/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Reduceret indtægt Større pension
Fra : svendgiversen
Vist : 891 gange
159 point
Dato : 14-01-14 12:57

Jeg har, efter råd fra min bank, forlænget min rate pension fra 15 til 21 år,
(håber jeg lever så længe, men næsten 6 år af dem er gået)
og min årlige rate udbetaling er så næsten halveret.

Det skulle ifølge bankens beregninger give en større folkepension, både til min samleverske og mig,
men det er ikke sket, selv om jeg har været inde på tast selv og reducere ratepensionen.

Min bank siger jeg skal ringe til udbetaling.dk på tlf 70128061, men der er lang kø,
kan det være rigtigt at man ikke kan indtaste så primære oplysninger i nutidens data samfund?

Og hvad med programmet for fradrag af arbejdsomkostninger sidste år, er det heller ikke færdigt??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-01-14 14:22

Citat
Og hvad med programmet for fradrag af arbejdsomkostninger sidste år, er det heller ikke færdigt??

Det har du tidligere spurgt om og datoen er ikke ændret det er stadig

Du kan indberette dit håndværkerfradrag for 2013 fra den 10. marts 2014.

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1947018

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-01-14 14:34

Du skal ind på din kommunes hjemmeside under Folkepension og rette det.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-01-14 14:52

I mit første spørgsmål om fradrag, fik jeg vist kun svar: Foråret 2014, ikke 10. Marts, lidt sent ikke?

Og Bille, nogen fortæller mig, at det er flyttet fra kommunerne til noget centralt, landsdækkende,
Er du sikker på at jeg bare kan indtaste på kommunens hjemmeside, det vil jeg meget hellere??

Jeg vil nu prøve at kontakte min lokale borgerservice...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-01-14 15:14

Det gjorde jeg for min kone i i november 2013, hvor jeg samtidigt selv fik udbetalt pension fra Udbetaling Danmark, som det hedder nu. Ellers prøv deres hjemmeside.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 14-01-14 15:18

Citat
Er du sikker på at jeg bare kan indtaste på kommunens hjemmeside, det vil jeg meget hellere??

Det kommer jo ikke an på hvad du eller andre hellere vil - nu er tingene flyttet til Udbetaling Danmark - så retter vi ind og bruger den adresse når noget skal ændres...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-01-14 15:34

Måske Ældresagen kunne hjælpe med opklaringen, man kan se at de har en masse økonomiske opstillinger.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 159 point
Dato : 14-01-14 17:00

Har du set denne side

https://www.borger.dk/Sider/handlingsside.aspx?DomainServiceId=9db86096-ea7f-431e-883b-49453bc44d1a&PageId=48b9949d-542a-48dd-897f-0cd3fa23f6c7

der skulle det kunne lade sig gøre at foretage ændringerne.

Citat
Foråret 2014, ikke 10. Marts, lidt sent ikke?

Foråret starter først i marts måned, hvis man skal regne med kalenderåret.

Det har du vidst i nogle måneder.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-01-14 10:15

Tak for svaret ans.

Lige hvad jeg har brug for