/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Svag stråle vand. Nyt køkken.
Fra : Mågen
Vist : 412 gange
45 point
Dato : 06-04-14 10:11

Nogen der ved hvad der kan være galt når vandhanen i køkkenet er meget svag? Det tager lang tid bare at fylde et glas vand. For 2 uger siden fossede det ud.
Det er et helt nyt køkken.

På badeværelset forsser det stadigvæk ud, det er også nyt.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 06-04-14 10:31

Der er jo nok snavs/kalk i system.

Prøv at skille tingene ad baglæns - indtil der er et sted hvor der er tryk på igen.

Hvis du er heldig - så sidder det i luftblanderen.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 06-04-14 10:33

Har du prøvet at rense det filter der sidder for enden af vandhanen det er sikkert stoppet af snavs der har været i rørerne.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 06-04-14 10:46

Citat
For 2 uger siden fossede det ud.
Det er et helt nyt køkken.

På badeværelset forsser det stadigvæk ud, det er også nyt.

Der har jo været lukket for vandet på hoved hanen og når der så åbnes igen for vandet vil det tryk der så kommer løsne lidt rust og kalk og der er nok også kommet lidt snavs i de nye rør/dele der er brugt og det vil sætte sig i det filter der er på vandhanen som så bare skal renses for at der er normal tryk på vandet igen.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 45 point
Dato : 06-04-14 14:52

Er det både varmt og koldt > så er det perlatoren som sidder på hanen der er tilstoppet.
Er det kun den ene som ikke giver vand er det balofixen under vasken som kan være tilstoppet. (VVS arbejde så du ikke ødelægger det nye køkken)

Godkendelse af svar
Fra : Mågen

Dato : 09-04-14 10:48

Tak for svaret Eyvind.