/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Højtryksrens af beton fliser
Fra : futze
Vist : 609 gange
50 point
Dato : 08-03-14 19:40

Jeg har højtrykspulet mine beton klinker i indkørslen.
Nu er overfladen ren men sikkert også modtagelig for skidt og møj.
Kan man behandle dem med noget der beskytter overfladen.
Futze

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 08-03-14 20:09

Jeg ved ikke rigtig hvad der er bedst, det er nok umuligt at få noget der holder.
Jeg prøvede for et par år siden, at bruge rigtig meget tid på teresse fliserne af beton, først renset som du skrive, det blev de meget hullet og åbne i porerne, svampe og mos forsvandt
Så tog jeg noget cement bl. med vand og lidt fint sand i, - fejede det hen over og lod det tørre lidt, nogle timer eller var det dagen efter, fejede herefter alm. sand henover og igen dagen efter fejet. Det så ud som nye flise næsten, men det holdt kun pænt i vel nok 2 - 3 år, så så de nøjagtig lige så slidt og grå svampe holdige ud som før. Men har man lyst, at gøre arbejdet ser det da fint ud.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-03-14 20:45

For sent nu, men lad være med at højtryksrense, du åbner porerne for næste klima angreb.
I stedet, hvis det er grønt, vil lidt eddikesyre hjælpe, fortynd ikke under 20 %.

Nu kan du højest udskyde forvittrings processen med at komme fint sandstrand på...

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 08-03-14 20:48

det værste man kan gøre er at højtryksrense fliser det er at ødelægge overfladen læk en lag grus over i stedet for på et stykke flyt det efter en uge o.s.vdet renser men ødelægger ikke overfladen er det tromlet sten kan du vende dem om

Kommentar
Fra : blunderbuss

Dato : 08-03-14 23:02

Dæk fliserne med et lag sand eller grus, prøv at se hvor fin terassen er hvor parresold soklen har stådet, rens heller ikke algler af plankeværket med en højtryk spuler, det gjore jeg sidste år shidt

Kommentar
Fra : futze

Dato : 09-03-14 06:21

fliserne i min 20 m indkørslen var sorte af diesel os, grønne af mos og alger, og alm. snavs af luftens forurening.
Nu efter rensning er de igen lidt rødlige , men åbne for alt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-03-14 14:00
Kommentar
Fra : futze

Dato : 10-03-14 15:12

til mig-selv
goddav mand økseskaft

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-03-14 15:40

Citat
goddav mand økseskaft

goddaw

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 11-03-14 13:14
Godkendelse af svar
Fra : futze

Dato : 11-03-14 19:38

Tak for svaret mig-selv.