/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Jord fra gebrugsplads til græsplæne.
Fra : kai-d
Vist : 479 gange
300 point
Dato : 25-03-14 11:01

Har luget en del mos i min græsplæne derfor er der kommet lidt huller.
Før såning kan jeg så bruge den der jord fra en genbrugslads ?
Mvh
Kai,

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-03-14 11:37
Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 25-03-14 11:37

Hvis det er den sorte kompost, så nej den er for kraftig til at så i.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 300 point
Dato : 25-03-14 18:45

Så mange huller er det vel heller ikke, og pas på med at tilføre fremmed ukrudt udefra.

Det vi gør: River plænen grundigt om foråret for mos, og så får den lidt kalk og NPK,
så fjerner vi uønsket bevoksning kun med et tidsel spyd, og der skal kun tilføres lidt nyt jord.

Her er der ofte tilbud på plante sække, eksempelvis i Jem og Fix. Billigere end hele poser,
og du sparer turen til genbrugspladsen, hvor du kan få alle naboernes ukrudt helt gratis...

Godkendelse af svar
Fra : kai-d

Dato : 25-03-14 22:20

Tak for svaret svendgiversen.
Godt tip tak.
Mvh.
Kai.