/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
genetablere efter ccleaner
Fra : ingelein
Vist : 777 gange
50 point
Dato : 26-12-13 17:41

Hej
Jeg har i går kørt en ccclean - og har gemt ændringerne - for en sikkerheds skyld.
I dag har jeg så et interaktivt strikkeprogram Designaknit 8, som melder Access violation at address 77XXXXX og en hel masse andre tal.
Hvordan genskaber jeg min pc som den var i går? Jeg aner ikke hvor jeg skal placere de gemte rettelser.
Jeg har programmet på 2 sprog. Det engelske fungerer ikke - det tyske fungerer. Jeg håber at nogen kan fortælle mig, hvordan jeg genetablerer de rettelser jeg foretog med ccleaner i går.
mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-12-13 17:49

Du må kunne gå tilbage til et tidligere gendannelsespunkt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-12-13 17:59

Systemgendannelse er den eneste udvej, jeg bruger ikke selv Ccleaner men ordentlige programmer opretter af sig selv et gendannelsespunkt før de rydder op sådan at man kan gå tilbage

Accepteret svar
Fra : finnostervig

Modtaget 50 point
Dato : 26-12-13 18:50

Hej :)

Prøv dette :

CCleaner - FAQ
Optimization and Cleaning

How do I restore registry backups?
Right-click on the .REG file created and select 'Merge'.
By default these files will be saved into your 'My Documents' folder.

Kommentar
Fra : ankerpetersen

Dato : 26-12-13 22:17

Citat
de rettelser jeg foretog med ccleaner i går.
mange hilsner

Var det i registreringsdatabasen du rensede, eller var det bare en almindelig rensning af midlertidige internetfiler ??

Kommentar
Fra : clou

Dato : 27-12-13 14:54

Nu spørger jeg sikkert dumt - men hvorfor kører du ikke programmet på dansk, det er da det sprog vi bedst kan, ikk'?

Clou

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-12-13 15:13

Hej clou
Det har du fuldkommen ret i, men jeg arbejder så meget med sprog og bruger det dagligt, at jeg slet ikke tænker over hvilket sprog jeg bruger. Og da det i EDB verden mest er engelsk, ja så er det det jeg downloader. (Er opvokset med tysk og dansk og har læst engelsk).
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-12-13 15:14

Mere til clou:
Det nævnte strikkeprogram findes ikke på dansk.
Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-13 15:25

Hvilket operativsystem?

Gendannelde fra en .reg fil:

XP : http://pcsupport.about.com/od/windowsxp/ht/restorekeyxp.htm
Win7 : http://pcsupport.about.com/od/windows7/ht/restore-registry-key-windows-7.htm

Det er en .reg fil ccleaner laver ....hvis du har valgt denne 'option' FØR du rensede registreringsdatabasen i ccleaner.

Søg på :

"*.reg" for at finde ud af hvor den ligger på computeren
....du kender jo dato'en for oprettelse af filen ...ik' ? 25-12-13 </MOLOKYLE>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-13 15:29

clou ->
Citat
Nu spørger jeg sikkert dumt - men hvorfor kører du ikke programmet på dansk, det er da det sprog vi bedst kan, ikk'?

Hva' mener du?
Hva' er der nu galt med Swahihli? http://da.wikipedia.org/wiki/Swahili_(sprog)
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-13 15:42

Alternativt:
Find i din "Programmer" mappe ud af hvor Designaknit 8 ligger.
Find *.exe/*.com filen. Højreklik på denne og vælg; Send til > ...og vælg Skivebord.

Prøv så at se om denne genvej evt. skulle virke ved dobbeltklik?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : clou

Dato : 27-12-13 15:43

@molokyle

Du har fuldstændig ret - tror jeg vil installere alle programmer fremadrettet på Swahili, spændende
sprog

Clou

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-13 18:37

clou -> Du kan begynde hér : http://sw.wikipedia.org/wiki/Mwanzo
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 28-12-13 17:15

Tak for svaret finnostervig.
Det har vist sig at være opdateringen af mit strikkeprogram, som har det dårligt med "Windows".
Dit råd vedr regenerering efter ccleaner vil jeg afprøve når der er noget, som går galt næste gang.
Med venlig hilsen
Ingelein