/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Et billigt mobilabonnement.
Fra : AnneKan
Vist : 428 gange
75 point
Dato : 19-01-14 22:15

Jeg har abonnement hos Yousee "fastpris" kr 199, pr mdr, det er til fritale til både mobil og fastnet, foregår fra min fastnettelefon. Også har jeg en mobil med tankop taletid hos lebara, jeg taler for omkring 75 kr om måneden i snit. Jeg vil gerne have et mobilabonnement med fri tale, fri sms og 10 GB. Jeg bliver bare i tvivl om, hvilken udbyder jeg skal vælge. Noget foreslag til en og med et godt netværk?. Måske jeg på længer sigt vil opsige mit internet abonnement hos yousee også, så vil jeg også sku bruge udbyderen, som primæer internetleverandør. Erfaringer og forslag søges.
Hilsen Anne Kan.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-14 23:58

Intet i verden er GRATIS ...Det koster; at komme i PARADIS.

Jeg har Telia: Fri samtale til andre Telia-kunder og alle fastnet-opkald, fri SMS/MMS, samt 5 GB. trafik på mit mobil abonnement. Det koster KASSEN: 318 kr/mdr. incl. Moms.

Det er sådan set markedsprisen, hvis man tager forbehold for alle mulige ..og umulige ekstra gebyrer.
Alene det at betale selve regningen koster 40 kr. pr. Girokort

Der gives ingen facitliste, men sund fornuft koster ikke noget: http://taenk.dk/gode-raad/guide-til-mobiltelefoni

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-14 00:01

Ps. Ud over den 'gratis' taletid til Telia- og fastnetkunder har jeg så også 6 timers taletid til alle andre mobilkunder ...glemte jeg lige at nævne.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-01-14 01:24

Hvis noget er gratis på et punkt bliver man bonnet på et andet, hvis ikke firmaerne kan få penge ind kan de heller ikke lønne folk og betale regninger.

De allerbilligste selskaber tilbyder ikke datatrafik, andre steder kan man godt strikke en kombination sammen, men så står der f.eks. med småt at opkald til fastnet fra mobil koster, så hvis der står ubegrænset TDC-TDC gælder det kun mobilnumrene.

Du kan pløje udbydernes hjemmesider igennem for at finde noget brugbart, sommetider kan man finde andre abonnementer på samme side ved at klikke på "flere valgmuligheder" eller "pak selv".

Noget andet er.......har Du brug for så meget på datadelen ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-01-14 01:30

10 GB data til et mobil abonnent du må godt hente meget data med så stort et forbrug, nå men CBB mobil har et abonnement til 149- kr. der er fri tale, fri sms, fri mms og 4 GB data + data til Facebook brug er gratis, der kan vælges 5 GB data oveni så data total er på 9 GB pr. måned:
https://www.cbb.dk/mobil/produkter-tjenester/fri-talepakke/
klik på Se tilvalg for at se muligheden for de 5 GB ekstra
CBB mobil benytter Telenors netværk, Telenor og Telia er blevet enige om at bruge samme antenne master så der bliver bedre dækning, om Telenor har god dækning der hvor du vil benytte forbindelsen kan vi ikke vide, se dækningskorte for vejledning:
http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/mobil/daekning/
heromkring hvor jeg bor har Telenor den bedste 3G dækning og jeg har både Telenor abonnement med 3 GB data som er mere end rigeligt til mig + et Lebara taletidskort til billig snak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-01-14 01:32

149 bedes rettet til 159- kr. jeg huskede forkert

Kommentar
Fra : AnneKan

Dato : 20-01-14 20:23

Jeg har set 2 muligheder det ene er fra Oister og der er fra tale og fri MMS og SmS og 10 GB og det er G4 sender til kr 149. Så har jeg gennem Club Matas lige fået et tilbud fra vist nok, et nyt selskab ZENJI på det samme, med fri sms/mms og 10GB til kr 199 , her får man så tilbagebetalt de kr 100 af dem HVER måned i point, som man kan bruge på forskellig vis, bl.a til gavekortet.dk. Et point er vist nok kr 100 værd. Og sidstnævnte bruger G3 sender. Mht til hvor meget data jeg skal bruge, så har jeg lige for nylig købt mig en smartphone og tænker jeg vil gå en del på nettet med den. Når jeg ellers får taget den permanent i brug. Jeg er usikker på hvilket af det 2 netværk, der har bedst dækning.