/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
iPad og internet
Fra : akle
Vist : 668 gange
100 point
Dato : 16-12-13 17:41

Jeg har fået en Apple iPad Air Wi-Fee.

Hvordan får jeg den sat op til internettet.
Har læst om at den kun kan tilkobles via mobil abonnement. Je bruger CBB, men kan ikke finde noget når jeg søger.
Troede ellers den kunne kobles til trådløst netværk

Vi har ellers kabel net fra Syd Energi.
Kan man koble iPaden til computeren og ellers bruge internet der i gennem?

Er helt uvidende om dette, så håber nogle kan vejlede mig.
Mvh Akle

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-12-13 17:55

Har også en iPad, som kobler fint op på mit trådløse netværk.

Har du en trådløs router? Det er ikke nok at have Internet.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-12-13 18:20

Du skal jo have adgang til et trådløst netværk, har du det?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-12-13 18:59

Hvis du vil direkte op til internettet, skal den have et simkort (som passer til din maskine)

Hvis du har en trådløs router til rådighed, så er det sandsynligvis via indstillinger du kommer på nettet.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-12-13 19:01

Det billigste er trådløst netværk - Wi-Fi - koster gratis

Kommentar
Fra : akle

Dato : 16-12-13 19:20

Jeg har computer der kan koble sig på genboens trådløse netværk (har tilladelse og koden).

Kommentar
Fra : akle

Dato : 16-12-13 19:22

Mine andre komputere er koblet til internette via kabel til routeren.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-12-13 19:40

Hvis ellers genboens kan række over til dig, så må du jo kunne logge dig på hans trådløse, men afhængigt hvor langt der er, så vil det ikke række. Anskaf dig dog selv en trådløs router og forbind den til den anden router, så har du det selv - indenfor rækkevidde.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-12-13 19:42

Og du kan bare købe en billig en med "N" og sætte til.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 16-12-13 20:04

Kan i anbefale et mærke? Kan vel købes over internettet eller er det bedst i en fysisk forretning?

Og - er der hjælp at hente til det svære med at koble det hele sammen?

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 100 point
Dato : 16-12-13 20:09

D-link går du aldrig fejl af, og der følger jo normalt en manual med.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 16-12-13 21:15

Er denne ok? http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/netvaerksudstyr/routere/d-link-dir-810l

Er der nogle der er villige til at hjælpe? Skal nok sette det som et nyt spørgsmål til den tid, da iPad'en også skal på nettet med den trådløse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-12-13 21:30

Jeg har selv en D-link 655 som jeg er godt tilfreds med.
Og vi skal nok hjælpe dig i gang.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-12-13 21:47

Den ser rigtigt fin ud.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 16-12-13 22:40

Godt Eyvind og Bille 1948, så bestiller jeg den router.
Vender tilbage når jeg har modtaget den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-12-13 09:55

Og lad bare denne tråd stå åben. Så kan vi se når du vender tilbage.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 03-01-14 20:50

Fik anbefalet en lille HUAWEI Router, som jeg kan tage med mig overalt. Det kører fint på den måde.

Tak for hjælpen til alle.

Vender tilbage vedrørende det trådløse

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 03-01-14 20:53

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-01-14 21:14

Tak for point