/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Jeg søger efter Skrædder Hans Schröder f
Fra : 2601
Vist : 856 gange
400 point
Dato : 01-02-14 17:31

Jeg søger efter Skrædder Hans Schröder født i Lübeck, Tyskland d. 25-08-1865.

Jeg har:
Politiets registerblad oprettet 11 04 på station 2 (resten af indre by). Stilling: Skræder.
/ Matthæusgade 3-4
06 1/5 Højbroplads 17,4
10 10/3 Fra Faaborg til
Pilestræde 57,2 og Cederlund.

Politiets registerblad oprettet 8/9 1910 på Station 3 (Sankt Annæ, Øster og Vester). Stilling: Skræder.Hans Schröder , 25-8-1863 , Tyskland, Lübeck.
10 8/9 Bogergade 41,1 Christensen
10 1/11 Do
11 1/5 Udtr.

Derefter forsvinder han.

Han skulle efter sigende være død sommeren 1957 i København eller dennes omegn.

Nogle der kender ham?

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 01-02-14 20:30

Hej
Ved du ikke mere om ham, Gift, børn osv.

FT.1906: Matthæusgade 3 , 4. bor en Julius Schrøder f. i Berlin 1846,
Kunne det være et spor??

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-02-14 20:42

Og så et helt utraditionelt spor, havde de en søn Finn?

Og kan politiet ikke engang stave til skrædder, ikke helt ligegyldigt når man skal søge.

Tilsyneladende giver Schröder og Schrøder samme svar på dansk...

"
Byggeår: 19 Bådebygger: Børresens Bådeværft, Vejle, Danmark

1. ejer Hans Schrøder Vedbæk
Bådens navn: Jack
Bådens farve:
Hjemsted: Vedbæk
Han var skaber af savfabrikken Jack, deraf navnet på båden. Sønnen Finn Schrøder sejlede Klavs Olsen med et par sæsoner. Finn blev senere, en overgang, gift med Inga Peetz(!).
"
fundet her:
http://www.knarr.dk/Knarren/Historik/Kroeniken.aspx

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 01-02-14 21:21
Kommentar
Fra : 2601

Dato : 02-02-14 01:40

Til modersvilje

Han skulle være blevet gift med Johanne Edvardine Muxoll, der var skomagersvend og født 30 jun. 1885 men jeg har ikke fundet deres vielse og jeg ved derfor ikke om de er blevet gift eller levede sammen.
Der skulle være et barn Richard, men jeg er ikke sikker på det. Det er min svigermors mors søster og der blev ikke talt meget om Johanne Edvardine Muxoll kun om de andre børn og der optræder Hans Schröder ikke.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 02-02-14 01:43

Til svendgiversen.

Jeg har aldrig hørt noget om en Bådebygger og med hensyn til skrædder/skrædder så er det kopieret fra politietsregisterblade.dk.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 02-02-14 01:48

Til modersvilje

Med hensyn til politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2474902&searchname=polit_simple
så ved jeg det ikke. Det er mærkelig at de kun skriver Tyskland når de andre steder skriver Lübeck, Tyskland

Jeg har tænkt på om han bliver dansk Statsborger, men jeg ved ikke hvor jeg skal søge efter dette.

Med venlig hilsen.

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 400 point
Dato : 02-02-14 02:15

Hvor sikker er du på at han var tysker??

1. Hans Olsen Schrøder, født i Horsens d. 01-04-1875. Stilling: Blikkenslagersvend
Ægtefælle: Johanne Edvarline Schrøder, født i Dalby d. 30-07-1885.
Registreret i station 4 (Amager), filmrulle 0023

2. Hans Olsen Schrøder, født i Horsens d. 01-04-1875. Stilling: Blikkenslager
Registreret i station 6 (Nørrebro), filmrulle 0036

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 02-02-14 02:25

Til modersvilje.

Jeg er ikke sikker. Og nu er alle døde.

Min hustru har kun hørt fra sin moder at han var skrædder og tysker.

MEN det du har fundet er NOK min mand.

Må jeg sige dig mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen.

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 02-02-14 02:27

Tak for svaret modersvilje.

Nej mange tak for din store hjælp.

Med venlig hilsen.