/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan jeg tilslutte 2 printer på een PC
Fra : axelbjarne
Vist : 571 gange
100 point
Dato : 21-12-13 14:34

Kan jeg tilslutte 2 printer på een PC.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-12-13 14:41

JA

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-12-13 14:41

Ja, anskaf dig en printserver, så kan du få op til 4 (vistnok) + de trådløse, og så kan flere PCére bruge de samme printere.

http://www.edbpriser.dk/netvaerk/printserver.aspx

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-12-13 15:52

Ja du kan sætte den til uden særlig server eller andet, bare du har de nødvendige porte.

De fleste nyere printere kan bruge en usb port, og dem er der som regel nok af .

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 21-12-13 16:07

Ja, du laver bare et driverikon til din printer og styrer den derfra.

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 21-12-13 16:20

Man kan også have et printserverprogram på en PC - det var ihvertfald tidligere en del af Windows - så kan den fungere som printserver uden indkøb af hardware.

Er det netværksprintere, er det også muligt at have flere og bruge dem fra alle maskiner.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 21-12-13 16:47

Jeg har 2 printere sat til min computer både trådløst og med USB kabel.
De er bare installeret og den ene er valgt som standard i kontrol panel under printere.
Når jeg skal printe ud kan jeg vælge hvilken printer der skal bruges.
Jeg bruger ikke ekstra udstyr til det formål.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 21-12-13 17:15

JA ingen problem, hvis du har USB printer ( som de fleste har) kan du koble lige så mange som du har USB stik til uden andet udstyr, og parallel port en printer uden andet udstyr, den bruges til ældre printer

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 21-12-13 18:59

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind