/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ny sikkerhedspakke
Fra : lham
Vist : 793 gange
100 point
Dato : 01-04-14 08:36

Har læst at opdateringer af microsoft security essential også ophører pr 8 april.
Hvilken gratis pakke er bedst at erstattte den med og skal essential afmonteres før installering af ny?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-04-14 08:58

avg

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 01-04-14 09:10

avast

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-04-14 11:15

Det er kun til windows XP det ophører

Vigtigt! Efter 8. april 2014 yder Microsoft ikke længere teknisk support til Windows XP. Efter denne dato er Windows XP ikke længere et understøttet operativsystem, og der vil ikke blive udgivet flere sikkerhedsopdateringer til beskyttelse af din pc.

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/security-essentials-download

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 01-04-14 13:06

Læs om sikkerhed og hent gratis sikkerhedspakker anbefalet af sikkerhedseksperter:
http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13
Avast og AVG er begge nævnt som muligheder, husk at der er meget mere computersikkerhed end kun et antivirusprogram, læs anbefalinger i linket

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 01-04-14 13:28

Som andre er inde på er det kun til XP at supporten stopper. XP er død efter 8 April, så der er ingen grund til at erstatte security essentials med noget andet.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 01-04-14 13:45

Forstår stadig ikke hvorfor nogen tror at et gratis virusprogram er sikker ??
Hvor meget avg er en demo af et ellers godt virusprogram og det er de andre også .

Kommentar
Fra : janik

Dato : 01-04-14 14:16
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-14 16:28

XP er død efter 8 April......................................... NEJ DEN ER IKKE -død.

Mange sælgere ser den gerne død, så der kan sælges nyt hardware.

Men den suporteres ikke mere til private.

Visse store firmaer kan købe support - foreløbig et år frem.

Det bliver så spændende om os dødelige kan "hænge med på den"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-04-14 13:48

Denne udmærkede 'pakke' (Firewall + Antivirus) giver dig den bedste gratis beskyttelse.

ZoneAlarm har altid været kendt for deres Firewall løsning og firmaet bag: Checkpoint Software Technologies LTD. har købt licens til 'motoren' fra Kaspersky's top-ratede antivirusprogam, men med egenudviklet GUI. Det er et kvalitetsprodukt.

Nem brugergrænseflade og nem at vedligeholde (automatiske opdateringer, online detections mv.).

Hent det hér: http://www.zonealarm.com/security/es/zonealarm-free-antivirus-firewall.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-04-14 13:59

Ps. Til Eyvind m.fl. som ønsker at fortsætte med XP, men ikke har tilkøbt ekstra support licens?

Så kan man evt. DYB-FRYSE sin XP version fremover.
Dvs. at man ved enhver BOOT (..varm- eller kold start af computeren) bliver stillet tilbage til en forudvalgt og gemt konfiguration; ...alle programindstillinger, registreringsdatabase, history (besøgte sider, password mm.) og enheder. Samt at evt. downloade filer ...OGSÅ virus/malware/spyware/adware og ændrede systemindstillinger slettes og nulstilles til den gemte konfiguration.

Til dette skal bruges et program. Lad mig anbefale DEEPFREEZE:

http://en.kioskea.net/download/download-1000-deep-freeze

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-04-14 17:59

Det lyder godt molo.
Den må jeg kigge på, for det er nok hurtigere end min metode med Acronis total partitions backup.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-04-14 07:53

Bemærk Eyvind -> Hvis du skal opdatere/ændre/downloade/installere antivirus eller andre programmer, så skal deeepfreze slås fra. Når alt 'spiller' skal der laves et nyt opstarts punkt for deepfreeze og det skal slås til igen. Programmet er meget benyttet på offentlig tilgængelige maskiner, da alt hvad brugeren har ændret og downloadet af 'skrammel' er pist væk efter en logoff/logon el. genstart.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-04-14 23:32

Ja for mange år siden, blev det brugt på computer kurser hos bl.a. Niels brock.
Der var altid en "ren" maskine at starte på. Og det bliver rart, at kunne bruge systemet på XP.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-04-14 12:32

molo

Citat
Til Eyvind m.fl. som ønsker at fortsætte med XP, men ikke har tilkøbt ekstra support licens?

Så kan man evt. DYB-FRYSE sin XP version fremover.

Jeg har en bærbar med XP, min søn siger, at det du foreslår, indebærer følgende:

så skal man vente 15-20 minutter ved hver opstart

så geninstallerer den i princippet hver gang man starter
dvs alt man har installeret, programmer og dokumenter osv forsvinder hver gang

med mindre man har sine dokumenter på en anden partition

Jeg får installeret Linux i stedet.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 19-05-14 09:35

molokyle mfl

Jeg har vist bestemt mig for at prøve Zonealarm programmet .
Skal jeg afinstallere Microsoft securety essential før jeg instalerer zonealarm ? eller bagefter-eller kan de begge køre ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-05-14 12:45

Ok Ans - Linux ubuntu 14.04 er god, og jeg har den installeret på en 16 GB memorystick.
En lidt nemmere Linux udgave er Mint.

Begge er fra ubuntu familien.
Velkommen til Linux folket.

Ps. jeg bruger mit gamle system med at lave et image på en ekstern harddisk og så hente den tilbage hvis der er behov for det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-14 07:58

lham ->

Det er så viseligt indrettet at du ikke behøver afinstallere dit tidligere antivirusprogram før du henter og installerer Zonealarm. Først efter installationen får du en meddelsese om at et 'andet' antivirusprogram er aktivt og at Zonealarm først aktiveres, når du har afinstalleret dette. Dermed undgår du at være ubeskyttet ved skift mellem de to antivirusprogrammer. Smart !

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 25-05-14 06:51

Tak for svaret o.v.n..