/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
brændeovn med vandtank
Fra : jensogmumi
Vist : 477 gange
40 point
Dato : 11-01-14 20:49

Hej.
jeg har fået indstalleret en brændeovn men vandtank som så varmer det vandbåren gulvvarme og overskudsvarmen går til en akkumuleringstank, men temperaturen i tanken kommer så og sige aldrig over 45 grader , nu er mit spørgsmål så , vil der komme problemer ud af det med hensyn til bakterier eller råden vand i systemet ??

Mvh. Jens

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 11-01-14 21:01

jenspgmumi

Nej, da det du har åbenbart er et lukket system. God fornøjelse
joeson

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-01-14 21:12

Legionella er kun et problem på brugsvand. Så 0 problemos.

Hvis du med en akkummoleringstank mener en varmtvandsbeholder, er det uhensigtsmæssigt skruet sammen. Der burde tanken have været med solfangerspiral i bunden + elvarmelegeme øverst til at lave tilstrækkelig temperatur.

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 40 point
Dato : 12-01-14 00:33

Citat
jeg har fået indstalleret en brændeovn men vandtank som så varmer det vandbåren gulvvarme og overskudsvarmen går til en akkumuleringstank, men temperaturen i tanken kommer så og sige aldrig over 45 grader
Nej for du kan nok ikke fyre så meget i en brændeovn at du kan varme alt det vand der er i anlægget op, hvor stor er akkumuleringstanken?

Citat
nu er mit spørgsmål så , vil der komme problemer ud af det med hensyn til bakterier eller råden vand i systemet ??
NEJ NEJ NEJ ikke hvis det er centralvarmeanlæggets vand du mener så sker der intet ved det.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 12-01-14 06:48

Da det ikke er bugsvand kan du hælde en flake atamon i det så går der ikke råd i vandet de næste mange år ( hos mig har det kørt i 20 år )

Godkendelse af svar
Fra : jensogmumi

Dato : 12-01-14 10:04

Tak for svaret Hejdu58.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 12-01-14 10:12

Selv tak jensogmumi