/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genoprettelsesdiske W8
Fra : marcussen1
Vist : 823 gange
100 point
Dato : 17-01-14 16:30

I Windows 7 kan man lave genoprettelsesdiske hvis uheldet er ude. Kan man også det i Windows 8, og hvordan?

MVH
Niels

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-14 17:42

Prøv at læse med her:
http://www.kandu.dk/spg169946.aspx
så behøver vi ikke gentage os selv

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-14 20:21
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-14 20:26
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-01-14 00:01

Vil anbefale dig et bruge et andet program end Windows, jeg (andre) har før oplevet at man ikke kan bruge den backup man laver = man får fejl når man prøver.

Dette kan det hele og så er det gratis og nemt at bruge - husk at lave en boot-disk
http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-01-14 00:03

Citat
Prøv at læse med her:
http://www.kandu.dk/spg169946.aspx
så behøver vi ikke gentage os selv

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 18-01-14 11:49

Til o.v.n.
Det er muligt, at jeg ikke har udtrykt mig tydelig nok. Det jeg mener med genoprettelsesdiske er, om man på samme måde som ved førstegangs installation af feks Win 7 bliver bedt om at straks at brænde genoprettelsesdiske, således at man har disse, hvis man skal geninstallere Win 7. Disse diske indeholder således kun selve Win 7 og ikke, hvad man senere har installeret.
Mv
Niels

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-14 12:42

Nej det skrev du ikke - altså at det kun skal være Windows, så vidt jeg ved har alle computere en genoprettelses partion indbygget så man kan begynde forfra
Windows 8.1 har vistnok ikke indbygget en funktion så du kan oprette en ISO fil kun med Windows men du kan undervejs i sikkerhedskopieringen vælge C drev alene, og det er sikkert også det de fleste har brug for for at få en brugbar computer tilbage efter sikkerhedskopiering er kørt ind igen, men det fylder en del mere end en DVD.
Hvis du opretter en systemafbildning af en helt ny computer så kan du måske nøjes med en DVD

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 18-01-14 16:03

Den nye bærbare PC jeg har købt, (det er den det hele drejer sig om) er preinstalleret med Win 8 fra HP. Der er et sted under HP, der hedder "Gendannelsesmedier". Det må være dem, jeg søger. Så da jeg skriver gendannelsesdiske er det selvfølgelig misvisende, undskyld.
Ifølge den kan man kun lave eet sæt, og det jo det samme som i Win 7, KUN EET SÆT.
Mon ikke det det jeg søger efter, eller er det noget andet, når det HPs et eller andet?
vh
Niels

64bit

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-01-14 00:27

Nå så kom vi endelig ind til sagens kerne det er den indbyggede gendannelsespartion som kopieres over på DVDer eller i mit tilfælde på en ekstern harddisk da min HP bærbare ikke har et CD/DVD drev.
Du kan starte fra disse gendannelsesmedier hvis computeren går i udu og du ikke kan starte på normal vis, det er en ekstra sikkerhed fordi gendannelsespartionen ligger på samme harddisk som C drevet og det er der jo ikke megen fidus i hvis det er harddisken som er stået af og du har sat en ny harddisk i.
Gendannelsespartionen fylder cirka 17 GB så der skal bruges 2-3 måske 4 DVDer

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 19-01-14 00:40

Du kan læse mere om emnet og se en 5 minutter lang film (på engelsk) her:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=dk&lc=da&dlc=da&docname=c03532279

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 19-01-14 10:12

Tak for svaret o.v.n..
Det er lige det jeg fandt igår. Det loggenu på en USB-pen og fylder 19GB. Kan jeg så boote på
USB-pennen og geninstallere derfra?
Niels

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-01-14 21:12

Citat
Kan jeg så boote på
USB-pennen og geninstallere derfra?
ja ellers er der vel ikke megen fidus med at oprette den, du kan starte computeren fra usb stikket og få samme muligheder som hvis du starter fra genoprettelspartionen på harddisken