/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
taber net forbindelse :o(((
Fra : Disi
Vist : 456 gange
100 point
Dato : 05-02-14 09:16

Lidt info :
Vi har internet ved Energi Fyn 30/30 (og får 30/30)
Vi har Samsung Smart tv ,IPad ,bærbar,Iphone.
Vi ofrede spidsen af en jetjager for at få vores trådløse netværk til af fungere optimalt.
Altså så vi kunne se film og musik på vores enheder (problemet var at enheder tabte forbindelse til netværk)
Nu er vores tv blevet forbundet direkte til boks og hold da op nu fungere det med film og musik.
Men de andre enheder som ikke er forbundet direkte taber net forbindelse ( der er massere af signal men de dør bare .. så må vi slukke net forbindelse på IPad f.eks. for at få det op at køre igen.
Mit spørgsmål findes der et lille program der kan overvåge netværk så man kan se hvor det går galt
Vi har haft 2 IT firma til at sætte dette op (Jeg nævner ikke navne da de ikke skal hænges ud på nettet)
Det første firma har kastet hånklædet i ringen og kreditere regning. Det andet firma har sat mega stor router op og som skrevet virker smart tv nu helt vildt godt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-02-14 11:55

Kan det være noget med strømstyringen på dem der fejler, tænker på om de automatisk går i dvale og har problemer med at logge på nettetværket igen (IP adressen)
Har til tider samme problem med min WD Live og en NAS, der skal pludseligt søges efter netværk på de enkelte der er hoppet af - de går dog ikke i dvale.

Accepteret svar
Fra : 270346

Modtaget 50 point
Dato : 05-02-14 12:26

Måske at dette program kan hjælpe dig.
Xirrus wf-fi inspector

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 05-02-14 12:46

Kan køre på windows 8

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-02-14 15:12

Citat
..de andre enheder som ikke er forbundet direkte..

Jamen... HVAD er de så forbundet med?

Tjek kabelforbindelser ...det lyder som et FYSYSK forbindelses problem (= løs/dårlig forbindelse)

Trådløst ...tjaeh.. så ligger problemet nok i din WI-FI router.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 06-02-14 08:17

Tak for svaret 270346.

Kommentar
Fra : 270346

Dato : 06-02-14 23:14

Velbekommen.