/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan får jeg hold i denne rapport
Fra : dhmoelsted
Vist : 349 gange
100 point
Dato : 27-01-14 16:59

afstedkommet af et nylig spørgsmål her på siden angående en Medion der var gået kold fik mig til at prøve den kom osse med en rapport på prompten men hvordan finder jeg den på min medion P8612
her er køreplanen jeg har fulgt :

Kendt af de færreste
Hvis du vil skyde genvej til en række anbefalinger i forhold til de indstillinger, der skal ændres for at optimere batteritiden, kan du følge tippet herunder. Det guider dig til et værktøj, der er indbygget i Windows, men som de færreste kender til:

1. For at komme i gang skal du åbne den såkaldte Kommandoprompt. Det gøres lettest ved at skrive "cmd" i Windows' søgebjælke, vente på at ikonet dukker op og endelig højreklikke og vælge "Kør som administrator".

2. Når du har givet den påkrævede tillladelse, og Kommandoprompt er åben, skal du indtaste følgende: powercfg -energy.

3. I godt et minuts tid vil Windows 7 nu undersøge, hvordan din bærbare opfører sig. På baggrund af analysen dannes en rapport i HTML-format i roden af dit c-drev. Led efter filen, der er navngivet energy-report.html.

Når du dobbeltklikker på HTML-filen, får du adgang til rapporten. Nu skal du følge anbefalingerne for at få inspiration til, hvordan du sparer yderligere på din computers batteri.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 27-01-14 17:05

undskyld den lange søforklaring her er den kogt lidt ned

3. I godt et minuts tid vil Windows 7 nu undersøge, hvordan din bærbare opfører sig. På baggrund af analysen dannes en rapport i HTML-format i roden af dit c-drev. Led efter filen, der er navngivet energy-report.html.

Annuller spørgsmålet
Fra : dhmoelsted

Dato : 27-01-14 17:32

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål :-

da ingen har svaret på det og 10 øren faldt så tillader jeg mig at annulere

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 27-01-14 17:34

Når den er færdig med at undesøge, skriver du bare følgende i cmd:
c:\energy-report.html
og trykker på Enter. Så skulle den gerne dukke op i browseren
Hvis ellers jeg har forstået det rigtigt.