/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
energivenlig pc til serverbrug
Fra : ThomasCSR
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 07-03-14 17:47

Er der nogen, der har et forslag til, hvilken løsning jeg kan bruge på at finde en pc eller shuttle pc, der bruger meget lidt strøm? Den behøver ikke have mere diskplads end det, der kræves til operativsystemet. Det kan endda godt være en ubuntu computer. Jeg vil gerne køre en Emit-server på den.
Det gør ikke noget, hvis den er billig

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-03-14 17:49

Brug en bærbar, den er billig i drift i forhold til en stationær!

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 07-03-14 18:00

Det har jeg overvejet. Tænkte bare, om der var en endnu bedre løsning.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-03-14 18:18

Det billigste er at købe en NAS, de kan købes fra 300.- og op - på DBA
Lavt strømforbrug og klar til brug.
http://www.dba.dk/computer-og-spillekonsoller/hardware-og-software/netvaerk-og-routere/?soeg=nas&sort=price

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 07-03-14 18:24

Jeg har 2 NAS på hver 4Tb (men raid 1). Jeg vil bare gerne kunne have en Emit-server kørende. Bruger min PC nu, men vil gerne have en, der ikke laver andet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-03-14 18:48

har en gammel pc du gerne må afhente i Nordjylland der mangler ram og disk, har selv brugt den som lokal server - har også en ´gammel´ bærbar til 100.- batteriet virker ikke men ellers kører den perfekt = med Windows 97

Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 100 point
Dato : 07-03-14 20:36

Prøv med en NUC. Den bruger 6 watt idle - og fås fra ca. 1100 kr.

Se her: http://www.legitreviews.com/intel-nuc-kit-d54250wyk-review-the-nuc-gets-haswell-power_124251/6

Du kan få med forskellige processorer - fra celeron op til core i5 på Edbpriser.dk

Godkendelse af svar
Fra : ThomasCSR

Dato : 07-03-14 20:39

Tak for svaret Thomas_Mygind.
Præcis sådan en dims, jeg søgte.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 11-03-14 17:55

Jeg har gennem flere år brugt en gammel baerbar den bruger 28 watt. Jeg har også en raspberry pi kørende som server, den bruger kun 5 watt, den bar lige lidt nok kræfter til at lave mail server og det jeg vil men en hjemmeside holder den fint. jeg er ved at lave en hjemmeside på den som kan styre mit hus.
hilsen steen.
http://stoneplace.dk