/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Bacon Explosion !
Fra : timses
Vist : 527 gange
50 point
Dato : 27-02-14 13:21

Hejsa

Nogen der har erfaring med at lave Bacon Explosion ? Jeg har opskrift, så drop links , vil bare høre om nogen har rigtig gode eller specielt dårlig erfaring med at lave denne ?

Timses

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-02-14 13:37

Første gang overhovedet jeg hører om den ret

Hmm, er det ikke lidt af en saltbombe når der både skal bacon, chorizo og alt det løse salt i ??

Ved godt at Du ikke vil se links, men i og med jeg ikke kendte til retten skulle jeg lige ose lidt
http://gastromand.dk/opskrift-bacon-explosion/

Kommentar
Fra : timses

Dato : 27-02-14 13:56

Det er ikke i den sunde ende, giver dig fuldstændig ret . Jeg laver den med lidt løg,peberfrugt indeni, ingen chorizo, dog en smule bacon på farsen inden sammenrulning. Heller ikke noget man skal spise hver dag, men en gang imellem er det dog lovligt her i huset ,til tre sultne aktive drenge(1 mand).

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-14 18:04

Husk at børste tænder bagefter: http://www.coolstuff.dk/Bacontandpasta

..eller tag en karamel: http://www.coolstuff.dk/Baconkarameller
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-02-14 19:27

Smid ´lige´ en fyldt tallerken denne vej__nam NAM og så ellers ud med mavesåret.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-02-14 19:28

? Bortset fra dét - har aldrig hørt om den ´ret´ før nu.
Men vil stadig gerne have en BID af den.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-02-14 20:51

Retten, eller rettere opskriften (en af dem) findes bl.a. i en kogebog med det velsmagende navn, BACON!

Jeg er dog ikke nået til den endnu, men det lyder, og ser, godt ud!

Da de opskrifter jeg har set bruger tykke, lange skiver bacon, ville jeg nok enten bruge Irmas tykke, tørsaltede baconskiver, eller købe et helt stykke bacon og skære pæne håndskårne skiver på den lange led.

I hvert fald håber jeg Timses giver en melding om resultatet, hvis jeg ikke var stopmæt ville mit mundvand løbe over

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 50 point
Dato : 28-02-14 02:02

Jeg ville nok lige svitse de hakkede peberfrugter i en anelse godt varm neutral olie på panden inden de blandes med farsen.

Kommentar
Fra : timses

Dato : 03-03-14 13:51

Nøj, jeg vil lige hilse og sige at det var en guddommelig mundfuld. peberfrugter og løg svitsede jeg ganske rigtig før jeg bredte det ud på farsen før sammenrulningen. Bacon købte jeg hos den lokale slagter i gode rimelig tykke skiver. Det var helt fint, man behøver ikke lange skiver, da man nemt kan forlænge fletværket, så det passer til din sammenrullede farsrulle. Egentlig noget svært at give point her, da det jo faktisk ikke var et konkret spørgsmål. Men prøv at lave det, i vil ikke blive skuffede.

Godkendelse af svar
Fra : timses

Dato : 03-03-14 13:52

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-03-14 14:45

Selv tak

En hed omgang fremhæver jo smagen i peberfrugten, ligger det bare inde i kødet får det en lidt fad sammenkogt smag.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-03-14 16:37

timses, hvilken opskrift brugte du, der er jo mange?