/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Gæt et årstal 2
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 418 gange
100 point
Dato : 27-01-14 15:55

Vi skal nu gætte et nyt årstal.
Første person der gætter rigtigt, modtager 100 "påinger"

Januarpristallet - det år vi nu skal gætte - steg til 103 points og udløste dermed de ventede pristalsportioner til store grupper af befolkningen.

Statsminister J.O. Krag sagde i en tale, at regeringen inden folketingsvalget ville fremsætte lovforslag om kildeskat

Socialministeren fremsatte det længe ventede forslag om indførelse af fuld folkepension til alle 67 årige - og en forbedring af forholdene for daværende folkepensionister.

Skolepatruljer landet over fik nye beføjelser - patruljen måtte nu standse den kørende trafik

En Austin Partner Varrevogn kostede det år vil skal gætte kr; 8.700

Et Arena fjernsyn - også kaldet et "langdistance fjernsyn" fordi de indeholdte fuld radio og pladeafspiller, stereoafgang og specielt stereohøjtalerarregement, kostede det år kr; 3.145
kunne købe på afbetaling med en udbetaling på kr; 137, - og derefter pr. måned kr, 111,-

Og - endelig, kemisk ukrudtsbekæmpelse var nu en realitet i roemarkerne.

Godt gættelyst!!

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 27-01-14 16:18

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-01-14 16:18

Tilbøjelig til at sige 1964. Men der var noget med skatteomlægning i 67.....jeg siger 1967.

M.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 27-01-14 16:23

Vedtaget i 1969 med start 1. jan 1970

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-01-14 16:24

Jeg undskylder at der er et "r" for meget i varevognen.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-01-14 16:27

Citat
Vedtaget i 1969 med start 1. jan 1970
Ja ja, men J.O sagde/lovede: at regeringen inden folketingsvalget ville fremsætte lovforslag om kildeskat

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-01-14 17:23

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-01-14 17:58

VH Palle

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-01-14 18:32

Hold da op, en del af Jer er meget tæt på - jeg siger selvfølgelig ikke hvem...

I får lige 2 ekstra oplysninger - de kommer her.....

Den kinesiske ministerpræsident Chou-En-Lai, udtalte efter 6 ugers rejse gennem afrikanske lande, at "Udsigterne til for revolutioner var glimrende over hele det afrikanske fastland"
Det kommunistiske partiorgan "Folkets Dagblad i Peking opfordrede samtidig det sovjetrussiske folk til at styrte Nikita Krustjov

Britiske kommandotropper blev landsat i "Dar -Es-Salaam.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-01-14 18:54

Citat
Det kommunistiske partiorgan "Folkets Dagblad i Peking opfordrede samtidig det sovjetrussiske folk til at styrte Nikita Krustjov

Så er jeg for sent på den (ikke første gang). Men snu,som jeg er helgarderer jeg:

1960-1961-1962-1963-1964-1965-1966-1967-1968-1969....ej 70.

M.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 27-01-14 19:00

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-01-14 19:11

DA DAAA DA DAAA....... Tak for svaret ans.

Mosebaek, min mor siger altid, "brug altid din første indskydelse" Det skulle du også ha' gjort

Tak fordi I ville være med.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-01-14 13:09

Øv Ans snyder...............det er jo en gætteleg - men Ans har sikkert slået det op et sted.

Er der ingen nabopræmier, for jeg ligger lige ved siden af Ans.