/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
SIKKERHEDSKOPIERING WIN XP
Fra : ingelein
Vist : 545 gange
50 point
Dato : 21-02-14 21:58

Hej
Er der ingen indbygget vejledning til sikkerhedskopiering i Windows XP?
Jeg har fundet dette link, men mit "tilbehør" ser ikke sådan ud - i hvert tilfælde mangler der back-up henvisninger
http://www.wikihow.com/Perform-a-Backup-on-Windows-XP
Mange hilsner
Ingeborg -

Ps. måske findes det kun i Prof versionen og ikke i Home?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-02-14 01:28

Mener den burde være på XP Home, den var der på Pro.
Ellers er det vel ´kun´ mappen C:/ Brugere ´dig´ der laves et baclup af, og de kan du jo gøre manuelt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-02-14 01:30

Ifølge denne side, så ligger programmet på install cd.
http://www.winxptutor.com/ntbackup.htm

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 22-02-14 07:59

Har du overvejet at ghoste hele harddisken- altså at lave en total kopi af hele harddiske - så du kan lave en komplet genskabelse.

Den gang jeg brugte XP brugte jeg gratis versionen:
http://download.cnet.com/Macrium-Reflect-Free/3000-2242_4-10845728.html

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 22-02-14 08:01

Hvis du kører XP alligevel (som bliver udfaset 8. april i år) - så tror jeg at jeg ville købe en 64 GB SSD drev og så installere Win7 på den.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-02-14 09:07

Jeg tror ´spørger´ har en Mac maskine, der kører XP ved siden af.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-02-14 10:40

Hej
Ja, det er rigtigt at jeg kører XP på en Mac -via Bootcamp. Det er fordi jeg har et interaktivt programm til min strikkemaskine, som kun kan køre på Win XP - (forhåbentlig snart også på nyere versioner).
Jeg har desværre problemer med min installationsdiskette, som er en XP Sp2, fordi det var den der for 2 -3 år siden skulle bruges i forbindelse med at opdele Harddisken så jeg kunne køre begge OS på den. Når jeg bruger SP2 CD'en får jeg at vide at jeg kører med en nyere version. Det er selvfølgelig fordi der har været opgradering til SP3 + mange andre updates.

Jeg har et eksternt 1 TB drev som jeg kan tage back-up på. Men er jeg så nødt til at kopiere hver eneste mappe fra mit C Drev til det eksterne drev manuelt?
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-02-14 11:24

Her har du NTBackup fra xp cd, pak ud og læs readme
http://peecee.dk/upload/view/432414

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 22-02-14 12:59

Programmet ligger også på det link jeg kom med.
Citat
Ifølge denne side, så ligger programmet på install cd.
http://www.winxptutor.com/ntbackup.htm

Citat
Men er jeg så nødt til at kopiere hver eneste mappe fra mit C Drev til det eksterne drev manuelt?

Hvis du bruger programmet Goodsync, kan du få det til at lave backup hvert minut af de mapper du har valgt.
http://www.goodsync.com/da

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-02-14 13:08

Citat
Programmet ligger også på det link jeg kom med.

Ja, på udenby'sk!

Den jeg har uploadet er på DK's

En anden go' sync'er er FreeFileSync
http://freefilesync.sourceforge.net/

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-02-14 15:03

Hej
Jeg har benyttet mig af rådet fra mig-selv og har nu i løbet af ca halvanden time kopieret alle mapper og diverse andet med GOODSync.
Det fungerer fint. Spørgsmålet er så om jeg skal købe programmet for at kunne vedligeholde synchroniseringen - eller om jeg skal lave en ny synchronisering en gang imellem.
Tak for hjælpen
Fordi min searchass. ikke virker, kunne jeg ikke finde den nødvendige fil på min installations CD. Blev lidt indviklet for mig til sidst.
Mange hilsner
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 22-02-14 15:04

Tak for svaret mig-selv.
Back-up hvert minut? Hvad mener du med det? Er det ikke kun i købeversionen?
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-02-14 17:59

Lige en advarsel, fjern flueben ved ´udbrede´ den her jeg haft dårlig erfaring med.
http://www.gratisimage.dk/image-D9AE_5308D5D9.jpg
Sæt kryds + sæt antal minutter
http://www.gratisimage.dk/image-ABB2_5308D5D9.jpg
Du kommer ind i indstillinger ved at dobbelt klikke på en opgave/ indstillinger.
Og dette skal gøres for hver opgave, så vidt jeg lige kan huske

Hvis du er tlfreds med funktionerne og ikke ønsker at have felere ´opgaver´ på samme tid - så er det gratis, og kører hele tiden i bagrunden og ´backer up´.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-02-14 18:03

NB, hvis du vælger ´2 vejs´ synkronering, kan du være sikker på at du på et eller andet tidspunkt kommer til at slette noget, brug ´1 vejs´ det er mere sikkert.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-02-14 18:04

Citat
Back-up hvert minut? Hvad mener du med det? Er det ikke kun i købeversionen?

Der må jeg være svar skyldig, da jeg har den fulde udgave.