/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Rygning og sex.
Fra : molokyle
Vist : 1208 gange
200 point
Dato : 17-02-14 16:06

Jeg læste på min daglige pakke rulle-tobak (..nu sat ned til 19 gr. = 19 cigaretter ..og lidt fler', hvis man ruller dem tyndere, for at holde prisen nede på de 30 kr.), at det er skadeligt for blodgennemstrømningen. Hva' dælen er dét nu ..for en generel sammenlignelig størrelse?
...med et billede af et par: En mand og kvinde, som ligger i en dobbeltseng med blikket vendt bort fra hinanden, siddende og med korslagte arme ..hun : Tydeligvis påklædt.

Spørgsmål:

Hvis/hvem's potens?

..er det:

Mandens eller kvindens? (evt. begge)

For: Hvis det er?

Så kunne jeg godt tænke mig,at se en undersøgelse, hvor kvinders 'potens' eller libido nedgang er veldokumenteret.

Vi taler IKKE fertalitet (= evnen til; at befrugtes og føde sunde børn), men alene potens/libido !!!

Er der nogen der har et bud?

...eller skal 'reklamen' for sundhed; alene rettes mod mænd? ...eller er den en SKRÆMMEKAMPAGNE, som prøver at ramme os hvor det gør mest ondt?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-02-14 16:10

Ps. Det skal tilføjes at advarslen mod rygning konkluderede at dette (nedsætning af blodgennmstrøningen?) MEDFØRER Impotens !!!
</MOLORYGER> ...men 'fejler' ikke noget

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 17-02-14 17:36

Rygning bør foregå EFTER sex

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-02-14 18:43

Hvis du ryger, får du problemer med blodgennemstrømingen, det kan gå ud over din (mænds) evne til at få og holde en solid erektion. Det kan vel godt i ekstreme tilfælde medføre at man(d) ikke er i stand til at gennemføre et samleje.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-02-14 19:00

Pjat.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-02-14 19:29

Citat
Rygning bør foregå EFTER sex [Hør engang]

Sæt farten op så gummiet begynder at ryge.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-02-14 19:51

Ryger din pige efter samlejet .......................... aner det ikke, for jeg har ikke kigget.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-02-14 22:20

Citat
Ryger din pige efter samlejet .......................... aner det ikke, for jeg har ikke kigget. [Nørd, i tvivl!]

Har man besøgt et silderøgeri een gang..............

Nå, der er damer tilstede, de hævner sig i morgen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-02-14 22:22

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-14 08:53

Jeg må indrømme jeg synes at anti-ryge propagandaen er gået for vidt. Interesseorganisationen og pengemaskinen; Kræftens Bekæmpelse, som utroligt mange tror er en offentlig virksomhed/statsligt organ, har fået al for megen indflydelse på lovgivningen. Det er en privat virsomhed som skal tjene penge på sin forskning ..intet andet.

Rygeforbud alle vegne under henvisning til faren ved passiv-rygning. Vrøvl!

Børn bliver syge af at sidde i møbler eller lege på gulvet i rygerhjem, selvom der ikke ryges medens de er til stede. Vrøvl !

Partikler der trænger gennem dørsprækker og udsætter naboerne for fare. Vrøvl!

Nu også impotens. Vrøvl!

Man kunne blive ved.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-02-14 08:57

Måske handler billedet bare om at hun ikke vil knalde fordi han stinker ud af gabet på grund af rygningen?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-14 08:59

Hvis jeg skriver på et produkt jeg fremstiller, at det FREMMER potensen og lader det illustrere med et billede af et elskende par. Så skal jeg dokumentere det i hoved og røv ..og det bliver sikkert påbudt mig, at fjerne kvinden på billedet. Måske et billede af to mænd der kysser kan gå? Men så kan jeg ikke sælge produktet til heteroseksuelle mænd og kvinder.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-02-14 10:23

Men Molokyle dog.

At du kalder det vrøvl, fjerner jo desværre ikke de mange års forskning, som har dokumenteret at det er fakta.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-02-14 10:59
Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-02-14 17:49

Det ses tydeligt at bevidst uvidenhed (/faktaresistens) trives i visse befolkningsgrupper.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-02-14 22:31

Det, som man hører om rygning og farligheden i at ryge, er en sandhed med visse modifikationer.
Træk det halve fra og divider med 2 så er man sandheden lidt nærmere. Rygning og potens har intet med hinanden at gøre. Mangel på potens skyldes snarere de kemikalier fødevareindustrien fylder i vores mad - og de produkter vi omgås med i hverdagen.

Kræftens Bekæmpelse, som egentlig startede op som en hjælpe-organisation for kræftramte, har skiftet spor for at blive en trendsætter - eller til en ekstrem organisation, som bl.a. har det formål, at jagte rygerene. KB gør det fordi, der er penge i det - masser af penge ! Milliarder af kroner modtager KB hvert eneste år fra Nicorette - Firmaet, der producerer nikotintyggegummi til rygeafvænning.

Masser af ikke-rygere bruger og anvender også potensmidler. Hvorfor mon - de ryger jo ikke.
Derfor, potens og smøger har intet med hinanden at gøre.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-02-14 23:11

Selvfølgelig Kaptajn, men hvorfor er vi så ikke alle sammen impotente?

Selvfølgelig findes der også andre årsager til impotens, men fordi der er flere grunde kan man jo ikke fritage rygning.
Det svarer til at sige, at mennesker i trafikken bliver dræbt af andre årsager end at gå over for rødt, ergo er det ikke farligt at gå over for rødt.

Holberg ville være misundelig på din logik.

ps. Jeg har klippet nedenstående fra netdoktor:

Sygdomme i blodkarrerne er den hyppigst forekommende fysiske årsag. Det drejer sig primært om åreforsnævring. Mænd med hjertekarsygdomme samt forhøjet blodtryk har derfor øget risiko for at udvikle impotens. Vigtigt at bemærke er det, at rygning er den væsentligste risikofaktor for at udvikle åreforkalkning, som man selv kan gøre noget ved.

Undersøgelser har vist, at forekomsten af erektil dysfunktion blandt patienter med hjertesygdommeer mere end fordoblet i den undergruppe af patienter, der samtidigt ryger.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-02-14 00:46

Citat
Selvfølgelig Kaptajn, men hvorfor er vi så ikke alle sammen impotente?
Ja, hvor sku' jeg vide det fra..? Modsat din logik, så skulle alle rygere være impotente.

Citat
Selvfølgelig findes der også andre årsager til impotens, men fordi der er flere grunde kan man jo ikke fritage rygning.
Det svarer til at sige, at mennesker i trafikken bliver dræbt af andre årsager end at gå over for rødt, ergo er det ikke farligt at gå over for rødt.
Nåååå..... Jamen hvornår skyldes det så rygning - og hvornår skyldes det andre forhold..?

Citat
Holberg ville være misundelig på din logik.
Sikkert - eller måske din

Citat
Sygdomme i blodkarrerne er den hyppigst forekommende fysiske årsag. Det drejer sig primært om åreforsnævring. Mænd med hjertekarsygdomme samt forhøjet blodtryk har derfor øget risiko for at udvikle impotens. Vigtigt at bemærke er det, at rygning er den væsentligste risikofaktor for at udvikle åreforkalkning, som man selv kan gøre noget ved.
Ja eller overdrevent forbrug af fede fødemidler. Den årsag er måske aldrig faldet dig ind.

Citat
Undersøgelser har vist, at forekomsten af erektil dysfunktion blandt patienter med hjertesygdommeer mere end fordoblet i den undergruppe af patienter, der samtidigt ryger.
Det tager vi lige med et gran salt. Sammenlign det lidt med KOL. KOL som altid har fået skyld for, at det var rygning der forårsagede sygdommen. Men efterhånden som der findes et mindre og mindre antal rygere, bliver KOL konstateret hos flere ikke-rygere.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-02-14 07:06

1. Fordi alle mennesker reagerer forskelligt på de stoffer de indtager, der er også forskel på hvor meget der ryges, hvor længe der er blevet røget og hvilke andre faktorer der gør sig gældende.

Jeg påstår jo ikke, at rygning er eneste årsag til impotens, men fordi der også findes andre årsager, frikender det jo ikke rygning.

2. Hvornår det skyldes det ene eller det andet er jo ikke til at sige, det kommer an på den enkeltes livsførelse, igen frikender det jo ikke rygning.

3. Den må du lige uddybe, jeg forsøger at forholde mig til data og videnskab, i modsætning til "logik"

4.Læs nu hele det citat du kritiserer, der står jo ikke, at det IKKE er på grund af fødevarer, der står blot at rygning er den HYPPIGSTE årsag, ikke den eneste.

5. Igen gør du det meget sort eller hvidt, der er flere årsager til KOL, men der er en klar overrepræsentation af KOL patienter blandt rygere, konklusionen er lige for, at rygning medfører stor risiko for KOL

Helt ærligt, så er denne debat absurd, der er forhåbentlig ikke nogen mennesker, der for alvor mener, at rygning er ufarlig???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-02-14 08:40

Mange af de postulater som bliver fremført omkring rygning ville inden for alle andre forskningsgenre blive kaldt videnskablig uredelighed. Blot der er skyggen af chance for at sammenkæde en eller anden dårligdom med rygning, så udråbes det til den skindbarlige sandhed også selvom der ikke er reel evidens for sammenhængen. Man udelader en masse faktorer, som Kaptajn-Tommy er inde på. I undersøgelser af påvirkning fra passiv rygning f.eks. undgår man elegant at tage højde for; Kost, miljø (by/land), alder, genetisk disposition, arbejde, søvnvaner og hundrede af andre ting. Man udvælger alene en 'ikke rygergruppe' som udsættes for daglig påvikning f.eks. bartendere med en ikke rygergruppe', som aldrig kommer i nærheden af tobaksrøg (...hvor dælen de så end har fundet denne gruppe hende? Det må have været et større detiktivarbejde ). Man kan så påvise en en øget risiko for luftvejs sygdomme hos bartendere ..og konkluderer så generelt derudfra. Hvordan mon lige det ser ud med nattesøvn, skæve arbejdstider, stress, kost og motion for denne faggruppe?

De økonomiske argumenter for at forbyde rygning er også forkerte. Jeg læste for nylig en undersøgelse som pegede på, at fedme er dyrere for samfundet end rygning. Dvs. nu skal salg af animalsk fedt og sukker reguleres: Man skal være fyldt 18 år for at købe 1/4 l. piskefløde og et kilo sukker?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-02-14 08:46

molokyle

Du har naturligvis dokumentation for at det er på den måde resultaterne er opnået?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-02-14 08:47

ps

De økonomiske argumenter for at forbyde rygning er også forkerte. Jeg læste for nylig en undersøgelse som pegede på, at fedme er dyrere for samfundet end rygning.

Hvorfor tror du på den når du ikke tror på de undersøgelser der handler om rygning?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-02-14 08:47

Ps. Når det kommer til potens så vedgår jeg gerne at den daler, når jeg er i selskab med overvægtige kvinder ...rygere eller ej. Men det er da rigtigt, at for nogle mænd sender det deres libido til skyerne. Dem om dét !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-02-14 08:51

Kortoververden ->
Hvornår kommer undersøgelserne på bordet som fortæller om et løft i helbredstilstanden for bartendere? Aldrig ...gætter jeg på!
Citat
Hvorfor tror du på den når du ikke tror på de undersøgelser der handler om rygning?

Fordi enhver UDEN sundhedsfaglig ekspertice kan sætte sig ned og regne tallene igennem.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-02-14 09:55

Kortoververden, nu er der faktisk ingen der påstår, at det er sundt at ryge - ligesom det heller ikke er sundt at bo ved vindmøller. Det er heller ikke sundt at opholde sig i -og tæt ved en større trafikåre.

Men nu har sundhedapostlene nu engang valgt at adfærdsregulære rygere. Hvad gør man så for at få rygere til at lade være - nu når prisen på en pakke smøger ikke er en hæmsko for at fortsætte.
De "opfandt" nogen livstilsygdomme, som tobakken - og kun tobakken skal være skyld i.

Hvilken mand vil være impotens..? Ingen - absolut ingen!!! Fint, så kan det argument bruges, tiltrods for det at være impotens kunne skyldes 100 andre fænomener, såsom åreforkalkning fra fed mad, depressioner, søvnmangel, kemikalier fra landbruget osv.......... Ja selv fra den frugt vi importerer fra andre EU lande.

Rygning giver rynker. Hvem vil ha' rynker..? Ingen. Fint, så kan det argument bruges - det tiltrods, at rynker forkommer ligeså vel hos rygere, som hos ikke-rygere.

Kort sagt, adfærdsregulerings-lobbyen arbejder udfra at overdrivelse fremmer forståelsen.

Citat
Igen gør du det meget sort eller hvidt, der er flere årsager til KOL, men der er en klar overrepræsentation af KOL patienter blandt rygere, konklusionen er lige for, at rygning medfører stor risiko for KOL
Nej, jeg gør ikke noget sort eller hvidt. Du kan bare ikke komme udenom at i takt med, der er mindre og mindre der ryger, bliver sygdommen KOL konstateret hos flere og flere ikke-rygere - altså hos dem, der aldrig har røget - og derved er antallet af KOL-patienter ikke faldende.

Kunne det så tænkes, at KOL skyldes helt andre faktorer..? Det var måske værd at overveje.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-02-14 14:08

Det herer da ret sort/hvidt:

Masser af ikke-rygere bruger og anvender også potensmidler. Hvorfor mon - de ryger jo ikke.
Derfor, potens og smøger har intet med hinanden at gøre.

Og så igen:

Jeg siger ikke at KOL kun skyldes rygning, blot at flere rygere end ikke-rygere får diagnosen

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-02-14 15:16

Det er en meget underlig "diskussion". Rygerne ved godt at de kan risikere at dø af at ryge, de ved godt at det går ud over potensen, men de finder på alle mulige undskyldninger for at fortsætte deres usunde uvaner. De få rygere der er tilbage er meget hårdføre, de stopper ikke med at ryge, de er blevet sure, så nu bliver de endnu mere opsatte på at ryge, hver gang nogen forsøger at få dem til at stoppe. Diskussionen fører ingen steder hen, folk har gravet sig ned i skyttegraven og rygerne insisterer på at være bevidst uvidende. Så jeg melder mig ud her.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-02-14 16:45

fun2 ->
Citat
Rygerne ved godt at de kan risikere at dø af at ryge, de ved godt at det går ud over potensen,

Ad.1 Man kan dø af skidtet: JA!
Ad2. De ved godt det går ud over potensen: Sludder. Dét ved alle ikke rygerne til gengæld alt om?

Det er 'usundt' at leve: Det dør man af.

Spørgsmålet er om det er usundt for din familie, partner, nabo, kollega, at du er ryger?

Det samme kunne man spørge alle om, når det kommeer til: Hvor meget FORURENER du?

..og så nå frem til det svar man ønsker. Større er fagligheden altså heller ikke i anti.-ryger kampagnerne.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 200 point
Dato : 19-02-14 16:48

Citat
Det er en meget underlig "diskussion". Rygerne ved godt at de kan risikere at dø af at ryge, de ved godt at det går ud over potensen, men de finder på alle mulige undskyldninger for at fortsætte deres usunde uvaner.
Det ved jeg ikke noget om - men det ved du så, siden du konkluderer det.

Citat
De få rygere der er tilbage er meget hårdføre, de stopper ikke med at ryge, de er blevet sure, så nu bliver de endnu mere opsatte på at ryge, hver gang nogen forsøger at få dem til at stoppe.
Stadig, er det noget du ved noget om...? Eller er det dit sædvanlige "gætværk"

Citat
Diskussionen fører ingen steder hen, folk har gravet sig ned i skyttegraven og rygerne insisterer på at være bevidst uvidende. Så jeg melder mig ud her.
Jaaaa.....altså, jeg ryger ikke. Men derfor behøver jeg jo ikke at være en fanatisk anti ryger, som tror, at al sygdom stopper ved "NEJ TAK" til tobak.

Men, som sagt før: Det er ikke sundt at ryge - og det er heller ikke sundt at bo ved vindmøller, det er heller ikke sundt at spise fødevarer med tilsat E-numre - og det er heller ikke sundt at spise frugt som er sprøjtet - men vi gør det alligevel, fordi, vi har lært at give rygningen skylden for sygdommene.

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 19-02-14 17:02

Tak for svaret Kaptajn-Tommy. Så 'nåede' vi til min pointe
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-02-14 18:39

Selv tak !