/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tip om Skype i windows 8
Fra : Eyvind
Vist : 772 gange
10 point
Dato : 21-12-13 21:29

Jeg er alm. bruger og kan derfor ikke skrive tip.
Men her er så et tip alligevel.
Jeg skulle hjælpe en nabo med at opsætte Skype, og det irriterede mig at der næsten ingen indstillinger var til at "skrue på". Så derfor forsøgte jeg at lægge en af de gamle Skype udgaver fra windows 7 over på windows 8.

Først skal Skype for win 7 hentes fra en computer med win 7 installeret.
(den kan ikke hentes fra en win 8 computer fordi den så bare henter den til win 8)
Den skal ikke installeres men gemmes og lægges på en memory stick eller andet og den fylder ikke så meget ca. 1,5 Mb

Start med at gå til ikonsiden (metro) og højreklik et sted.
Klik nede til højre på "alle aps"
Find og højreklik på Skype ikonet > vælg fjern
Nu vil den også være væk på ikonsiden.
Gå til skrivebordet og hent din Skype til win 7 ind på skrivebordet.
Dobbeltklik og installer
Nu kan du logge på med Skype-navn og password
Som her hos mig er der nu den "gamle" Skype, som er til at indstille.

Hvis nogen afprøver det, er i velkommen til at skrive om det her i tråden.

Ps. Jeg håber ikke det bliver en snak om, at der må være et tip i et spørgsmål.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 21-12-13 22:06

telekæden konverterer Windows 8 til 7 for ca 400kr,og det kører bare. fuck det lort til win 8

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-12-13 22:11

Øh hvad er det du vil indstille? Måske er tippet ok men jeg forstår ikke hvad der er galt Skype på Windows 8
Citat
Nu kan du logge på med Skype-navn og password
jeg logger på Skype samtidig med at jeg logger på min Windows 8.1 helt automatisk

Accepteret svar
Fra : kenwood

Modtaget 20 point
Dato : 21-12-13 22:16

det er netop der problemet er,,,man kan ikke selv bestemme sin Skype konto det skal være Microsoft konto

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 21-12-13 23:46

Jeg tror der er god fremtid i Google. De har store visioner og vinder godt frem. Virksomheden er også på en måde betryggende, idet den siger som overordnet målsætning, oversat: "Det må ikke gøre ondt (skade)" Deres vision er at overtage al computerstyring ved bl.a. at have en mammutharddisk i en by i USA, som kan styre verdens computere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-13 09:25

"Tippet" er mest beregnet for dem som gerne vil have den gamle Skype som var i XP Vista Win7
For dem som er tilfreds med Skype i win8, er der jo ingen grund til at lave det om.

Jeg og en del andre vil gerne styre programmerne.
Det har jeg nu mulighed for i Skype, selvom den kører i Windows 8.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-13 13:59

Jeg skal lige fortælle at en af mine naboer, netop har fået ændret sin win8 Skype til en win7 Skype.
Glæden var stor og det resulterede i juleøl og julesnaps og brunkager.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 29-12-13 20:45

Tak for svaret kenwood. Det er jo lige det der pointen.