/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slå sikkerhedsadvarsel fra
Fra : ingelein
Vist : 836 gange
50 point
Dato : 06-12-13 22:21

Hej
Jeg er ved at blive tosset af pop-uppen som spørger om jeg kun vil se de sikre elementer på webstedet. Hvor kan jeg slå det fra.? Jeg er ved at bladre igennem lydbøger på netlydbog og denne pop- up kommer hved hver bog jeg kigger på.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 60 point
Dato : 06-12-13 22:28

Det gør du i Funktioner > Internetindstillinger, fanen Sikkerhed, zone Internet,
brugerdefineret, lidt over halvvejs nede er der et punkt, Vis blandet indhold,
vælg Deaktiver
ok, ok

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-12-13 22:52

Hej Klaudi
Du er da en flink mand i dag - Det lykkedes. Nu mangler jeg så også at få fjernet den helvedes pop-up, som fortæller mig at jeg skal tjekke min HD, fordi den evtl er fyldt op ............og det er den ikke.
Kan man også slå det gøgl fra - inden jeg får en prop???? Det er den pop up, som gerne vil reparere Windows fejl.
Efterhånden gider jeg ikke pc mere med al den reklame der bliver hældt i hovedet på os. Måske skulle jeg udelukkende køre Mac.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-12-13 23:15

Mig igen -
Den hadede pop-up leder til denne hjemmeside
http://systweak.com/registrycleaner/marim2/1/?utm_source=marm1&utm_campaign=marm1&vurlid=319820280&ccode=dk

Jeg hadert de der hoppende og blinkende reklamer - jeg bliver stiktosset af dem.
Man burde nægte at betale sin opkobling, når man ikke kan blive fri for dem.
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-12-13 00:14

Du kunne for eksempel bruge en anden browser end Internet Explorer, jeg bruger Firefox og har AdBlock + installeret, jeg ser næsten ingen reklamer og slet ingen blinkende reklamer
www.mozilla.org/da/firefox/
og tilføjelsen AdBlock +
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/adblock-plus/
Easy list er med som standard, der findes en dansk liste over reklamesider som man kan abonnere på, men den er for de fleste unødvendig jeg nøjes med Easy list

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-13 07:40

Citat
Hej Klaudi
Du er da en flink mand i dag

Kun i dag
Det syn' jeg da jeg altid er!

Den popup er fra den Reg Clean Pro du har installeret!?
Fjern det og kig i opstart med msconfig eller ccleaner om der er referencer til det, hvis så slå det fra.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 07-12-13 08:51

Vi pensionister, der ind imellem tester noget ad de gratis software, kender problemet.
Man får altid fat i mere end man ønsker sig, eller får noget helt helt andet end det man troede.
Jeg ser en stor angst i dem jeg hjælper for at bruge deres PC, af disse grunde.
Alligevel forventer det offentlige at man har og bruger en PC.
Imponerende at det offentlige tør tilslutte deres servere til et net hvor der sidder millioner der bare pønser på at sappotere vores system.
Eller som at Google og Windows, der har adgang til alt på vores PC, og sælger så disse oplysninger til den NCR.
Glædelig Jul Hej Hej
Steen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-13 09:52

Citat
Jeg er ved at blive tosset af pop-uppen som spørger om jeg kun vil se de sikre elementer på webstedet.

Jeg blev også så tosset, at jeg hoppede over til en anden browser.
Nu vil jeg prøve det link fra Klaudi, som er en flink mand ..........................................i dag.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-13 09:59

Citat
Nu vil jeg prøve det link fra Klaudi, som er en flink mand ..........................................i dag.

Os i dag, og du har forøvrigt fået anvisningen en gang sidste år!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-13 10:21

Øv nu skælder den flinke mand ud på en senil olding på over 70 år.
Men du har nok ret.
Men nu skinner solen og det blæser næsten ikke her.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-13 10:39

Jeg skælder ik' ud

Det var 14-3-12

mvh dfm

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-12-13 11:48

Hej Klaudi og Eyvind
Jeg har endda købt RegCleanPro !!!! Og bliver som tak belønnet med de der pop-ups.
Ja, jeg bruger som regel FireFox eller Google Chrome, men jeg SKAL bruge Internet Explorer for at kunne logge på de hjemmesider jeg er webmaster på.
www.tavlhoj.dk

De er hostet hos one.com, og oprettet i en ældre version, som kræver IE indtil de har konverteret det hele til en ny version. Det er i forvejen noget rod, fordi jeg har domæner som kun kan tilgåes via IE og nyere domæner, som kun kan tilgåes med andre browsere, som f eks. Firefox.

Jeg overvejer at afinstallere RegCleanPro, hvis jeg også dermed kan undgå de der blinkende reklamer.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-12-13 12:13

Hej Eyvind
Nu skal jeg lige have klaret om du kalder mig en senil olding på over 70. Det er kun det med over 70 som stemmer
Jeg synes ikke at man skal bruge ordet senil før der er en diagnose på det - og det kan der tidligt nok komme. Jeg håber at du mente dig selv.

@Klaudi - når jeg skrev "flink mand i dag" var det, fordi der ikke gik mange minutter før du svarede Jo, jo, du har bestemt været med til at udvide min horisont mange gange tidligere.

Det med set up - mener du at du har en eksekverbar mappe med alt det der hører til søgeassistenten?
Ingelein

Hvis jeg ikke er så hurtig til at svare i dag er det fordi "yngsteøglen" har 51 års fø'sda'.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-13 12:29

Jeg tror at Eyvind snakkede om sig selv ang. den med senil og 70 år (tror jeg)

Ja jeg har lavet en setupfil med de filer fra srchasst mappen plus 3 andre systemfiler!

mvh dfm

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-12-13 13:12

Ikke fordi jeg vil beskyldes for,ligefrem at være ekspert i pc Men:
Efter råd fra,tror det var o.v.n. (Tak for det) er jeg selv gået over til Firefox. Men har man (som jeg) Outlook Express, er man nødt til at have/sætte Internet Explorer som standardbrowser. Da det ellers kan konfligte med mail programmet.

Firefox er noget hurtigere end IE.

(71 år / normal senil for alderen).

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-13 13:15

JEG KALDER IKKE NOGEN ANDRE END MIG SELV FOR SENIL OLDING PÅ 70 ÅR.
De som kender mig, ved også at jeg besidder en del selvironi.
Eyvind fra det herrens år 1943

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-12-13 13:34

Citat
en del selvironi.

Prøver med det samme her.
Citat
Eyvind fra det herrens år 1943

Dette kan jeg sagtens slå: Okt. 1942. (Da det gik hårdt til på østfronten).

M.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-12-13 14:06

Hmmmmm d'herrer - Så kan jeg slå Jer begge med Okt. 1940!!! Men det er også det eneste jeg har fælles med Dronningen.
Ingelein.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-12-13 15:33

Citat
Hmmmmm d'herrer - Så kan jeg slå Jer begge med Okt. 1940!!!

Der er intet som dejlige modne kvinder.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-12-13 17:08

Jeg kan slet ikke være med i debatten lige nu, da jeg ikke er født i fyrrerne, jeg skriver kun for at rette en misforståelse
Citat
har man (som jeg) Outlook Express, er man nødt til at have/sætte Internet Explorer som standardbrowser. Da det ellers kan konfligte med mail programmet.
det passer nemlig ikke, med de rette indstillinger er der ingen konflikter jeg har haft XP siden den kom frem og indtil for et år siden cirka, og har stadig XP Home på en gammel bærbar som kan startes for at friske minderne op

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-12-13 17:52

Hej o.v.n.

Jeg har da også altid kørt med Outlook og ikke Expressen på min XP - og på alle andre XP maskiner, som jeg bestyrer på aktivitetscentret.
Disse maskiner med XP styresystem blev købt for 2 år siden, så det er surt sjovt at XP nu ikke opdateres længere, når vi når til april 2014. Jeg har altid syntes bedst om XP - sammenlignet med Win 7.

Mange hilsner
Ingelein - Årgang 40 er nu en god årgang, som har prøvet lidt af hvert

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-12-13 18:17

Citat
med de rette indstillinger er der ingen konflikter

Ved ikke lige,hvor jeg har det fra. Måske læst det??

Citat
(71 år / normal senil for alderen).

Måske jeg skal tilføje: Godt og vel.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-12-13 18:38

Citat
Jeg har altid syntes bedst om XP - sammenlignet med Win 7.

Jeg synes nu Win 7 ligner XP en hel del. Har den på bærbar. Kun kan den ikke køre mit gamle Kalender prg.,fra Win 3.1. (Katastrofe-ellers kan jeg ikke huske,hvad jeg lavede igår). Som Win XP klarer fint.

Men jeg gruer for,den dag hvor man bliver pisket til at bruge makværket Win 8....men med min fremskredne alder,bliver det måske ikke aktuelt.

M.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 08-12-13 10:20

Hej alle i venner oppe i årene.
Jeg vil lige komme med en kommentar til Ingelin.
Jeg var ikke klar over du var så tæt på: http://www.taulhoj.dk
Vi må vist til at have et nærmere samarbejde, vi har vist tidligere udvekslet erfaringer.
Her arbejders der med nogle sider: http://www.ace.733.dk/
Personligt er jeg at finde på: http://stoneplace.dk
hilsen Steen Christensen (brugerrådet Øster Elklær, Fa)
Og så lige årgang 1947
Steen

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-12-13 12:31

Hej Sten
Lad os finde sammen til en snak - det kunne være til gavn for alle frivillige DB-vejledere i kommunen. Mon B.V. kan "flette" os sammen?
Hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-12-13 12:37

Hej til alle som er tossede over den Pop-up, som RegClean belemrer os med. Jeg har skrevet til Systweak, som er afsenderen af denne møgirriterende reklame og man kan blive fri for den på denne måde:

Dear Sir/Madam,
Thank you for your email.
We are providing you a patch to get rid of the ad.
Please run the patch from the link below:
http://download.setups.s3.amazonaws.com/regtask.exe

Alternatively, you can save it on your system and then double click on regtask.exe (Your open browser windows may close when you run the patch).
Now, re-launch the browser again and reset the homepage, if required.
Hope this helps.
Please do not hesitate to contact us, should you have further queries.

Regards

Lad mig høre om det virker
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-12-13 08:04

Og du var bekymret for den setup jeg havde lavet, jeg tror du skal være mere nervøs for den fil du skal hente og køre fra regclean firmaet!

Men du har vel egentlig fået svar på dit spørgsmål!?
Citat
Slå sikkerhedsadvarsel fra

mvh dfm klaudi

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 09-12-13 11:21

Tak for svaret Klaudi.
Desværre fik jeg også hægtet et andet spørgsmål på - men svaret fra "systweak" virkede og var ok. Takket været dig havde jeg jo også husket at lave et systemgendannelsespunkt.
Mange hilsner
Ingelein - der nu hellere må tænke på jul end på pc.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-12-13 14:21

velbekomme og go'