/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Varme slukket om dagen
Fra : molslinien
Vist : 756 gange
100 point
Dato : 19-12-13 14:02

Hej

Jeg arbejder meget hjemme om dagen
Bor i lejelejlighed med fjernvarme radiator

I dagstimerne er varmen tit enten slukket eller meget lav
Så lige nu er der ret koldt

Er det normalt?
Eller skal jeg pille ved ventilatoren, evt. trykke på ventil eller andet?

Kommentar
Fra : molslinien

Dato : 19-12-13 14:06

Jeg bor på 3. sal øverst
Jeg kunne forestille mig, at det er fordi de andre beboere har slukket varmen om dagen.. så den ikke når op til min lejlighed?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-12-13 14:36

Hvis din fjernvarme først skal gennem underbeboernes radiatorer er der noget galt med anlægget,
prøv at kontakte viceværten, eller hvem der nu er ansvarlig for varmeforsyningen.

Det kan også være en ude/inde styring, der begrænser forbruget,
når det, som nu, er ret mildt udenfor efter årstiden.

Sådan har vi det nemlig, dog med eget gasfyr,
vi har rigeligt med varme om sommeren, når vi ikke behøver den
og om vinteren når det er rigtig koldt,
men ind i mellem kniber det, fordi ude/inde styringen begrænser forbruget.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-12-13 14:37

Du kan foreslå på beboermødet at der bliver installeret dag- & natsænkning, helst styret i de enkelte lejligheder.

Jeg er konsekvent og stiller termostaten på 3 først i december, glemmer alt om at skrue og lukker igen i løbet af marts når der bliver længere mellem de kolde dage.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-12-13 15:40

Een ting er sikkert (efter min mening),man opnår intet ved at skrue op og ned for varmen,i nat/dagtimerne. Vores stue er på 43 kvm.,og for år tilbage,dæmpede vi radiatorerne,når vi gik i seng.
Det resulterede i,at der først var behageligt varm,når vi igen skulle i seng. Og gasfyret drønede,indtil den normale temperatur,igen var opnået.

Næh,en nogenlunde konstant temperatur....og samtidigt det billigste.

M.

Accepteret svar
Fra : kimpetersen

Modtaget 100 point
Dato : 19-12-13 16:36

Hej molslinien .

Jeg ville prøve at lufte systemet ud i den ende af radiatoren der sidder i den modsat termostaten og er der termostat ventil prøv at tage termostaten af og trykke nogle gange på ventilen (evt. lidt olie) så den ikke sidder fast.

Godkendelse af svar
Fra : molslinien

Dato : 19-12-13 16:38

Tak for svarene

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 19-12-13 20:24

Velbekomme så håbe jeg at du kan holde varmen år det nu bliver koldere udenfor.
God jul

Kommentar
Fra : molslinien

Dato : 19-12-13 20:37

Jeg opdagede så lige at der var sat en seddel op, at varmen ville være helt slukket i dag.. Så mysteriet er halvt løst
Alligevel er problemet generelt, dog i mindre grad end som i dag
Jeg tror de har slukket i dag, netop for at "lufte" systemet ud, så det er klar til vinteren

Go jul til alle