/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Orm
Fra : sigfrid
Vist : 472 gange
300 point
Dato : 27-02-14 17:16

Fødevarestyrelsen har udsent en pressemeddelse,om ormekur til hunde der færdes frit i naturen,hver 4 uge på grund af dværgbændelorm .Hvad akter i at gøre kære jægere er det bare en fjer der bliver til ti høns? V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-02-14 19:24
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-02-14 19:25

Hunde eller JAGT =

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 27-02-14 19:37

Skyd alle dværge i ser!

Det er den eneste måde at komme denne orm til livs!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 28-02-14 00:09

Så huit jeg har fattet det, er risikoen størst, når og hvis hunden eller katten æder smågnavere, som vistnok er en mellemstation for udvikling af de små satans orm.
Bortset fra det, så vægter jeg stadig mit eget helbred frem for hundens. Derfor skal den dælme have ormekur. Har ellers studeret dens afføring - uden at finde noget kryb.

Mvh.
Tonganeseren

Dejligt med lidt bevægelse her på siden.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 28-02-14 08:34

Hej Sigfrid.

Verden er fuld af farer, selv i vort forkælede land ! Man skal bruge sin sunde fornuft og overholde de mest elementære regler for god hygiejne, specielt håndhygiejne, men også rengøre hundens opholdssteder/sovesteder om end ikke dagligt, men så hver anden dag. Dette indbefatter også vask af hundens tæpper mv. - og husk så IKKE at tungeslaske din
hund, selvom der er tale om en bedårende lille tæve !!!!
Tag en snak med dyrlægen om problemet og følg de råd en fornuftig dyrlæge altid vil give !

Nu ved jeg ikke om du mener, at jægere har en vis personlig andel i at holde de forbandede orm fra livet på vegne af alle hunde i dette land - det vil jeg gerne have mig frabedt, al den stund vi "kun" er almindelige mennesker som de fleste andre tobenede, bortset fra en enkelt forfatter, måske ??

ØV4

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 28-02-14 15:55

Jeg tænker nærmere det er lidt underligt at det er fødevarestyrelsen og ikke helsestyrelsen man høre det fra.Så måske er der ikke så alvorligt, er det 1 ud af 1 million så er det vel cirka 5 om året i Danmark.Man spiser vel ikke hunde i Danmark?
Nej øjenvidnet 4 jeg mener ikke specielt jægere,men alle med hunde løst i naturen.
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-02-14 16:02

Enig i Jeres beskrivelse ,Tonga og Øjenvidnet.
Derfor behøver jeg ikke at belemre læserne med en gentagelse.

Indrømmet, da jeg læste overskriften "Orm" tænkte jeg: Hvad !?! Er Balleknolden stadig på fri fod.
Men gudske lov da, det viste sig at være noget knapt er så farligt som Balleknolden. Bændelorm er helt uskadelig - altså set i forhold til Balleknolden.
Hvis valget stod mellem de to parasitter, valgte jeg umiddelbart at ha' bændelorm fremfor Ballegitis.

Mvh.
Tommy.
Nu med overtrukket VisaDankort.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 28-02-14 16:09

Undskyld jeg mente selvfølgelig sundhedstyrelse.
V.H Sigfrid.

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 300 point
Dato : 28-02-14 20:12

Indrømmet, da jeg læste overskriften "Orm" tænkte jeg: Hvad !?! Er Balleknolden stadig på fri fod.
Men gudske lov da, det viste sig at være noget knapt er så farligt som Balleknolden. Bændelorm er helt uskadelig - altså set i forhold til Balleknolden.
Hvis valget stod mellem de to parasitter, valgte jeg umiddelbart at ha' bændelorm fremfor Ballegitis.

Glimrende set og tolket, onkel Tommy !!!!!

Mon ikke Ballesjuften har opgivet al videre modstand og skriverier på kandu, til stor glæde for alle fornuftige jægere der ønsker fred og ro. Så han eriligevel modtagelig for sund fornuft !! Siden hans hjemmeside er ophørt bl.a. p.g.a. Robert Hæ's deroute, er det faktisk kun DJ's hjemmeside og dens medlemmer, som bliver generet af ham - siges det !!

ØV4

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 02-03-14 09:26

Tak for svaret Øjenvidnet4.
Det er rigtigt,det er lang tid siden vi har hørt fra jeres kammerat.Er i sikker på han er i live,det er nok rigtigt øjenvidnet4,jeg må nok få en snak med dyrlægen,selv om dem får man også forskellige svar.
Er ked af at orm forvirrede dig lidt Tommy.
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 02-03-14 10:16

Tak for point min gode sigfrid.

ØV4