/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Lån
Fra : sigfrid
Vist : 752 gange
300 point
Dato : 21-03-14 14:15

Hvad er der af ulempe og faldgruber i 3% afdrags fri lån i 30år,hvad kan man komme ud for af overraskelser.Skal bare have en billig husleje og ingen opsparing i huset.
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-03-14 16:22

30 års afdragsfrihed?? Jeg tror du tager fejl, du kan få lånet på 30 år, men kun 10 års afdragsfrihed.

Der er ingen faldgruber, du kan trække renterne fra, men skal huske at du skal have penge til at afdrage med om 10 år, hvis du vil blive boende.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 23-03-14 00:47

Hvis du vælger afdragsfrihed i 10 år, skal du vel tænke på, at det bliver ekstra dyrt efter de 10 år - altså den "billige husleje" bliver en stakket frist.

Sådan har jeg i hvert fald forstået det.

Jeg mener også, at du skal se på kursen, når du optager lånet.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 23-03-14 01:08

Eventuelt kan du efter 10 års afdragsfrihed, få afdragsfriheden forlænget, men det er langtfra sikkert.

http://www.bolius.dk/saadan-forlaenger-du-dit-afdragsfrie-laan-20800/

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 23-03-14 10:10

Jeg kører med et 30års afdragsfri lån nu,men der står i papirene at banken kan opsige den efter 10år og det vil de selvfølgelig hvis renten stiger.Hvad er det absolut billigste lån med afdrag man kan få idag.over 30år? Nogen der ved noget om det.
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 23-03-14 12:24

Et fastforrentet boliglån på 30 år fås i øjeblikket til 3 %.

Men det tilbud skal man nok ikke regne med ret længe.

Kursen er ca. 96,8.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 23-03-14 12:44

Citat
Et fastforrentet boliglån på 30 år fås i øjeblikket til 3 %

- altså med afdrag!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-14 13:55

Citat
Jeg kører med et 30års afdragsfri lån nu,men der står i papirene at banken kan opsige den efter 10år

Banken forlænger ikke automatisk lånet efter de ti år, fordi afdragsfrihed er max ti år, også selv om lånet lyder på 30 år. Efter de ti år skal du genforhandle, og det er slet ikke sikkert den lånetype eksisterer om ti år.

Du kan sammenligne priser her

http://www.mybanker.dk/

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 23-03-14 15:34

Jo Nordstedt1 jeg har afgiftsfri indtil 2040,men stadig væk står der at det kan opsiges efter 10 år.
Og hvem tror ikke de vil det hvis renten stiger kraftigt?
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 23-03-14 15:49

Et fast forrentet lån til 3% hvis man siger til 1 million er 30000 om året i renter hvordan finder man så ud af hvad man afdrager med ved siden af.
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 23-03-14 16:56

Har aldrig hørt om en bank der udsteder afdragsfri lån, er det ikke et kreditforeningslån du har?
Der er en låneberegner her
https://www.rd.dk/da-dk/privat/Beregnere/Laaneberegner/Pages/100procent.aspx
hvor du kan simulere forskellige låne typer.
Mvh
Janus

Kommentar
Fra : prio

Dato : 23-03-14 18:24

Et obligationslån er et realkreditlån med fast rente.

I øjeblikket kan man for eksempel låne en million til en rente på 3 % - 30 årigt.

Det vil uden afdragsfrihed koste ca. kr. 5000 om måneden før skat - hvor afdrag udgør ca. kr. 1850.

Efter skat bliver det knap kr. 4000 pr. måned.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 24-03-14 08:03

Det er ok prio,men hvordan regner man afdragene ud.JanusN bankene har også kreditforenings lån.
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 24-03-14 12:21

Citat
Det er ok prio,men hvordan regner man afdragene ud

Der må jeg nok være dig svar skyldig.

Accepteret svar
Fra : JanusN

Modtaget 300 point
Dato : 24-03-14 15:30

På BRF's hjemmeside er der en beregner hvor man kan se alle detaljer om hvad der er renter, afdrag, bidrag osv de enkelte år i afdragsperioden.
http://www.brf.dk/Privat
Mvh
Janus

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 25-03-14 15:48

Tak for svaret JanusN.
Også tak til jer andre,jeg prøver at regne lidt frem og tilbage.
V.H Sigfrid.