/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
manglende kontakt mellem pc1 + pc2
Fra : lillelyst
Vist : 541 gange
50 point
Dato : 11-01-14 14:42

Jeg har 2 pc (begge med nyinstallerede windows på). Min router er en Zyxel P-2812HNU-F1.
Windows har på begge pc`er fået lov til at konfigurere netværket. Begge pc`er har samme navn på arbejdsgruppen.Begge pc`er kan ses på netværket og begge pc`er har adgang til routeren.
Alligevel kan jeg se at hjemmegruppen oplyser at der ikke er nogen pc`er tilgængelige.
Når jeg klikker på netværket og pc ikonet for f.eks pc2 får jeg meldingen http://peecee.dk/upload/view/429298/full

Er der nogen der kan hjælpe med at få forbindelse til pc1 og pc2 så jeg kan begynde at benytte hjemmenetværket til at dele mapper osv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-01-14 14:56

Der står noget med at den ikke tillader tomme adgangskoder..........logger du på uden adgangskode.
Du kan måske lave en kode og så indstille til automatisk logon.

Autologon
http://peecee.dk/upload/view/429300

Jeg håber ikke det er alt for utydeligt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-14 15:43

Med Windows 7 og 8 er det nemt at dele i Hjemmegruppe, du skriver ikke hvilken Windows du har på computerne, det kan også lade sig gøre at dle mapper og filer med Windows XP og Vista, højreklik på mappen som skal deles og klik på Egenskaber, der kan du sætte mappen til deling

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 13-01-14 01:04

Jeg benytter windows 7 pro. Jeg mener ikke man skal være tvunget til at benytte adgangskoder for at kunne oprette en hjemmegruppe. Tidligere er det bare kørt af sig selv, men jeg vil da prøve dit forslag af.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-14 02:46

Jo der er et kodeord på Hjemmemappen, den skal kun indtastes 1 gang og skal være ens på begge computere

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 13-01-14 07:03

Jeg troede I mente kodeord på brugerkontoen hvilket jeg ikke kunne se sammenhængen i. Ja m.h.t. koder til hjemmegruppen har de ens kode.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 13-01-14 07:07

Jeg har udført en netværksdiagnosticering og får meldingen at problemet ikke blev identificeret. (hvad kunne man næsten ellers forvente når man benytter windows eget værktøj).
M.h.t. opsætning i routeren har såvel pc1 som pc2 adgang - bl.a. via mac-adresserne.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 25 point
Dato : 13-01-14 12:09

Hvis der er Windows 7 Pro på begge computere så burde netværksnavnet ikke være et problem, men se for en sikkerheds skyld efter om begge benytter WORKGROUP eller om den ene måske har HOMENETWORK, jeg ved godt du har skrevet at begge benytter samme arbejdsgruppe.
Er mapperne sat til deling? Højreklik på en mappe og klik på Egenskaber og klik på fanen Deling og klik på Avanceret deling, der kan du se om der er tilladelser til alt eller om der er begrænset adgang

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 13-01-14 15:21

Ja alle indstillinger er gennemgået til punkt og prikke via avanceret deling. Jeg er derfor et stort spørgsmålstegn.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 13-01-14 15:23

Jeg har windows 7 pro på den ene maskine og windows 7 home på den anden (og den 3. som er en bærbar). Alle pc`er kan ses under netværket men tilgangen til hinanden blokeres simpelthen.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 24-01-14 10:45

Tak for svaret o.v.n.. Alt er afprøvet - men desværre problemet er der fortsat så jeg opgiver i første omgang og må se hvad muligheder der dukker op på den lange bane.