/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Brænd en lyd-cd
Fra : jensviggo
Vist : 521 gange
100 point
Dato : 07-03-14 10:34

Jeg ved jeg har gjort det før, men hvordan og lettest. Jeg henter et musiknummer på youtube og nu vil jeg have det brændt på en cd. Jeg har tidligere med stor held brændt en dvd film med stor held, ja faktisk kun med et klik.
Så det jeg efterlyser er en simpel måde at gøre det på, altså et simpelt program til dette...findes det.
Windows medieplayer er vist ikke løsningen, så fandt jeg et i computer for alle, der skulle være simpelt, men nej, alt for bøvet.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 110 point
Dato : 07-03-14 11:12
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-03-14 11:19

Har du prøvet at markere filen/rne og vælg brænd, meget enkelt med Windows indbyggede.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-03-14 13:05

Der findes ikke noget nemmere end at bruge Windows Media player til at brænde lyd CDer, afsil lydfilen og klik på Brænd når du har en tom CD i brænderskuffen.
Nu du har problemer med at brænde en fil fra Youtube, så er det sikkert fordi det er en film og ikke en lydfil, altså du skal have filmen fra Youtube omdannet til en lydfil før du kan brænde din lydCD,
der findes mange forskellige programmer som kan bruges til at hente og omdanne filmklip fra Youtube, for eksempel har Youtube Downloader været brugt af mange Kandu brugere gennem flere år:
http://youtubedownload.altervista.org/
det var det program som jeg selv startede med og har brugt indtil for nylig, nu henter jeg med en tilføjelse til Firefox og omdanner bagefter med Freemake Videoconverter

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 07-03-14 14:08

Jeg har igen prøvet med windows medieplayer uden held.
Sådan gør jeg: Harhentet f.eks. Kim Larsen Midt om natten fra you tube og lagt den på skrivebordet...ok, har prøvet at afspille uden problemer.

Nu går jeg i windows medieplayer trykker på midderste ikon foroven til højre, hvor der står brænd, trækker kim larsen i afspillerliste, trykker start brænding, skuffen ryger ud, og der spørges efter ny disk, som jeg indsætter, straks den er indsat ryger den autom. ud igen.
Hvad gør jeg forkert.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-03-14 14:43

Du skal konvertere youtube filen til wav eller mp3!

Her er en lille guide
http://klaudi.host22.com/guides/ytdownload/index.html

Når det så er gjort kan du lave en Lyd CD med CDBurnerXP,
en lile guide her http://klaudi.host22.com/guides/cdblyd/cdblyd.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-03-14 14:49

Fin guide men hvorfor ikke bruge Windows Media player til at brænde? Den er nem og så behøver man ikke installere unødvendige programmer som for eksempel CDBurnerXP

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 07-03-14 15:06

Til ovn: mon du så kan forklare, hvorfor jeg ikke kan, når du siger det er så let, jeg har skrevet hvad jeg gør

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-03-14 15:11

Det er fordi du har en film som du vil brænde som lyd, du bliver nødt til at omdanne filmen til en lydfil før du kan brænde en lydCD, følg Klaudi's udmærkede guide:
http://klaudi.host22.com/guides/ytdownload/index.html
linket er kopieret fra Klaudi's egen indlæg ovenfor, jeg vidste ikke at der er en guide til YoutubeDownloader
Kort sagt: Omdan filmen til lyd og brænd så en lydCD

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 08-03-14 07:51

Det er ikke lykkes endnu, men jeg tror efterhånden, det er skivernes skyld, så jeg vil forsøge at prøve med helt nye, som jeg ikke har, men hvilke skal jeg vælge altså brændbare cd ´er, og hvor mon de er billigst og bedst mon, der er jo et hav af dem en jungle at lede i.

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-14 08:58

Du kan købe en 5 eller 10 stk's pakke med cd'er i din lokale brugs, de er ok

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-14 09:07

Sidst jeg købte, var i Netto og det var dvd skiver - tvivler på der direkte findes ´dårlige´ medier, mere måden de bliver brændt på = og genskrivelige er altid gode at have.

Hvis du ikke kan brænde en skive med de råd du har fået her, så er der noget galt - har du codex.
Bruger selv programmet YTD, dog bruger jeg Formatoz/ andet - til at konvertere med
Og du er sikker på at dit drev også har brænder indbygget?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-14 09:10

NB er det selve brændingen der mislykkes, eller er det afspilningen den er gal med?

Kommentar
Fra : janik

Dato : 08-03-14 09:48
Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 09-03-14 08:40

Det er nu endelig lykkes ar brænde en lyd cd takket være jer med gode råd og tips.

Sådan gjorde jeg: hentede en fil fra youtube, i det her tilfælde MP4, brugte onlinekonverter til at lave den til MP3 format, åbnede http://cdburnerxp.se/da/ (som Mig selv foreslåede), fandet filen og tilføjede trykkede brænd og så var det det, ja så let kan det osse være, grunden til det lykkedes var nok, at jeg havde overset et afkrydsningsfelt, da det blev hakket fri gik det.
Tak og go´ søndag, og hvem skal så ha´ gevinsten ja faktisk alle men jeg kan jo kun vælge en. I det her tilfælde bliver det Mig Selv.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 10-03-14 06:34

Tak for svaret mig-selv.