/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Årets første tråd.
Fra : Mosebaek
Vist : 745 gange
100 point
Dato : 01-01-14 00:51

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-14 01:01

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 01-01-14 01:11

godt nytår fra Vesthimmerland

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-01-14 01:11

Tanketorsk. Jeg ville lige se på "Årets bedste",for at finde ud af,om der var "nogen hjemme",på Kandu. Fandt kun en tom boks. Så går det op for mig,at året jo også er rimelig nyt endnu.

Jeg har drønet på min kondicykel. Alligevel har jeg sådan en uro i det ene ben,at jeg ligner en løbsk gallophest.

Derfor har jeg tænkt mig,at købe denne:
http://www.livingintime.dk/circulation-pro.php?gclid=CKr3q4DW8LoCFUtP3godYGkAAg

Er den kendt af nogen??? Har set Ulf Pilgård,laver reklame for den.

Godt Nytår.

M.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 01-01-14 01:13

vits
anonce

tomandstelt sælges, kun brugt en gang

evt. byttes ned barnevogn

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 110 point
Dato : 01-01-14 01:15

et par vitser:

En ældre mand stod ved himmerrigets port og ville lukkes ind.

- Nævn mig bare én eneste god gerning, du har gjort på jorden! sagde Sct. Peter.

- Tjae..., sagde den ældre mand. - Jeg så en bande rockere genere en gammel dame, og så sparkede jeg deres anfører over skinnebenet.

- Hvornår gjorde du det ?

- For cirka 45 sekunder siden!

- Far, kan du ikke hjælpe mig med denne her matematikopgave?

- Jo, da, lille Ole. Hvad drejer det sig om?

- Jeg skal finde fællesnævneren.

- Har de ikke fundet den endnu? Den ledte vi også efter, da jeg gik i skole.

- "Det er ikke for at prale, men faktisk er der ikke een kvinde her i kvarteret, jeg ikke har været i seng med, bortset fra min mor og min datter."

- "Mellem os, svarede tjeneren, så har vi to dækket hele kvarteret."

- "En eneste drink kan gøre mig aldeles beruset, betroede han kammeraten."

- "Det kan du da ikke mene?"

- "Jo, og jeg har lagt mærke til, at det altid er den tolvte."

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-01-14 01:25

ferik>

Dejlige vitser,ryst gerne flere ud af ærmet. Andre er også meget velkomne med festlige indslag.

Inden så længe,går jeg nok i seng. Er jo en gammel mand,der skal passe sin søvn....men jeg læser dem i morgen.

M.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 01-01-14 02:17

Lynkursus i politik
En lille dreng siger til sin far: Far, jeg skal skrive en opgave til skolen.
Må jeg spørge dig om noget?
Selvfølgelig, min dreng, spørg løs!
Hvad er politik, far?
Tja...i politik findes der:
1) befolkningen,
2) regeringen,
3) den økonomiske magt,
4) arbejderklassen
5) landets fremtid.
Det forstår jeg ikke, far. Vil du forklare det for mig?
- Godt, jeg vil bruge vores hjem som eksempel.
Jeg tjener pengene til den fælles husholdning altså er jeg den økonomiske magt.
Din mor administrerer og bruger pengene; hun er altså regeringen.
Vi tager os af dine behov; du er altså befolkningen.
Din lillebror er landets fremtid, og hans barnepige er arbejderklassen.
Forstår du det, min søn?
- Mere eller mindre.

Om natten vågnede den lille dreng ved, at lillebroderen græd.
Drengen stod op for at se, hvad der var galt, og han opdagede, at broderen havde skidt i bleen.
Han gik ind i forældrenes soveværelse, hvor moderen sov tungt. Så gik han hen til barnepigens værelse, men gennem nøglehullet så han faderen ovenpå barnepigen.
Eftersom de ikke reagerede på, at han bankede på døren, gik han tilbage til værelset og sov videre.
Næste morgen sagde drengen til faderen: Nu tror jeg, at jeg forstår, hvad politik er.
Glimrende, min søn! Prøv at forklare mig det med dine egne ord.
Jeg tror, at det er sådan her: Mens den økonomiske magt fucker arbejderklassen, snorksover regeringen.
Befolkningen bliver ignoreret fuldstændigt og landets fremtid står i lort til halsen!

Kommentar
Fra : prio

Dato : 01-01-14 14:08

Godt nytår Mosebaek.

- og Godt nytår til alle Kandu'ere med tak for hjælp til spørgsmål og med tak for deltagelse i interessante meningsudvekslinger.

Åh, hvor jeg dog nyder den skønne milde vinter i år, de sidste par vintre har der været lidt for mange glatte veje efter min smag.

Af sted til stranden med hunden!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-01-14 15:46

.......i lige måde,prio. Og et skulderklap herfra,for dine saglige tråde og indlæg...er god til at analysere,den virkelige verden. Uden kunstig indpakning.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-14 17:29

Godt nytår til alle

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 01-01-14 18:21

Også et ønske om et Godt Nytår her fra Sydsjælland, samt tak for gode råd og vejledning i året, der gik.

Hvad skulle man dog gøre uden alle de venlige mennesker her på Kandu, hvor hjælpen altid er nær?

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 01-01-14 18:52

Også et godt og lykkebringende Nytår 2014 fra Fyn's land...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-01-14 19:23

Citat
Alligevel har jeg sådan en uro i det ene ben,at jeg ligner en løbsk gallophest.

Mine ´anffald´ sidder i nakken når jeg skal sove, og her er disse særdeles nyttige.

http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-01-14 19:24
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-14 19:43

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-01-14 20:28

Mange tak,for jeres venlige indlæg.

Ved ikke om i har det som jeg,men jeg synes jo 1.januar,er en rimelig travlt dag.
Aflæsning og indsendelse,af dit og dat. Dejligt at det nu kan klares over pc`en.

Så gen-montering af postkasse. Skraldespand,bænker m.m. bæres på plads....pyha.
Heldigvis er vi her på sidevejen,forskånet for det helt store svineri. Men ned gennem hovedgaden,er folks vinduer systematisk blevet "dekoreret",med barberskum ??,træer og buske fyldt med toiletpapir.

Endnu et problem: Nu må man lige vænne sig til at skrive det nye årstal,diverse steder.
Jeg plejer at bruge det gamle årstal,langt ind i det nye januar.....ting ta`r jo tid.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-01-14 08:27

Af sti ad sted på rengøringsjob ...med tømmermænd der bare ikke vil gå væk

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-01-14 10:20

Tak for svaret ferik. Gælder også jer andre.

......så nu er jeg hjulpet godt igang,med det nye år.

Vh. M.