/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Alt er væk
Fra : sonjor
Vist : 670 gange
500 point
Dato : 05-04-14 18:33

Hej, jeg er blevet hacket, "nogen" har i mit navn sendt mails ud til alle mine kontakter (og anmodet om penge, der skulle sendes til Western Union i London.) Jeg bruger gmail og Google har derfor lukket kontoen, godt nok, MEN det betyder bare, at ALT er helt væk - kontakter - kalender- modtagne mails o.s.v.. Jeg havde også et program, der synkroniserede med Outlook, men det har det så også gjort, så der er heller ikke spor af noget som helst fra Google kontoen.
Jeg har nu oprettet en ny konto og mailadresse, men der er vel ikke nogen som helst mulighed for at redde noget af det gamle, vel?
Jeg har også en samsung mobil og ditto tablet, som jo også var knyttet til den "gl" Googlekonto, så også der er kontakter mm væk, ØV.
Jeg har ændret koden på mit NemID, er der mon mere jeg skal gøre for at undgå yderligere ulemper.?
mvh Sonja

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-04-14 18:54

Selvfølgelig skal du ændre koden til Google.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 05-04-14 19:26

Jeg kan slet ikke komme ind på google-kontoen på nogen måde. Den gamle konto er lukket, og jeg har oprettet en ny.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-04-14 19:42

Prøv at se under punkt 2 om der er noget der kan bruges!

Valgmuligheder for gendannelse af konto
https://support.google.com/mail/answer/185710?hl=da

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-04-14 19:43

En mere

Gendannelse af en slettet konto
https://support.google.com/mail/answer/1212172?hl=da

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-04-14 20:19
Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 05-04-14 20:20

@Klaudi
Dette har jeg nu prøvet, men der spørges om så meget, som jeg ikke kan huske, f.eks. hvornår jeg begyndte at bruge div. programmer, det er da umuligt - mange år- men hvor mange. Jeg har svaret på en masse, men åbenbart ikke nok., øv

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-04-14 21:00

Det hjælper dig ikke, men af samme grund er min adresse liste tom.
Og du har vel prøvet via google webmail.
www.google.dk > log på med din mailadresse + passw.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-04-14 21:09
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-14 21:13

1250 £ for at komme hjem fra London jeg læste godt nok mere end 2 gange og bedømte at det ikke var dig som havde sendt den mail.
kontoen er lukket på grund af spam, den er ikke slettet og du skal kontakte Google direkte for at få den genåbnet, det er ikke noget du selv kan gøre på nettet ved at svare på dit og dat, Google vil spørge efter noget som kan bekræfte at det er dig som er den retmæssige bruger.
Husk at bruge en kode som er vanskelig at gætte til den nye konto og skift til en "ubrydelig" kode hvis du får den gamle konto genåbnet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-14 21:18

Hvad med at benytte et mailprogram på computeren for fremtiden og ikke webmail, så er alle dine kontakter og mails lokalt hjemme på din computer i stedet for på nettet:
http://www.mozilla.org/da/thunderbird/
Google kontoen kan (lige som mange andre mail konti) sættes op til at du bruger en pop3 mail klient som for eksempel Thunderbird på computeren

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-04-14 21:20
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-14 21:24

Citat
jeg er blevet hacket
ikke nødvendigvis, det er din Google konto som er hacket i denne omgang og ikke din computer, det foregår på nettet og berører ikke dine øvrige kodeord, men derfor kan det alligevel være en god ide' at skifte kodeord til noget som kun du kan gætte, du har jo nu opdaget at dit gamle Google kodeord var for nem at gætte

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 06-04-14 10:43

@o.v.n. Jo jeg er blevet hacket fordi jeg for en måneds tid siden har dummet mig groft, men naivt. Jeg orker ikke at fortælle om det igen, men det er sagen. Jeg har prøvet nogen af jeres forslag, som jeg takker for, endnu er det ikke lykkedes at få adgang til mine gamle data i Google. Mine kodeord er altså ikke gættet!! men selvf. ændrer jeg dem alligevel til nogen endnu sværere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-14 11:46

Citat
Jo jeg er blevet hacket fordi jeg for en måneds tid siden har dummet mig groft
du må ikke bruge computeren til netbank og andre steder hvor du skal taste følsomme oplysninger, en formatering og ny installation af Windows eller gå tilbage til fabriksindstillinger kan anbefales.
Måske Spywarefri kan rense computeren for dig:
http://www.spywarefri.dk/vejledning-til-rensning/

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 06-04-14 15:13

Hvis dit kodeord ikke er gættet så har der ikke været nogen inde og "køre" med din googlemail, men "bare" sendt til dine kontakter på adresse listen.

Har du været ind og lukke din gmail - skal du snakke med google for at hente dine data.

Men din computer er måske stadig hacket.

Jeg har været ude for hackning, og det var mit password en kineser havde gættet.
Google opdagede det og lukkede af, samtidig med at de henvendte sig til mig på mobil og jeg lavede nyt password.
Jeg skrev rundt til alle mine kontakter, og slettede samtidig kontakt listen.
Nu henter jeg adresser via sendte og modtagne mails.

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 07-04-14 18:20

Tak for svaret Eyvind. Jeg har (eller rettere Google) har lukket for min gamle mail. Jeg har forsøgt at få mine gl. data tilbage i mange forsøg, men har nu opgivet det. Jeg har åbnet en ny konto og må så - som du - hente adresser fra indgående mails. Jeg har selvfølgelig også skrevet til de "gamle" kontakter jeg kunne huske.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-04-14 19:54

Og så et ekstra lille råd:
http://www.pcworld.com/article/2013761/back-up-gmail-to-a-local-drive.html

eller direkte
http://www.gmail-backup.com/download

Jeg lægger det ud på en ekstern harddisk og den kan åbnes via www.google.dk