også på sin plads at du høster.............

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-04-14 19:44

velbekomme, jeg har ikke hørt noget fra "mine" millioner endnu, men det kommer vel nok!