/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
geogebra
Fra : johndeere7280
Vist : 329 gange
20 point
Dato : 15-01-14 17:42

hejsa
Jeg vil gerne have hjælp til at få sat denne ligning ind i geogebra
y=-0,002^2+0,3x

(^2 = i anden)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-01-14 17:56

Jeg kender ikke geogebra, og der er da ingen grund til at indtaste en så simpel ligning der,

i stedet for at bruge matematiske hjælpe programmer, lær den rene matematik,
og løs opgaven selv...

Jeg gætter på at der er en fejl. nok -0,002 x^2, og så er det jo en parabel, prøv at tegne den...

For den rene er alting ren, det gælder også den rene matematik...

Kommentar
Fra : johndeere7280

Dato : 15-01-14 21:28

Jeg kan fint selv lave den på papir, men jeg skal lave den på computer

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-01-14 21:41

>y=-0,002^2+0,3x

lidt svært uden det det første x^2

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-01-14 21:45

elementært kære doktor deere,

http://www.regneregler.dk/andengradsligning.jsp

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-01-14 01:21

Citat
Jeg kender ikke geogebra, og der er da ingen grund til at indtaste en så simpel ligning der

Det bruges tit til aflevering af lektier, du må lige huske at blækket i "blækregning" ikke kommer fra en kuglepen men fra en printer (som forøvrigt er ved at blive afløst af elektronisk aflevering)
Man kan vel sige at blækregning er blevet til elektronregning

Du burde kaste et blik på programmet, det er faktisk ikke så dårligt: http://www.geogebra.org/cms/en/download/

Kast også lige et blik på nogle af de materialer de har liggende: http://www.geogebratube.org/?lang=en (kræver ikke at du har installeret geogebra for at lege med dem)