/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word dokumenter til OpenOffice.
Fra : Mosebaek
Vist : 584 gange
200 point
Dato : 07-01-14 21:53

1. Stationær.= Win XP 32 bit. Microsoft Word 2002 (32 bit ?).

2. Notebook.= Win 7. 64 bit. Microsoft Office 2010.

3. OpenOffice 32 eller 64 bit ??.

Jeg har på min (2) Microsoft Office 2010,præinstalleret,som jeg ikke kan åbne. Den kræver hele tiden Produktnøgle. Ved jeg bruger den rigtige (Label),men stadigvæk negativt. Vil gerne kunne lægge mine gamle (fra (1) Word filer ind på (2).

Jeg har tænkt på at slette Microsoft Office 2010 (2) og i stedet installere OpenOffice (3).
Jeg vil så gerne høre om mine gamle Microsoft Word 2002 dokumenter kan indlæses i OpenOffice. Og hvis der er valgmuligheder i OpenOffice,hvad der skal vælges,32 eller 64 bit.

Håber i forstår min,måske lidt lodne forklaring. På forhånd tak.

M.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 08-01-14 01:38

Open Office står lidt stille dengang Oracle købte Open Office forlod nogle af de bedste og mest innovative udviklere firmaet og skabte Libre Office som kan anbefales, den er gratis så du kan have den på begge computere uden at det koster ekstra, Libre Office kan åbne Word documenter og kan også gemme et nyt dokument i Microsoft format.
Hvis du åbner den samme dokument i Libre Office og Microsoft Office så vil de ikke vises nøjagtig ens men åbnes, jow det kan alle Microsoft Office dokumenter
Citat
hvad der skal vælges,32 eller 64 bit.
hent installationsprogrammet med den computer som du vil installere på, så finder siden selv ud af hvad der er på computeren og du får hentet den rigtige version:
http://da.libreoffice.org/hent-libreoffice/
der er 2 download på hver af de grønne download knapper, klik på Hovedinstallationsprogram og LibreOffice hjælp, hvis du klikker på linjerne under så er det torrentfiler som ikke kan hentes med en almindelig browser

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-01-14 10:59

Mange tak o.v.n.. Dejlig fyldestgørende svar....her er noget at arbejde med.

M.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-01-14 12:19

Libre Office er udmærket (bruger det selv)

eneste ulempe er at hvis du bruger "formler" i microsoft Excel/word

indlæses de ikke korrekt i Libre Office..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-14 16:45

Suplemettip
Gem som Windows 97 2000 - kan gøres fra begge programmer.
Så kan alle læse det.................hvis der ikke er lavet noget specielt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-14 16:47

Glemte lige - jeg bruger også libre office.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-01-14 19:12

Tak for svaret o.v.n.. Har ikke lige haft tid,til at afprøve det endnu. Men måske i aften.

Også mange tak til dk og Eyvind,for gode supplerende svar.

Får jeg problemer,spørger jeg igen. Der er jo heldigvis mange kompetente personer,her på Kandu.
Ikke mindst ovennævnte.

Vh. M.

Kommentar
Fra : Eyvind