/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Malware/Spyware?
Fra : bjarnebr
Vist : 707 gange
100 point
Dato : 18-02-14 13:37

Hvad er forskellen på disse to programmer?
Malwarebytes og Spywarefighter (Dansk) fra firmaet Spamfighter, jeg har købt Spywarefighter, men kan ikke finde ud af om de to programmer kan det samme og om der er et af dem der er bedre end det andet.

ERFARINGER UDBEDES! ! !

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-02-14 22:28

Jeg har Malwarebytes (Dansk) og det fanger til tider noget, men kun noget jeg har liggende på min pc og som ikke er farligt (falsk virus) og ellers kører det bare i baggrunden, og det tager ikke kræfter fra pc´n.
Om det ene er bedre end andre, er sikkert ikke nemt for menigmand at finde ud af, men jeg er tilfreds med mit + AVG

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-02-14 12:31

Det bedste gratis program hedder SUPERANTISPYWARE:

http://www.superantispyware.com/download.html

.. men MALWAREBYTES .. er lige så godt:

https://www.malwarebytes.org/

Denne 'pakke' med GRATIS antivirus (Kaspersky 'motor' på licens) og gratis firewall ...er næsten bedre:

http://www.zonealarm.com/security/en-us/zonealarm-free-antivirus-firewall.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 20-02-14 19:31

Nu er jeg forvirret:
Jeg har på et tidspunkt installeret AVG antivirus, fordi det på det tidspunkt blev anbefalet af "Komputer for alle"
Så har jeg købt følgende programmer. Spamfigther, Driverfighter, Fuldiskfighter, Slow-PCfighter& Spywarefighter.
Derefter har jeg installeret Zonealarm Free Firewall.
Der er også en der har anbefalet at jeg installerede Superantispyware & Wise Care 365.
Da jeg kan huske at der på et tidspunkt var en der anbefalede Malwarebytes har jeg også installeret dette.
DERFOR ER JEG NU MEGET I TVIVL OM HVILKE PROGRAMMER JEG SKAL BEHOLDE OG HVILKE JEG SKAL AFINSTALLERE, i den forbindelse er jeg ligeglad med om det er noget jeg har betalt for eller om det er gratisprogrammer, bare sikkerheden er i top.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-14 08:48

Her er min anbefaling:

Væk med AVG og dine 'figthers'.

Installér: ZoneAlarm free antivirus + firewall (Holder både virus og mal-/spyware ude)

Superantispyware (Kan fjerne evt. adware)

Wise Care 365 el. CCleaner (Bruges til alm. oprydning og optimering)

Det er ikke alene nok med at installere ovenstående programmer (..eller andre). Det kræver også at man bruger dem med omtanke. F.eks. kan man ødelægge mere end man optimerer, hvis ikke man vælger de rette indstillinger i forhold til den konfiguration af operativsystemet man ønsker at blive mødt med (= brugergrænsefladen, fil associationer osv.)

En firewall giver falsk tryghed hvis man bare hjerneløst takker JA til alle forespørgelser om blokering. Den kan også sætte en stopper for funktioner i programmer man ellers bruger til daglig ( = Spil, RSS feed's, automatisk program opdatering osv.), hvis man hjerneløst takker NEJ til alle meddelelser fra firewall'en.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 21-02-14 08:51

Ps. I alle nævnte programmer kan man som sprog vælge Dansk
Enten ved installation eller fra en menu i programmet.
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 27-02-14 16:44

Tak for svaret molokyle.