/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
kompressor wurth master k 260 svigt
Fra : warrior
Vist : 797 gange
50 point
Dato : 08-12-13 17:41

Hej
Ovennævnte kompressor brummer kun svagt når den startes, vingen kører rundt, og så slår sikringen fra efter få sekunder.
Der er olie på.
Ved nogen hvor det kan være galt? På forhånd tak

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-12-13 17:50

Det er set at meget langt kabel med lille tværsnit kan lave noget der ligner pga spændingsfald. Ellers er mit bud en defekt startkondensator.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 08-12-13 18:32

Tak for svar, så er det nærmere startkondensatoren. Er den til at få, så det kan betale sig?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-13 18:46

Det kan også være startaflastning, som mangler/ er defekt.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 50 point
Dato : 08-12-13 19:02

Kondenstoren kan du nok finde hos et Elektroværksted - altså sådan en der reparerer elmotorer. Mit gæt vil hedde 100 - 150,- Tror ikke på startaflastningen. Så ville den slet ikke dreje, men bare være blokeret. Tag dyret med hen til elektromanden, eller spørg din trikker om han har motorkondensatorer til at ligge. Der står normalt 400V på dem og så en værdi i mikroFarad (uF). Den skal han bruge hvis han skal finde en til dig.

Du kan også få dem på nettet

https://www.elextra.dk/main.aspx?page=articlelist&gid=1709&gidlevel=0

Godkendelse af svar
Fra : warrior

Dato : 09-12-13 17:26

Tak for svaret 3773.