/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Ane Kirstine Jensdatter født 1845 i Hækk
Fra : aase48
Vist : 252 gange
150 point
Dato : 24-03-14 11:31

Hej
Jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe mig med oplysninger om Ane Kirstine Jensdatter. Hun er født 5.juni 1845 i Hækkerup, Hun er datter af Jens Pedersen og Ane Marie Nielsdatter. Familien flytter senere til Herlufmagle sogn.

Hun bliver gift i Tybjerg kirke 7.maj 1870 med Peter Hansen fra Tybjerggård. Han er 22 år gammel. Hun er 25 år og også fra Tybjerggård. Vaccinationsdatoen passer med den, der står ved hendes konfirmation.

Hun dør 29.maj 1876. Da står der:
Ugift hos broderen Hans Peter Jensen i Orup, og hun bliver begravet i Herlufmagle, hvor også moderen ligger begravet. (moderen er død 11.januar 1870.)

Men hvordan kan hun være ugift?
Jeg kan ikke finde hende og Peder Hansen samme sted efter vielsen!!!!
Jeg kan ikke finde ham død!!!!
Bliver de skilt???

Jeg kan finde flere, der hedder Peder Hansen, der født omkring 1848, og i hvert fald 2 af dem er vaccineret sammen dag som brudgommen Peder Hansen!!!!

Kan jeg komme videre med den sag???

Ja, det var rigtig mange spørgsmål, men jeg ved ikke, om de kan besvares.

mvh
Aase

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-03-14 17:34

Har du dette:

Præstø, Tybjerg, Herlufmagle, Nygaarde, 1 hus, 14, FT-1850,

Lisbeth Christensdatter 52 Gift indsidderske Tybjerg Sogn, Præstø Amt
Lars Hansen 2 Ugift Barnebarn Her i Sognet
Jens Jensen 48 Gift indsidder og daglejer Allerslev Sogn, Præstø Amt
Marie Hansdatter 47 Gift Hans Hustru Hårslev Sogn, Sorø Amt
Hans Jensen 10 Ugift Deres barn Skelby, Præstø Amt

Jens Pedersen 42 Gift indsidder og daglejer Kværkeby, Sorø Amt
Ane Marie Nielsdatter 42 Gift Hans Hustru Glumsø Sogn, Præstø Amt
Niels Jensen 15 Ugift Deres barn Her i Sognet
Peder Jensen 12 Ugift Deres barn Her i Sognet
Hendrik Jensen 10 Ugift Deres barn Her i Sognet
Ane Kirstine Jensdatter 4 Ugift Deres barn Her i Sognet
Hans Peter Jensen 1 Ugift Deres barn Her i Sognet

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-03-14 17:38

Både Hekkerup, med e i gamle dage, og Orup var jo også forstæder til Tybjerg sogn,

men navnene Ane Kirstine Jensdatter og Peter Hansen er jo så almindelige,
at der godt kan være flere af dem?

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 24-03-14 18:00

Hej Svend
Jeg er blevet gjort opmærksom på, at der ikke står nogen dato ud for vielsen, så der er nok lyst for dem, men de er aldrig blevet gift, hvad grunden så end kan være. Det er den sidste af familierne i FT, der er den rigtige. Men jeg har jo sådan set fået svar på, hvorfor hun står som ugift ved sin død, og hvorfor jeg ikke kunne finde dem sammen nogen steder. Men tak for interessen.
Aase

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 26-05-14 14:02

AO Skiftearkivalier: Præstø, herredsfoged, Tybjerg Herred: Skiftedesignationer 1855-1874, opslag 130 nr. 54. Ang. Ane Kirstine Jensen.

Hilsen Stkra

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 27-05-14 07:45

Hej Stkra
Tak for dit svar, som jo bekræfter, at hun aldrig blev gift, selvom der blev lyst for dem.
Aase