/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Ombryd tekst i excel
Fra : fredag
Vist : 799 gange
200 point
Dato : 16-12-13 08:44

Hej,
Jeg har lavet et regneark i Excel 2003, hvor jeg bruger filter og fryd rude. I en bestemt kolonne har jeg valgt at ombryde teksten, idet der i disse celler skal skrives en del tekst. Men ombrydningen lige nu udvider cellen opad, hvilket vil sige at teksten rykkes opad og kan ikke ses.
Jeg vil gerne have at den udvider cellen nedad, så man kan se hvad der skrives. Er der nogen der kan hjælpe???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-12-13 10:45

Execel 2000
Står i række 2 > frys ruder > tekst > Alt+enter > tekst i ombrudt linje
Står i række 1 > tekst > Alt+enter > tekst i om brudt linje

Alle 4 linjer kan ses ............ er det du ikke kan.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 16-12-13 11:01

Jeg har lavet frys rude i række 3 idet jeg har overskrifter i række 1 og 2. Og så har jeg lavet tekstombrydning i kolonne C fra række 3 og nedefter, men ved ombrydningen eksempelvis i celle c3 rykkes teksten opad, så man ikke kan se øverste linie hvis den nu var ombrud i 2 linier, dvs teksten ombrydes men cellen udvides ikke. Jeg har valgt en rækkestørrelse på 15 og tekststørrelse på 10 så man kan lige se bundes af første linie.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-12-13 11:40

Jeg går ud fra at du har fulgt dette set i hjælp "tekstombrydning":

Vise flere linjer med tekst i en celle
Marker de celler, der skal formateres.
Klik på Celler i menuen Formater, og klik derefter på fanen Justering.
Vis hvordan
Marker afkrydsningsfeltet Ombryd tekst under Tekstformatering.
Tip!
Hvis du vil starte en ny linje tekst et bestemt sted, skal du klikke på formellinjen (eller på cellen, hvis du redigerer i cellen) på det sted, hvor linjen skal brydes, og derefter klikke på ALT+ENTER.
Du kan også formindske skriftstørrelsen, så du kan se alle data i en celle.

Hvis du låser din rækkehøjde kan det være derfor den skjuler teksten.
Centrering af teksten kan også genere
Skriftstørrelse kan genere

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 16-12-13 11:58

Alt dette er gjort, vil gerne sende dig arket..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-12-13 12:04

Det er ikke sikkert jeg kan åbne det. Jeg har kun Excel 2000
Ellers skal du sende det > gem som > " 97 / 2000"
Jeg sender PM med mail-adressen

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 16-12-13 12:39

Hvor skal den sendes hen??

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 16-12-13 13:43

Nu har jeg modtaget det excel ark.
Hvis der ombrydes i en række og skriften bliver for stor vil den gemme sig.
Ude til venstre mellem rækketallene holdes musen og der fremkommer to pile - dobbeltklik og rækkehøjden udvider sig.

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 16-12-13 13:45

SUPER tak for hjælpen Eyvind