/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
En stille undren.
Fra : Mosebaek
Vist : 895 gange
150 point
Dato : 05-03-14 17:07

Utroligt at vi skal være skraldespand for alverdens halvhjernede bærme og udskud.

http://www.nordjyske.dk/nyheder/doemt-for-at-braende-liebhavervilla-ned/0dd2f615-87ec-41eb-924f-4f3cfbab5fdd/112/1513

http://www.nordjyske.dk/nyheder/thisted/butikstyv-er-ogsaa-benzintyv/41e9bdab-6c96-4cb8-b88f-91d8ab14e821/14/1541

http://www.nordjyske.dk/nyheder/thisted/faengslet-for-knivstik/be595b5e-8c68-494f-9532-9bbb2c8e697f/14/1541
Men han er jo smart nok bøsse,så han må jo nok ikke sendes til hjemlandet.

Og så slutter vi lige med en Olsen-Banden stunt.
http://www.nordjyske.dk/nyheder/tyv-glemte-koben-og-blev-afsloeret/104daeed-14f7-4c5b-8c43-b9f3d94bf620/112/1513
Dette var bare et udpluk,af daglige hændelser,her i Nordjylland.
Selvom Dansken er et dynamisk folkefærd,der plejer at aceptere de forhåndenværende forhold,tænker jeg på,hvornår vores tålmodighed slipper op. Det må sku da ske,på
et tidspunkt.
Men det sker vel ikke,før DF får flertal i Folketinget. Hvad de heldigvis,er godt på vej til. Så får vi et et-parti stat. Men det kan vel ikke være ringere,end det nuværende.

M.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 05-03-14 17:20

Ja, der skal i hvert fald over 50 % stemmer til DF, hvis de vil danne regering. Ingen partier vil samarbejde med dem.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-03-14 17:30

Citat
Ja, der skal i hvert fald over 50 % stemmer til DF, hvis de vil danne regering. Ingen partier vil samarbejde med dem.

AHH, "man har et standpunkt indtil man tager et nyt".

Hvis lille Lars fra Nyhavn ikke kan få flertal uden at give DF ministerposter, så får DF selvf det.

Tulle ville være en fremragende Finansminister, Pia kultur- og EXtegrationsminister, det bliver SÅ smukt!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-03-14 17:39

Citat
Ja, der skal i hvert fald over 50 % stemmer til DF, hvis de vil danne regering. Ingen partier vil samarbejde med dem.

Måske sandt nok,Thyregod8.....................indtil videre. Men det er jo i sidste ende,partiernes medlemmer/vælgere,der udgør et parti. Og jeg tror,der vil ske store omvæltninger,bare de næste ti år. Se allerede nu,hvordan DF suger blod af de andre partier..........fra alle fløje.
Danskerne er ved at have fået nok,uanset parti tilhørsforhold.

M.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-03-14 17:42

Hmm, malearbejdet i liebhavervillaen var vel bogstaveligt talt også sort arbejde............hvilket endnu engang bekræfter at det er de rigeste som benytter sig af det.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-03-14 17:50

Citat
Hvis lille Lars fra Nyhavn ikke kan få flertal uden at give DF ministerposter, så får DF selvf det.

Nu skuffer du mig,vagnr. Dig med det store overblik.

Det bliver Kristian Thulesen Dahl,der vil spørge lille Lars,om han kan acceptere betingelserne,for at medvirke i en kommende regering.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-03-14 18:52

DF har jo overhalet socialdemokratiet - og er ved at overhale venstre, og derved at blive det største parti i folketinget. Sååååå mon ikke, der er mange som vil samarbejde. Det er jo det, den danske befolkning ønsker.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-03-14 18:55

Citat
Det er jo det, den danske befolkning ønsker.
Men sådanne små detaljer plejer socialdemokratiet og De Radikale jo ikke at bekymre sig om.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-03-14 21:11

Tjaaa ---- jeg fandt lige omkring 20 andre nyheder på Nordjyske, omhandlende vaskeægte indfødte nordjyder der også blev fængslet for div. kriminalitet.
Men sådan er der jo så meget

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-03-14 21:50

Citat
omhandlende vaskeægte indfødte nordjyder der også blev fængslet for div. kriminalitet

Jo,men er de så "vaskeægte",er det vel lissom lidt mere naturligt de er her. Iøvrigt,hvordan fandt du ud af,at de er det??? Du kender dem måske.....

Hvis du engang imellem hørte eller så nyheder,ville du bl.a. vide,hvilke klienter,der befolker vore fængsler.

Jeg har ikke det mindste mod hverken Arabere eller Afrikaner,bare de bliver i deres hjemlande.
Bevares,der er skam også Danskere i udlandet. Nok mest i arbejdsøjemed. Men da ikke i hundredtusindvis,eller millioner. Så var vores land nok også tynd befolket.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-03-14 21:51

Citat
Tjaaa ---- jeg fandt lige omkring 20 andre nyheder på Nordjyske, omhandlende vaskeægte indfødte nordjyder der også blev fængslet for div. kriminalitet.Blink
Men sådan er der jo så meget
Kære dabj, egentlig har jeg svært ved at se komikken i dit indlæg (Du må synes det er sjovt, siden du placerer en grine-smiley. Og jeg fornemmer også en form får fryd i dit indlæg )

Men den skinbarlige sandhed er jo, at hvergang hammeren falder i retten sidder der stadig oftere en andengenerationsindvandrer på anklagebænken.
Antallet af mandlige andengenerationsindvandere fra ikke-vestlige lande , der bliver dømt for kriminalitet, er steget støt siden 2007 i forhold til de tilsvarende domme mod unge etniske danskere.
Efterkommere var i 2012 ifølge Danmarks Statistik overrepræsenteret med 131 procent i forhold til danskerne, selv når man ser bort for forhold som indtægt og bopæl. I 2007 var andengenerationsindvandrere overrepræsenteret med 108 procent.

Såååååå deet......

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-03-14 22:02

Citat
DF har jo overhalet socialdemokratiet - og er ved at overhale venstre, og derved at blive det største parti i folketinget. Sååååå mon ikke, der er mange som vil samarbejde. Det er jo det, den danske befolkning ønsker.

Selv om DF skulle blive større end såvel A som V, kan man ikke sige det er DF den danske befolkning ønsker, medmindre DF alene har over 50%!

Måske er min fantasi for begrænset, men tanken om at A eller V ville gå i regering med DF i spidsen, og sikre DF flertal, anser jeg for helt absurd!

I så fald ville de nok hellere lave en bred flertalsregering, med V, A og R (hvis de har flertal), for at sikre at Dk fortsat er med i EU, og at vi ikke sidder oppe i toppen af et "abernes skræk" træ, hvor vi hverken kan komme op eller ned.

Hvis DF bestemte, ville vi for alvor få brug for grænsevagter, ikke for at holde etnere og østeuropæere ude, men for at forhindre faneflugt som under DDR, virksomheder og højtlønnede/-uddannede borgere ville stå i kø for at komme væk!

Ved nærmere eftertanke, måske ville nogle virksomheder gerne blive, når vores økonomi først var blevet smadret af valutaspekulanter (George Soros lagde Bank of Britain ned i 1992, den var og er meget større end vores nationalbank), kunne vi måske blive et rigtig billigt land at producere i!
Så ryger vores velfærdsydelser selvf. men når Tulle kunne opfinde dagpenge"reformen" er det vel også OK for hans vælgere med flere velfærdsforringelser?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-03-14 22:37

Citat
Måske er min fantasi for begrænset, men tanken om at A eller V ville gå i regering med DF i spidsen, og sikre DF flertal, anser jeg for helt absurd!

Det tror jeg heller ikke. Men med de tilstande vi har nu,og som kun bliver værre dag for dag,kan jeg "trøste" dig med vagnr,at tiden arbejder for DF. Jeg tror ikke på de store omvæltninger,idag,i morgen,eller inden jul. Men der vil ske noget inden for de næste ti år.

Jeg terper mig igennem,en del udenlandske aviser,og ser tydeligt tendensen. DK er skam ikke enestående. Norge,Sverige,Tyskland,som ellers går stille med dørene,på grund af fortiden. Holland,Frankrig,alle det samme. Ikke mindst Schweiz,som ikke er en U-land....øh....EU-land,og som derfor har frie hænder,strammer gevaldigt op.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-03-14 22:51

Tak for "trøsten", Mosebaek, men jeg er nu ikke begybdt at hamstre tudekiks-endnu

Men at der for tiden er en international tendens, skal man vist være både døv og blind (jeg undskylder for at nogle måtte føle sig krænkede over "døv og blind") for ikke at have opdaget.

Men tendenser er ligesom mode, så går kjolelængden op, så går den ned

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-03-14 22:57

Citat
I så fald ville de nok hellere lave en bred flertalsregering, med V, A og R
At V og A skulle samarbejde om noget som helst er utopi - og prøvet før (1978 - 79) Det gik som bekendt ikke godt - holdt samarbejdet et års tid..? Så den tror jeg ikke på - og det gør du heller ikke.

Resten af dit indlæg er fri fantasi og ønsketænkning.

DF, er heller ikke et EU-modstander parti. DF vil blot begrænse EU's magt og våde uniondrømme.
Kort sagt, DF vil tilbage til det, der engang hed EF. Den agenda tror jeg, de fleste danskere ønsker - dog ikke jeg, jeg hader alt hvad der er EU'sk, fordi EU er ren og skær hardcore socialisme, og derfor trives Maoisten Baroso også godt i førerbunkeren.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-03-14 22:59

Jeg undskylder for tre sætninger i TRÆK indeholdende "men", det er virkelig dårligt sprog.

Det er formentlig enten den begyndende senilitet, eller aftenens forbrug af øl, hvidvin, rødvin og whisky (vi havde gæster), der er årsagen.

Men det skurrer godt nok i øjne og ører, når man, som altid, opdager det lige efter at have trykket SEND

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-03-14 23:12

Citat
Hvis du engang imellem hørte eller så nyheder

Dem jeg hører om kriminalitet omhandler nu mest Hells Angels og Bandidos og andre af samme kaliber.
Citat
Jeg har ikke det mindste mod hverken Arabere eller Afrikaner, bare de bliver i deres hjemlande.

Det siger jo lidt om grunden til dit indlæg.

Personligt har jeg intet imod flygtninge og indvandrere så længe de overholder danske regler og love.
Ps. Gad vide hvad indianerne i USA mener om indvandrere (bare en tanke) kunne ikke lade være

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-03-14 23:22

Citat
Ps. Gad vide hvad indianerne i USA mener om indvandrere (bare en tanke) kunne ikke lade være
Jaeeee, vi kunne jo lade indianernes situation i dag være en lærestreg til os/europa

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-03-14 23:26

Ok Tommy 1-0 til dig

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-03-14 23:38

Tommy, jeg husker udmærket 78-79, jeg var bl.a. med "gummihøgen", også kendt som Arne Christiansen, handelsminister, i Libyen.

Men som man siger "politics makes strange bedfellows" og HTS og LLR vil formentlig hellere gå arm i arm med hinanden, end med Tulle.

Hvis jeg ellers husker rigtigt, var den rene venstreregering i 1974, kaldt "det beskidte dusin" (de var kun 12 ministre), den kortest levende regering i nyere tid, SV regeringen i 78-79 holdt vist en anelse længere, så V var mere i splid med sig selv end S og V var?

Vrøvl. det ved vi begge! Regeringer drejer sig om at have flertal

Jeg har lige kigget i DFs EP-valgspjece, http://www.danskfolkeparti.eu/EU-politik.asp
Du har ret, de siger ikke helt rent ud de er imod europæisk samarbejde, men det der står er så bredfyldt med forbehold/ting der skal laves om i EU, at det svarer til at en etner, der får asyl/opholdstilladelse siger, det eneste jeg kan acceptere her er socialhjælp, resten af jeres samfund er til at lukke op og skide i!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-03-14 23:55

Citat
resten af jeres samfund er til at lukke op og skide i!

Selvfølgelig da, ordene kommer jo fra en socialdemokrat - DF er ikke stuerene....Fortæl du det til befolkningen, de tror åbenbart det er Jer, der ikke er stuerene, siden et overvældende flertal - altså set i forhold til socialdemokratiet - stemmer på DF.

Mon man skulle overveje et medlemsskab af DF..?
Nå, jeg går i seng og sover på det.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-03-14 23:57

Citat
Ok Tommy 1-0 til dig
Ja ja, jeg er ikke tabt bagved en vogn......

Kommentar
Fra : janik

Dato : 06-03-14 00:49

Mosebaek avis udpluk tyndt må jeg sige :(
Jeg kan ikke se hvad DF skulle gøre hvis de skulle til at beslutte noget som helst .
Ud af EU ???
Kan ikke forstå hvad de ville andet end skå i baggrunden og spille kloge ??
Mosebaek du skal sku lige prøve at følge med du som vi sagde da jeg var ung
kom lige ind i kampen mand

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-03-14 11:40

Citat
Mosebaek avis udpluk tyndt må jeg sige :(

Nu er jeg så heldig,at jeg udover at kan se,også har en rimelig udviklet høresans.
Derfor hører jeg også radio,det meste af dagen. Ser/hører tv,mest om aften.

Så jeg ved nogenlunde,hvordan "vinden blæser",tror jeg. Det er jo ca. den samme klagesang,hver eneste dag. Ikke meget nyt i det.....og dog,der er da enkelte lyspunkter: På det sidste har jeg hørt om to-tre forkvaklede muslimer,der er rejst her fra DK,til Syrien,for at få hovedet skudt af.

Jeg kan kun opfodre mange flere,til at rejse derned,for at gøre deres pligt,som hellige krigere.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-03-14 12:07

Citat
Jeg kan kun opfodre mange flere,til at rejse derned,for at gøre deres pligt,som hellige krigere

Helt enig, når de overlevende har etableret kalifattet, rejser alle de andre "hjem" igen

Men Mosebaek, ham den der Olsen-bande-fyr, er han etner, det kan jeg ikke se af dit link.

Vi har jo også vores egne hjemmegroede, gammeldanske tumper!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-03-14 12:21

Nu tror du jo ikke meget,på avis citater. Derfor vil jeg ikke trætte dig med flere. Men: For ca. en uge siden,var der 10-12 asylansøgere,der hen på natten jagtede en dansk dreng rundt Hanstholm by. Han fik så ly,da han nåede ud til sin mormor,mens forfølgerne stod udenfor og skabte sig.

Thisted kommune,har lige holdt møde med beboerne i Hanstholm. (Indbyggerne). Da de føler sig ladt i stikken. Asylansøgerne udgør efterhånden en tredje del af Hanstholms befolkning. Der røves og stjæles,både på havnen og oppe i Hanstholm-centret.

I Vestervig,har de samme problemmer. Når Politiet er derude,for at rydde lidt op,finder de bjerge af tyvekoster. Meget af det færdig pakket,med navn og adresse. Klar til at blive sendt til hjemlandet.

Jeg forstår godt,DF bliver mere og mere stuerene. De er vores eneste chance.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-03-14 12:29

Citat
Thisted kommune,har lige holdt møde med beboerne i Hanstholm. (Indbyggerne). Da de føler sig ladt i stikken. Asylansøgerne udgør efterhånden en tredje del af Hanstholms befolkning.

Det lyder fuldstændig tåbeligt at have så mange asylansøgere samlet et sted.
Jeg har indtryk af, at asylansøgere mv. bliver bedre integreret, hvis de er spredt (man er nødt til at blande sig med lokalbefolkningen), men hvis der er masser af andre etnere, blander de sig med hinanden, og/eller genopliver ligefrem de konfikter de flygtede fra

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-03-14 12:57

Citat
Men Mosebaek, ham den der Olsen-bande-fyr, er han etner, det kan jeg ikke se af dit link.

Ved ikke,men kunne godt lyde som om han er etnisk dansker. "Heldigvis" er der jo også nogle af dem,der bidrager til "underholdningen". I gamle dage var der også såkaldte Hønsetyve.

Citat
Det lyder fuldstændig tåbeligt at have så mange asylansøgere samlet et sted.

Derudover mener jeg der er ca. 200,i Vigsø Feriecenter. Men tør ikke sige det helt præcis.

Joe,Thy er skam godt dækket ind. Vores kære Venstre borgmester,blev jo helt euforisk,da hun fandt ud af,at Thy havde chancen for at blive invaderet af asylansøgere:- Det vil skabe ARBEJDSPLADSER.
Jo,godaw do....... hun tænker vist ikke på,hvilke ressourcer,det koster den Thy`ske befolkning/forretningsdrivende. Men hun har da ret i,at der bliver brug for noget mere vagtmandskab/Politi.

M.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-03-14 13:51

Citat
Joe,Thy er skam godt dækket ind. Vores kære Venstre borgmester,blev jo helt euforisk,da hun fandt ud af,at Thy havde chancen for at blive invaderet af asylansøgere:- Det vil skabe ARBEJDSPLADSER.

Til sagsbehandlere

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 07-03-14 09:58

Det kan godt være at A V ikke kan være i regering sammen.Men så bliver Corydon da bare finansminister i venstre,de har ikke nogen så gode som ham må absolut være den bedste for dem.Og Helle får en fed stilling i EU,så går hele kabalen op undtagen for S.
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-03-14 11:01

Enig sigfrid. Det kan godt blive scenariet.
I politik ser man ofte virkeligheden,overgår fantasien.

Et godt eksempel: SF.

M.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-03-14 17:22

Overskrift på nørrebros lokal avis:
Invandre fundet død med 26 knivstik i ryggen..!
Politiets udtalelse: Det er den værste form for selvmord vi længe har set

Hmm....
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-65024784:hver-femte-asylansøger-begår-kriminalitet.html

Hvorfor mon Koranen er så stor ?
- Den skal kunne indeholde den danske bistandslov

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-03-14 20:09

Citat
Invandre fundet død med 26 knivstik i ryggen..!
Politiets udtalelse: Det er den værste form for selvmord vi længe har set
Det var vel konen til den mand som havde set hende smile glad til naboen, som havde begået "selvmord"

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-03-14 20:48

Citat
Invandre fundet død med 26 knivstik i ryggen..!

Jeg tænkte nok, at selv Nørrebro avis, eller en indvandrer (medmindre han/hun/den/det er ingeniør, de KAN slet IKKE stave, ik' engang når de hedder Jensen), ikke kunne lave TO stavefejl i indvandrer, så, lissom (stavefejl!) Tommy, fandt jeg vittighedssiden, niveauet svarer fuldt ud til stavningen!

Kommentar
Fra : janik

Dato : 08-03-14 11:40

Mosebaek ja er da også flot :)
Har såmen ikke noget imod DF og fint at
er derinde , men jeg kan også se at de jo ikke
har besluttede noget som helst ??
Tror det ville gå som SF hvis de kom i regering .
Der er mange regler også i EU som skal kikkes på hele tiden
sådan ville det og skal det da altid være .
Det er vist mange ting jeg skal have hjælp til at forstå GG
Nye tal fra Finans ministeret siger at vi får en udgift på overførsels inkomster ca. 285 milliarder i 2014
og at vi får ca. en udgift 118 millioner i børnepenge til dem det arbejder
i danmark og sender deres børnepenge hjem :
Der er ca. pt 118 tusinde der arbejder i danmark fra udlandet og ca. 86000 danskere
der arbejder uden for danmark .

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-03-14 12:31

Kan næsten ikke få mig selv til at "træde mere i det".

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/03/08/021748.htm
http://www.bt.dk/politik/historisk-gallup-maaling-dansk-folkeparti-stormer-frem

Dejlig dag. Måske også på grund af forårssolen.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-03-14 13:30

Citat
Dejlig dag. Måske også på grund af forårssolen

Ja, er netop kommet ind fra haven efter årets første frokost derude i solskinnet, det var ovenikøbet i skjorteærmer

At DF gør det rigtig godt kan man ikke være uenig i, derimod kan man sagtens være uenig i deres politik! Pia var og er åbenlyst en værdikriger, Tulle er det ikke, i hvert fald ikke åbenlyst, så han deler ikke vandene på samme måde.

At han klart har styr på sagerne hjælper givetvis også til at få vælgere ind i folden, der aldrig ville stemme på Pia. Det rammer da også mig, ikke at jeg kunne drømme om at stemmer DF, men jeg forstår ham bedre

Det hjælper heller ikke stort, at A, K,og V (læs ak og ve) R, samt SF ikke rigtig prøver, og slet ikke evner at forklare/forsvare deres politik, så folk kan forstå det. Som man siger inden for mit fag, "Det dunkelt sagte er ofte det dunkelt tænkte!"

Jeg kan ikke forestille mig at DF, hvis de kommer til fadet, kopierer SF, SF er et flipperparti, DF har nærmest nordkoreansk partidisciplin, altså bortset fra de ikke skyder frafaldne, måske er det mere som Jehovas vidner, udstødelse og social isolation

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-03-14 01:12

Citat
Jeg kan ikke forestille mig at DF, hvis de kommer til fadet, kopierer SF, SF er et flipperparti, DF har nærmest nordkoreansk partidisciplin, altså bortset fra de ikke skyder frafaldne, måske er det mere som Jehovas vidner, udstødelse og social isolation

Når man har en uven som dig vagnr,behøver man ingen venner.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-03-14 05:56

Citat
Når man har en uven som dig vagnr,behøver man ingen venner

Uven, nej, uenige på en del punkter, ja, sådan er det jo!

Det jeg skrev om SF-DF er nu mere en ros af DF´s "faste og fair" linie over for landsbytosser end af SF, der lader en vikar fra helvede smide dem ud af ministerbilerne

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-03-14 10:41

Citat
Uven, nej, uenige på en del punkter, ja, sådan er det jo!

Det var såmænd også bare et kluntet forsøg på at være morsom.
"Bøjede" lige den gamle vending.

Er så heldig,at jeg ikke kender nogle uvenner her på Kandu.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-03-14 11:46

Tjaeh... jeg har intet imod indvandrere uanset nationalitet og hudfarve, men jeg mener det er på tide at gøre op med den oldnordiske tankegang, at man skal respektere religion ..i alle afskygninger.
Bevares; folk skal da ha' lov at tro på julemanden, hvis de føler det gør dem lykkeligere.

Religion bør skrives ud af al lovgivning, regler og retningslinjer. Praktisering skal forbydes i det offentlige rum.

Vi lever i et moderne videnssamfund og jeg fatter ikke at tandfeen, uhyret under sengen, poltergeist, Gud, Allah, Jehova, Havets Moder, Shiva, Budda og alle de andre tegneseriefigurer, overhovedet er noget som man kan tage seriøst og vise hensyn. Endsige poste penge i.

Vi har længst forbudt foreninger der opfordrer til eller udøver kriminelle aktiviteter. Lad dette inkludere praktisering af religion. Så ville mange af verdens 'ulykker' kunne undgås.

Vi ville også være bedst tjent med, at holde op med at udforme lovgivning der tager udgangspunkt i teorier fra de profetiske foreninger: CEPOS og KRAKA's teologiske feberfantasier.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-03-14 14:02

Der er kun et spørgsmål - og det er; Passer islam ind i det moderne samfund...?
Det korte svar er NEJ !!

For hver dag der går kommer borgerkrigen nærmere og nærmere.... Det gør den fordi, islam aldrig - og jeg gentager ALDRIG - vil indordne sig under vestlige værdier.
Jo før vi indser disse kendsgerninger, des bedre.

Og vagnr, jeg garantere dig for, at Tulle er lige så stor værdikriger som Pia K.

Citat
DF har nærmest nordkoreansk partidisciplin, altså bortset fra de ikke skyder frafaldne, måske er det mere som Jehovas vidner, udstødelse og social isolation
DF er såmænd ikke mere topstyret end andre folketingspartiet - herunder A

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-03-14 14:07

vagnr., jeg glemte lige et eksempel med en, der blev ekskluderet fra A. Nemlig, Fuat Yalan

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-03-14 14:37

Citat
Og vagnr, jeg garantere dig for, at Tulle er lige så stor værdikriger som Pia K.

Det var vist også det jeg skrev, Tulle er det bare mere diskret end Pia!
Citat
Indsæt dit citat her

Citat
Pia var og er åbenlyst en værdikriger, Tulle er det ikke, i hvert fald ikke åbenlyst, så han deler ikke vandene på samme måde.

Citat
DF er såmænd ikke mere topstyret end andre folketingspartiet - herunder A

Enig, men nu sammenlignede jeg også kun DF og SF. R, A, K og V (rak og ve) har da samme "pragmatiske" model, partiet kommer forud for det enkelte medlem, og dem der er "anderledes" skal kanøfles!

Citat
Der er kun et spørgsmål - og det er; Passer islam ind i det moderne samfund...?
Det korte svar er NEJ !!

Igen er jeg enig, men ligesom Molokyle mener jeg ikke, at NOGEN religion passer ind i det moderne samfund.
Forskellen ml de forskellige varianter af overtro er blot den, at fx Lutherdom har udviklet sig de sidste små 500 år sammen med vores samfund, jødedom har også i et ret begrænset omfang (fordi de levede sammen med os i et symbiotisk forhold), islam har udviklet? sig ca 1500 år i ørkensandet. Faktisk er muslimerne mest gået tilbage, det var engang der videnskaben var høj(s)t udviklet, fx var det dem der lærte os om destillation=alkoholens velsignelser!, bevarede gamle skrifter fra grækere og romere, havde handelsforbindelser helt til Kina, besad/tte store dele af Europa, havde verdens største by omkring år 600, Konstantinopel, mens det kristne Europa stort set holdt sig for sig selv indtil 12-400-tallet, undtagen når "vi" skulle ned og erobre Jerusalem!

Men, som altid, "muslimerne er her, de bliver her", hvad gør vi så?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-03-14 14:51

vagnr -> I dette tager du fejl:
Citat
Faktisk er muslimerne mest gået tilbage

Islam er gået tilbage... muslimer tror på profeten Muhammed.
Oprindelig Islam svarer stort set til skrifterne i Det Gamle Testamente (Biblen).
Det Ny testamente og Koranen er kommet til senere med de respektive Profeter i centrum (Jesus af Nazerath og Muhammed).

ALT hvad muslimer har rørt ved er blevet ødelagt og undertrykt ...de 'gamle' civilisationer Nærorienten inkl. !

Muslimer har selv INTET udrettet. Det er imod deres religion at uddanne sig ...til andet end Imam.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-03-14 14:57

Citat
vagnr., jeg glemte lige et eksempel med en, der blev ekskluderet fra A. Nemlig, Fuat Yalan

Jep, for tumpede trusler pga et videoklip!

DF har eksluderet adskillige tosser, der blev straffet for fx racisme eller andre lovovertrædelser, men IKKE topfolk, der er blevet straffet/dømt, fx Pia!

http://politiken.dk/indland/ECE54360/peberspray-kostede-boedestraf-til-pia-kjaersgaard/

Vi fik et godt grin da PK sagde, at den der generede hende fortrak, da PK viste hende dåsen

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-03-14 15:13

Molokyle, jeg er helt uenig i

Citat
Muslimer har selv INTET udrettet.

Det gorde de for over 1000 år siden, men efterhånden er de ikke bare gået i stå, men låst i bakgear!

De var førende i matematik, astronomi og lægekunst, ikke at de opfandt det, men de byggede på, og udbyggede som al videnskab, tidligere viden, meget mere her

http://en.wikipedia.org/wiki/Science_in_the_medieval_Islamic_world

Efterhånden blev de bogstavtro koranlæsere, og al videnskab gik i stå, eller skulle indordnes under koranen (same difference!)

Ja, koranen er tydeligvis et plagiat af det gamle testamente, som igen delvis bygger på det babylonske Gilgamesh-epos (såvel syndfloden som babelstårnet er derfra), som sikkert igen bygger på.....

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-03-14 16:47

Citat
Men, som altid, "muslimerne er her, de bliver her", hvad gør vi så?

For mig at se, ligger svaret i grundlovens § 78 stk. 2. Jeg citerer; Foreninger, der virker ved eller søger at nå deres mål ved vold, anstiftelse af vold eller lignende strafbar påvirkning af anderledes tænkende, bliver at opløse ved dom....citat slut...

Hør hvad der prædikes om i moskeen, læs koranen, det er helt klart grundlovsstridig, fordi islam opfordrer til drab og vold - især på de vantro. Og hvem er de vantro ? Det er dem, der ikke er muslimer.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-03-14 17:10

Citat
For mig at se, ligger svaret i grundlovens § 78 stk. 2. Jeg citerer; Foreninger, der virker ved eller søger at nå deres mål ved vold, anstiftelse af vold eller lignende strafbar påvirkning af anderledes tænkende, bliver at opløse ved dom....citat slut...

Det er, til min stadig større undren, aldrig lykkedes at få rigsadvokaten til at tro, at man kan opløse rocker- og etnerbander ved en domstol. Her er der tale om bander=foreninger, der, i hvert fald efter hvad jeg kunne læse for en del år siden, for rockernes vedkommende ligefrem har et "krav" om kriminalitet, fx drab, for at blive forfremmet i banden

At muslimer, over en kam, kriminelle eller ej, organiserede i bander eller ej, danske statsborgere eller ej skulle kunne forbydes , straffes, udvises, er så absurd at det trodser enhver logik!

Tommy, jeg er sikker på, at hvis alle de organiserede bander, danske eller etnere, blev opløst, ville der stadig være kriminalitet, måske lidt mindre (det synes jeg også ville være fint), måske uden faste grupperinger!

Det er muligvis din ønkedrøm at få ALLE muslimer ud, for mig ville Dk blive et samfund med et retssystem på linie med mange af de muslimske landes, samt Nordkorea, Rusland, Indien og andre diktaturstater!

Har du tænkt på hvor dyrt det ville blive at køre i taxa eller købe en pizza?

Men du, og flere andre kunne måske få en sidegevinst, Dk ud af EU

Kommentar
Fra : janik

Dato : 09-03-14 17:40

Mosebaek stemmer man kun DF på grund af deres indvandrerpolitik for jeg undre
mig over hvordan de ville få noget som helst gennemført der kan bruges til nogen.
Jeg kunne godt tænke mig at se Kristian Thulesen Dahl som udenrigsminister ;)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-03-14 17:42

vagnr -> Tjaeh... det er så som man læser det. Muslimerne oversatte videnskablige værker fra Syrisk, Iransk og Græsk til Arabisk.

Senere blev disse afskrifter videreudviklet af hvem?

Citat
Scientists within the Islamic civilization were of diverse ethnicities. Most were Persians,[2][3][4][5] Arabs,[4] Moors, Assyrians, and Egyptians. They were also from diverse religious backgrounds.

..så piller jeg lige de Arabiske Muslimerne ud af teksten: Mange af dem var glimrende oversættere.
Citat
..there were also some Christians,[9] Jews[9][10] and irreligious

Jeg kan også skrive af
Det er alm. kendt at muslimer destruerer alle andre kultures arv. Hvad de ikke har smadret af uerstattelige skrifter og kunst er ikke småting. De lader kun det tilbage, som de kan udnytte til egen fordel. I 'moderne' tid; f.eks. viden om våbenbrug og anden djævelskab. Skal der bygges op? Så lader de gerne 'ikke muslimer' om det.

..og Islam har faktisk Det gamle Testamente til fælles med kristendom og jødedom:

http://www.islamstudie.dk/dialog_komparativ.troenstrae.htm

Der jeg nok har rodet lidt rundt i begreberne er i min skelnen mellem muslimer i almindelighed og fundamentalistiske Islamister (..som Mogen Glistrup kaldte; Muhammedanere), hvis ypperste repræsentanter er Imam'erne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-03-14 17:48

Uanset århundreders historiske kendsgerninger, så finder jeg det omsonst at sidestille videnskab med religion.

Videnskab er baseret på emperisk viden/observationer, som kan efterprøves af enhver ved forsøgsopstillinger.

Religion er tro, formodninger, gætværk ..som ikke kan efterprøves overhovedet.

Alene derfor bør religion ikke indgå i et demokratisk opbygget samfunds love og beslutningsgrundlag.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-03-14 21:20

Citat
Uanset århundreders historiske kendsgerninger, så finder jeg det omsonst at sidestille videnskab med religion.

Her er vi 100% enige, mindst.

Jeg har altid set religionens formelle"eksistensberettigelse" som

1) En "forklaring" på livets opståen, naturfænomer mv.
Gud, Jahve, Allah, skabte jorden, dyr og mennesker, Thor kørte rundt på skyerne og lavede tordenvejr!
2) En vejledning om hvordan gode mennesker skal opføre sig
De ti bud!
3) En trussel om straf efter døden, der (MÅSKE???) kunne holde folk på dydens smalle sti
Der var ingen fængsler, intet retssystem, ingen fingeraftryk eller DNA-spor, dengang, !

I dag har vi heldigvis langt bedre videnskabelige svar på det, og svarene bliver hele tiden bedre og bedre, fordi vi hele tiden tager ny viden ind i "regnestykket"!

Men religionens reelle "eksistensberettigelse" var, og er, et fedt job, god løn, meget lidt arbejde til ypperstepræsterne og deres hjælpere!

Tænk at få 10% af al indtjening i nabolaget, for at holde en prædiken om ugen!

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 150 point
Dato : 10-03-14 09:10

vagnr ->
Citat
Tænk at få 10% af al indtjening i nabolaget, for at holde en prædiken om ugen!

Ikke nok med det. For de troende har Imam'en magt, som han har agt i næsten alle henseender. Imam'en kan som Muhammeds stedfortræder endda kalde til væbnet kamp mod de vantro:
Citat
offensiv jihad – er ikke tilladt, eftersom den kun kan erklæres af Profeten Muhammad eller en af Imamerne
Kilde: http://da.wikipedia.org/wiki/Jihad

Selvom det er et faktum man benægter i muslimske kredse:
1.) http://www.islam.dk/jihad/
2.) http://www.religion.dk/artikel/270244:Synspunkt--Synspunkt--Det-betyder-jihad-i-islam
..undtagen hos Hizb ut Tahrir.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-03-14 16:45

Citat
Jeg kunne godt tænke mig at se Kristian Thulesen Dahl som udenrigsminister
Ja det kunne jeg godt nok ikke. Men som statsminister, absolut da.
Løkke ku' så være udendørsminister, han elsker jo at rejse.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-03-14 17:17

..og min kandidat til Indenrigsministerposten ( http://da.wikipedia.org/wiki/Indenrigsministeriet ): Magre Vestager
Så laver hun ikke u-Løkke-r så længe
..ad gangen
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-03-14 17:22

Toptosserne fra Liderlig Ambulance... ka' for min skyld gå på grund i deres egen dødsejler
*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-03-14 12:30

Her er en person der fortjener ros,for at have gjort denne opdagelse:
Citat
- I Irak ville vi slet ikke have fået hjælp, men i Danmark får vi hjælp. Og hvor kommer den hjælp fra? Den kommer fra dem, der betaler skat.

Fik i den,ellers genta`r jeg lige:
Citat
Den kommer fra dem, der betaler skat.

Denne opsigtvækkende nyhed,kommer herfra:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article2236542.ece

Jeg ved så ikke,om det kun er "pæne ord",der ser godt ud på avisen.....men man kan jo håbe......

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-03-14 21:49

Tak for svaret molokyle.

Vh. M.