/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Fra Pc til Mp3 afspiller
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 512 gange
200 point
Dato : 05-01-14 23:22

Jeg bruger en zen mp3 afspiller til at høre lydbøger men har nu fået problemer med en bestemt meget stor lydbog på over 1000 sider (over 600 filer)

jeg kan ganske enkelt ikke få filerne til at blive afspillet i den rigtige rækkefølge-

Jeg har først prøvet at downloade dem til computer fra biblioteket og så lægge dem over det duede ikke

jeg har efterfølgende lånt dem som fysiske disks kopieret disse til computer og prøvet at lægge dem over både ved en simpel kopiering og også ved hjælp af synkronisering i media player og intet af det fungerer og de kommer til at ligge i den samme uorden hver gang.

Jeg oplever ikke dette problem med andre bøger.

Håber nogen kan hjælpe

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-01-14 01:04

Det er navngivningen der er problemet, eller rettere måden den læser rækkefølgen på filerne.

En afspillingsliste klarer sagen (.m3u) så følger din afspiller listen istedet for at prøve selv at regne rækkefølgen ud via filnavnene

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 06-01-14 10:57

Og hvordan opretter jeg en sådanne uden at skulle lægge over 600 filer manuelt ind ?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 06-01-14 11:37

Bruger du Windows Media Player så er det nemt, åben Windows Media Player og stil dig i Bibliotek klik på Opret playliste så er der en ny playliste vist til venstre og der kan du give playlisten et navn, og i det tomme felt til højre kan du se at der står Træk elementer hertil, træk Windows Media Player over i højre side af skærmen så det tomme felt er synlig når du har åbnet en mappe ovenpå, åben så den mappe som din lydbog er gemt i og tryk på Ctrl + A for at markere alle filer, så sætter du musemarkøren over den første fil klikker med venstre musetast og holder den nede mens du trækker hele molevitten over i det tomme felt i Windows Media Player, hvis lydbogen er i flere mapper så gentages processen, nu skal du så kontrollere at filerne ligger pænt i nummerorden og så gemme listen ved klikke på Gem liste som du finder øverst til højre, ovenover kan du se fanerne Afspil - Brænd - Synk, den sidste Synk kan du klikke på når afspilningslisten er gemt og din afspiller sat til computeren, den vil være vist oppe ved Synk og du kan så synkronisere, det vil sige overføre hele listen til MP3 afspilleren.
Det er min metode Microsoft har en artikel med video om emnet, der gøres det på en lidt anden måde:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/create-change-media-player-regular-playlist#1TC=windows-7

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 06-01-14 13:27

O.V.N fin forklaring men filerne står stadig i den samme uorden når de kommer ind på afspilleren

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-01-14 13:51

Måske dette:

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-01-14 14:08
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-01-14 14:11

Har du prøvet at omdøbe filerne? har før oplevet programmer er ikke kan tage mere end 100 filer før det går galt - de første 100 bliver så omdøbt til A1 osv og så virker det.

Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 06-01-14 17:09

Tak for svaret o.v.n.. Jeg lægger dem over 100 af gangen så virker det, lidt besværligt men brugbart