/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Vedtaekter
Fra : svendgiversen
Vist : 599 gange
20 point
Dato : 17-01-14 14:07

Hvis du skal gøre det rigtigt, så se her:
http://www.familieadvokaten.dk/emner/950.html

Ved ikke hvorfor du udelukker mig, hvad har jeg gjort dig?

Old Svend

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 30 point
Dato : 17-01-14 14:11

Uhada, er der nogen der har udelukket oraklet svendgiversen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-01-14 15:39

Ja marken er meget mejet høstet,
men du kunne jo have skrevet noget meget værre end orakel,

min kone tror det betyder, den der ved alt,
jeg troede det betød, en der kunne se ud i fremtiden, Oraklet i Delfi som eksempel.

I hvert fald ved jeg ikke alt, men jeg kan finde det meste således også:

Et orakel er en spirituel person eller institution, der anses for at være kilde til visdom eller profetiske budskaber om menneskers skæbne, gudernes vilje ...

Selv tror jeg du mener det ironisk, "bedrevidende", og det er helt forkert,
min viden er koncentreret på meget snævre områder,
resten finder jeg, som pensionist med god tid, på nettet

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-01-14 15:48

Jeg glemte at nævne at nederst i mit link er der en komplet opskrift,
"master" til forenings vedtægter...

Den havde jeg fundet før jeg fandt ud af at jeg var "blacklistet".

Og for også at bruge dette "spørgsmål" til noget fornuftigt,

min kone har lige gættet en dansk kryds og tværs hvor "kuglen" vist var "ballen",
det er da ikke dansk, en balle er det ikke noget bag på en højrøvet?

Fri os fra angelsaksiske gloser i danske krydsord...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-01-14 15:54

Jeg kan stadig ikke komme ind på spørgsmålet lige neden for,
er der ikke én der kan kopierer mit link dertil?

Så fortryder spørgeren nok sin black listning, på nudansk...

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 17-01-14 16:41

Bal eller i flertal ballen er da ikke angelsaksisk, har du aldrig spillet billard?
/Janus

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 17-01-14 16:44

Hov ikke "flertal" men "bestemt ental" selvfølgelig...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-01-14 17:07

Og hvor mon så spillet billard kommer fra?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-01-14 17:15

En af mange om billard:

Selve spillet billard kan dateres tilbage til det 15. århundrede (1400-1499) men snooker er en væsentligt nyere type spil.

I slutningen af det 19. århundrede var billard et populært spil blandt britiske officerer udstationeret i Indien, og spillerne eksperimenterede med flere forskellige udgaver af spillet. Den mest almindelige og mest accepterede historie er, at Løjtnant Sir Neville Chamberlaine, i 1885 i Jubulpore, foreslog at tilføje farvede baller til billardspillet.

Og ballen er stadig ikke en bold på dansk men ca. halvdelen af en bagdel

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-01-14 18:17

Citat
Og ballen er stadig ikke en bold på dansk men ca. halvdelen af en bagdel

Den, der sidder på en bagdel = balde

Fra danskordbogen

bal subst. -len, -ler, -lerne
1. en tung kugle som bruges i billard, karambole, snooker og pool

2.en hård bold der bruges i kricket

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-01-14 19:06

Citat
min kone har lige gættet en dansk kryds og tværs hvor "kuglen" vist var "ballen",
det er da ikke dansk

En bal er en kugle, der anvendes til billard. Til de forskellige discipliner anvendes baller med forskellige egenskaber.

http://da.wikipedia.org/wiki/Bal_(billard)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-01-14 19:49

Jeg må erkende at numse balden er med d,

men jeg vil stadig hævde at ballen for kugle er et angelsaksisk fremmedord,
der ikke hører hjemme i en dansk krydsord.

En bal er ikke det samme som en ball, heller ikke i bestemt form eller i flertal.

Og hvis der er en venlig sjæl, der ikke er udelukket og vil poste mit link videre til spørgeren nedenfor,
så skal jeg nok lukke dette pseudo spørgsmål...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-01-14 19:56

Du har åbenbart gjort dig upopulære for meget længe siden...

2      svendgiversen    05-12-2002

Jeg skal prøve at sende det videre til spørgeren...

http://www.familieadvokaten.dk/emner/950.html

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-01-14 20:15

Tak, måske kan du også finde ud af hvad jeg gjorde forkert for 12 år siden?

Mon ikke jeg snart har afsonet min straf, det må være meget groft, hvis det straffes længere...
Måske på livstid, hvad med en benådning for god opførsel??

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-01-14 20:20

Tak for svaret marken84.

og fordi du videre sendte, men som jeg fortalte dig er jeg ikke synsk, ikke noget orakel.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-01-14 21:05

svendgiversen er ikke blevet blacklistet den 05-12-2002 , det var den dag, han oprettede en profil på kandu.