/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Det levende danmarkskort
Fra : ferik
Vist : 1100 gange
500 point
Dato : 04-02-14 16:56

Det levende danmarkskort
min ven har købt ny computer med Windows 8 64 Bit
kan Det levende danmarkskort køre her
det er en ca. 10 år gl. skive
og evt. hvordan

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-02-14 17:00

Prøv, så finder du ud af det. Muligt du skal køre det som Administrator.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 04-02-14 17:25

Du kan måske få den nødvendige oplysning her: http://det-levende-danmarkskort.software.informer.com/

MV2

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 04-02-14 18:48

Citat
Du kan måske få den nødvendige oplysning her: http://det-levende-danmarkskort.software.informer.com/

Den side skal du IKKE hente noget fra!

Du kan prøve at installere programmet, hvis det kan lade sig gøre, og det ikke kører rigtigt,
så prøv at højreklikke på genvejen der starter det og vælg Kompatibilitetstilstand,
og vælg f.eks. windows xp, hvis du er heldig virker det!

Ellers skal du bruge Windows XP Mode, ved ikke om det kan lade sig gøre i win8!
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 10-02-14 02:48

Det levende Søkort fra 2002 kan ikke køre på 64bit maskiner da disse kun kan afvikle 64bit 0g 32bits kode. Det levende Søkort er 32 bit kode med enkelte moduler i 16bit og kan derfor kun afvikles på 32bits styresystem - det kører udmærket på win 7 starter som er en lidt skrabet version. Mon ikke det samme gælder for det levende Danmarkskort. Jeg har et levende Danmarkskort afm samme alder men har ikke prøvet det på windows 7 og 8 - da jeg skiftede til Microsoft Autorute på bærbar PC. Det levende danmarkeskorts minimums krav er pentium cpy med 66 Mhz cpu - 32 M Ram og windows 99/98/2000 eller windowNT 4.0.
Nostalgi...
Dur sikkert både på XP og windows 7 og 8 32bit.

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 10-02-14 02:50

99 skulle have været 95

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 10-02-14 10:32

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-02-14 16:57

velbekomme